Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, DHL said:

Wat ik me afvraag... zou een Tesla nu beter zijn dan een Porsche :P

In 2018 wel, want de ene kan je kopen en de andere niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Jokke_vlo said:

Veel te weinig flex, lomp, veel te steile powerafgifte om fijn te doseren, niet geschikt voor echte wedstrijden of endurance races. 

Die hier in Jumet kan je met 1 voet rijden. Daar zit zoveel motorrem op dat je de rem niet nodig hebt. Ik stond dwars in de eerste bocht op koude banden puur door de gas te lossen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, DHL zei:

Wat ik me afvraag... zou een Tesla nu beter zijn dan een Porsche :P

Dat je daar nog kan aan twijfelen !

 

Afbeeldingsresultaat voor tesla fanboys cartoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
2 hours ago, Jokke_vlo said:

Nadelen:

Veel te weinig flex, lomp, veel te steile powerafgifte om fijn te doseren, niet geschikt voor echte wedstrijden of endurance races. 

Kijk, ik kan er 100% inkomen dat er bagger elektrische karts zijn, net zoals er ook bagger elektrische auto's zijn.

Maar als je het goed aanpakt, met huidige technologie, kan je echt machtige e-karts maken.

Dat er dan toch nog bagger e-karts zijn is zoals er nog altijd bagger elektrische auto's zijn. Maar elektrische auto's afschrijven omdat je enkel ervaring hebt met bagger EV's is even logisch als elektrische karts afschrijven omdat je enkel ervaring met bagger e-karts hebt.

440px-GreenComutaCar.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, wooter zei:

Kijk, ik kan er 100% inkomen dat er bagger elektrische karts zijn, net zoals er ook bagger elektrische auto's zijn.

Maar als je het goed aanpakt, met huidige technologie, kan je echt machtige e-karts maken.

Dat er dan toch nog bagger e-karts zijn is zoals er nog altijd bagger elektrische auto's zijn. Maar elektrische auto's afschrijven omdat je enkel ervaring hebt met bagger EV's is even logisch als elektrische karts afschrijven omdat je enkel ervaring met bagger e-karts hebt.

440px-GreenComutaCar.jpg

Waar zij die super e karts dan? De twee bekendste merken lukken er precies niet in.

Enfin wat een rare reply eigenlijk? Waarom doe je het niet, als dat kan, de markt is groot en vragende partij !!! 

Rare reply van een alleskenner blijkbaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die flex en lompigheid hebben de prokarts in Eupen toch ook?

Absoluut juist . Maar je kan er wel een race mee rijden.

 

Eupen is ook de ondergrond he, niet alleen de karts

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Jokke_vlo said:

Absoluut juist . Maar je kan er wel een race mee rijden.

Ela ela, bij Green Power kart doen ze sprintraces :P

 

21 minutes ago, Jokke_vlo said:

Eupen is ook de ondergrond he, niet alleen de karts

Ja ok, maar da blijven toch lompe dingen. Vergelijk ze eens met de FKI karts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 minute ago, Germinal said:

Zouden ze die mission E van fake motor-sound voorzien ? Moet haast wel, toch ?

Waarom zou je zoiets dom doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 minute ago, ir_fuel said:

Curieus wat dat gaat kosten. Want in tegenstelling tot benzine komt elektriciteit wel gewoon thuis uit het stopcontact.

Ik vrees een scenario dat ik nu bij andere “snellaadstations” zie: betalen per minuut aan een tarief dat het driedubbele is van het normale energietarief. En om zoveel mogelijk die snellaadstations te laten renderen gaat Ionity er maar max. 6 per locatie zetten, maar een BMW i3 kan maar aan 50kW laden terwijl de Mission E 350kW zou aankunnen dus de kans is groter dat je met je E ook nog opgehouden wordt door het plebs.

Dat is het voordeel van Tesla: alle Tesla’s laden aan max. 120kW, en er zijn nu vaak 8 en meer laders per supercharger locatie, wat ook meer ruimte geeft. En het is gratis, of aan een tarief dat zowat het goedkoopste van het land is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Die mening mag je zelf vormen op basis van alle feiten. Als je de oplossing van Porsche beter vindt dan moet je dat vooral zelf vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals een auto met een klassiek motor vandaag beter is dan een electrische auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals een auto met een klassiek motor vandaag beter is dan een electrische auto.
 


Instant torque vs turbo lag
Onmiddellijk pedal to the metal vs eerst warmrijden
Vrij veel onderhoud vs simpele elektro motor


Mmmmm
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees een scenario dat ik nu bij andere “snellaadstations” zie: betalen per minuut aan een tarief dat het driedubbele is van het normale energietarief. En om zoveel mogelijk die snellaadstations te laten renderen gaat Ionity er maar max. 6 per locatie zetten, maar een BMW i3 kan maar aan 50kW laden terwijl de Mission E 350kW zou aankunnen dus de kans is groter dat je met je E ook nog opgehouden wordt door het plebs.
Dat is het voordeel van Tesla: alle Tesla’s laden aan max. 120kW, en er zijn nu vaak 8 en meer laders per supercharger locatie, wat ook meer ruimte geeft. En het is gratis, of aan een tarief dat zowat het goedkoopste van het land is.


Inderdaad.. ik laad regelmatig bij blue corner en dat is 0.35 ex btw per kWh

Voor 5 euro rijd ik dan 25-30 km.. dan in benzine goedkoper...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik ben even gaan kijken naar een publieke snellader met zo een tarief...

0,69€ per kWh, en na 30 minuten ook nog eens 0,25€ per minuut erbij. Het maximum vermogen is 50kW.

De normale lader ernaast met Type 2 aansluitingen kost 0,39€ per kWh.

https://nl.chargemap.com/middelburg-van-der-valk-hotel.html

Discussie is hier niet "tesla is beter" maar dat Porsche beweert dat het Tesla model niet haalbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Germinal said:

 


Instant torque vs turbo lag
Onmiddellijk pedal to the metal vs eerst warmrijden
Vrij veel onderhoud vs simpele elektro motor


Mmmmm

 

1000km op een tank.

op 2 minuten terug volgetankt voor 1000km.

tankstations op elke hoek van de straat en in elke uithoek van de wereld.

geen lange ritten plannen in functie van waar ge hem snel vol kunt doen

Kunt ge 5 dagen bij -20 buiten laten staan en ge hebt nog even veel range als toen ge hem parkeerde.

Niet oververhit als ge eens 2 rondjes op de Nordschleife wilt doen

Geen verlies van vermogen naarmate de snelheid toeneemt en/of de capaciteit van de batterij afneemt.

Ook rap in optrekken boven de 120.

 

Mmmmm

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid