Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

45 minutes ago, wooter said:

Discussie is hier niet "tesla is beter" maar dat Porsche beweert dat het Tesla model niet haalbaar is.

Wat kost het bij Tesla als je geen referral code hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, ir_fuel said:

Wat kost het bij Tesla als je geen referral code hebt?

... of een model 3 hebt :)

https://www.tesla.com/nl_BE/support/supercharging

0,23€ per kWh in België.

Goedkoopste energieleverancier hier is Ecopower aan 23,80€ per kWh.

Nederland is 20 cent op superchargers. Duitsland is 34 cent als het aan meer dan 60kW is, 17 cent als het eronder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Germinal zei:

 


Instant torque vs turbo lag
Onmiddellijk pedal to the metal vs eerst warmrijden
Vrij veel onderhoud vs simpele elektro motor


Mmmmm

 

- Oei, turbo lag? Gij hebt zeker nog NOOIT met een Panamera Hybrid :D:D , Porsche GT3 of Exige 380 gereden. Tenzij jij een zoveel grotere expert dan ikzelf ben, nodig ik je uit om bovenstaande onzin even komen te verklaren?  Het enige "filmpje" dat je met je utopie kan maken zijn twee goed voorbereide sprintjes van 0-100, al de rest kan je enkel dromen. En JA ik ben bereid met de gopro zelfsd deze uitdaging aan te nemen. 0-160 of 0-200 nemen we er ook bij, kan in zelfde shot, als je zo graag over sprintjes spreekt (trouwens niet mijn definitie van autoplezier, ik kom u, hierin tegemoet)j. 

- Na 3 keer pedal to the medal ben je oververhit of moet je tempo minderen en gaat je batterij drastisch naar beneden. Voor al de rest heb je een probleempje denk ik. Tot daar je utopische droom. Denk je nu echt dat je een Exige Komotec 380 of Porsche GT3 het vuur aan de schenen gaat leggen? Geef me dan maar iets dat ik liever warm ga rijden. Trouwens ik ben vrij zeker dat je die GT3 niet perse MOET warm rijden, als goede huisvader doe ik het echter liever wel, zou ik ook met een Tesla doen trouwens. Een beetje rijder weet dat opgewarmde wagens (remmen, banden) echt wel beter zijn. Was je al zo ver, of zijn je remmen en banden ook al voorverwarmd? 

- Onderhoud: nu zijn we echt ver weg. Eerste en vooral vrees ik dat je na 1 trackday EEN PAK MEER kosten dan ik ga hebben. Ten tweede als ik aan het tempo van uw Tesla met de GT3 ga rijden, nou ik vrees dat  uw onderhoud echt niet veel van het mijne gaat schelen. En dan zijn we al richting "TCO" aan het gaan. Samen met  autopilot, zowat het ENIGE argument dat men kan proberen aan te halen. Als ik goed op de hoogte ben,heeft Wooter met zijn  Tesla al een stuk meer in de garage gestaan dan ik met mijn koekendoos (Lotus Exige) ? 

Voor de rest rijd ik duizend, duizend driehonderd km op een dag en ben ik  UREN voor de Telsa ter bestemming. 

Rijd ik op een trackday zowel qua duurzaamheid, intensiteit, plezier, snelheid, rondetijd die"beste EV" in de vernieling. Jawel autoRIJDEN kan wel degelijk deel uit maken van het begrip "betere auto" voor heel wat mensen. Laat staan dat je op twee bochten in de ardennenrit ook maar zou capabel zijn met de "betere" auto te volgen. 

Sorry  man het begrip "beter" ga je altijd vernauwen tot autopilot (iets waar ik en heel wat anderen trouwens niet van wakker liggen) , ik mag veronderstellen dat TCO geen onderdeel uitmaakt van een "betere" auto. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Je bent tegen Germinal bezig, niet tegen mij :)

Ik heb niks gezegd over welke aandrijving het beste is de laatste pagina's.

En bovenal zitten we in het Mission E topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral kies ik voor een Tesla als werkauto, om iedere dag de Belgische wegen te trotseren. En ja, ik vind een elektrische auto beter dan een benzine of diesel, want...

Een onwaarschijnlijk directe gasrespons, instant power, geen verlies door schakelen, ‘s morgens steeds vertrekken met een volle ‘tank’, geen stinkende handen tijdens het tanken, gratis tanken aan superchargers, zeer goedkoop laden aan de firma met zonnepanelen, Autopilot, stilte aan boord tijdens het telefoneren,...

 

 

Voor trackdays en funritjes heb ik ander speelgoed.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Trouwens ik ben vrij zeker dat je die GT3 niet perse MOET warm rijden,

EEEEK!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral kies ik voor een Tesla als werkauto, om iedere dag de Belgische wegen te trotseren. En ja, ik vind een elektrische auto beter dan een benzine of diesel, want...

Een onwaarschijnlijk directe gasrespons, instant power, geen verlies door schakelen, ‘s morgens steeds vertrekken met een volle ‘tank’, geen stinkende handen tijdens het tanken, gratis tanken aan superchargers, zeer goedkoop laden aan de firma met zonnepanelen, Autopilot, stilte aan boord tijdens het telefoneren,...

 

 

Voor trackdays en funritjes heb ik ander speelgoed.

 

 

Zoals ik al zei bijna al je argumenten gaan over geld en kost. Tja als dat de definitie van beter is.

 

De instant power boven 100 per uur gaat niet veel beter zijn dan een goede sportwagen integendeel......

 

Een nieuw argument : de stinkende handen ! Miljaar dat we deze nog niet hadden gelezen.

 

Wees eerlijk zoals je al aanhaalde. Zonder de lage TCO kocht je iets anders. Iets “beter”’daar ging het over.

 

Beter is niet hetzelfde als goedkoper .

 

Soit ik zie alleen een bevestiging van wat ik reeds zei in je repliek.

 

Is “ik heb voor trackdays ander speelgoed” een

argument om een Tesla beter te vinden? Mij lijkt het eerder een toegeven dat je ander speelgoed een betere wagen is.

 

Naast autopilot wat is er “beter” aan je Tesla

Dan je GT3 ? De “gasrespons” ? [emoji4])

Zelfs dat gaat een zeer klein tot geen verschil zijn in de praktijk (die jij zal verengen naar 0-100)

 

Ach ja de discussie herhaalt zich alleen maar. Het blijft me een raadsel waarom alleen mensen met veel centen en een bedrijf een Tesla “beter” vinden. Mocht dat echt zoveel beter zijn dan zouden privé kopers ook volop Tela’s kopen ipv Porsches , BMW, Megane RS, Caterham, Mercedes

AMG, Ferrari.... ok zijn al deze mensen dommeriken die niet beseffen wat de betere wagen is ???

De ratio waarmee die bedrijfsleiders en zelfstandigen een Tesla kopen heeft zeer weinig met beter te maken. Dat weet je ook....

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citeer eens de argumenten die niet over budget of tco gaan, van m’n laatste post?

 

En de auto’s die jij aanhaalt, Porsche, Ferrari’s, AMG’s, ... daar rijden idd heel veel particulieren mee. [emoji23]

Ook zijn dat niet de gangbare bedrijfswagens, zelfs niet van bedrijfsleiders.

 

En ja, ik ben een bedrijfsleider, en tco is idd een argument, net als jij een hybride hebt, en voor het budget van deze Tesla had ik een BMW 525d kunnen kopen, of een 530i. Neen, dan heb ik veel liever de elektrische Tesla.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

En de auto’s die jij aanhaalt, Porsche, Ferrari’s, AMG’s, ... daar rijden idd heel veel particulieren mee. emoji23.png

Pakken meer particulieren in een Porsche van 100K dan in een Tesla van 100K iig ...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Eerst en vooral kies ik voor een Tesla als werkauto, om iedere dag de Belgische wegen te trotseren. En ja, ik vind een elektrische auto beter dan een benzine of diesel, want...

Ok het is voor de openbare weg voor de saaie ritten, niet voor circuit

1 hour ago, BMWMB said:

Een onwaarschijnlijk directe gasrespons, instant power, geen verlies door schakelen,

Dat zijn echt argumenten die prioritair zijn voor op de openbare weg.

En idd je verlies niks door schakelen. Je verliest gewoon tout-court eens je in wat hogere snelheden komt.

Ten andere, 4.3 seconden van nul naar 100, grotendeels te danken aan de launch uit stilstand met 4wd, hoeveel gaat dat nog schelen tegen een dinosaurus auto die 4.6 doet naar 100 eens je begint op te trekken aan 50?

 

1 hour ago, BMWMB said:

 geen stinkende handen tijdens het tanken,

Niemand verplicht u een diesel te kopen. 

1 hour ago, BMWMB said:

gratis tanken aan superchargers, zeer goedkoop laden aan de firma met zonnepanelen

120K aan een auto hangen en dan dit als argument gebruiken. Juist ja :lolz: 

1 hour ago, BMWMB said:

stilte aan boord tijdens het telefoneren,...

Ja want in een BMW 5 aan 120 ben je ON VER STAAN BAAR met je car kit.

 

't is duidelijk besmettelijk hier ....

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citeer eens de argumenten die niet over budget of tco gaan, van m’n laatste post?

 

En de auto’s die jij aanhaalt, Porsche, Ferrari’s, AMG’s, ... daar rijden idd heel veel particulieren mee. [emoji23]

Ook zijn dat niet de gangbare bedrijfswagens, zelfs niet van bedrijfsleiders.

 

En ja, ik ben een bedrijfsleider, en tco is idd een argument, net als jij een hybride hebt, en voor het budget van deze Tesla had ik een BMW 525d kunnen kopen, of een 530i. Neen, dan heb ik veel liever de elektrische Tesla.

 

 

 

Er rijden heel wat van die merken particulier rond. Zeker weten en vele vele malen meer dan Tesla

 

TCO is een argument, maar geen argument als in betere wagen. Dat argument stond ook niet bij Germinal zijn drie punten en die drie puntjes hier al paar keer duidelijk weerlegd.

 

Trouwens als ik je reactie hierboven zie, zie ik ook weer enkel TCO als strijdpunt. Says it all, nee?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Instant power, instant power. Daar pakken ze graag mee uit, maar ze worden er wel ziek van.... en de instant power is heel snel uitgeput. Daar sta je dan met 1 van de grootste argumenten, eentje waarmee je bijna niets kan doen. Je kan het niet aanspreken of je wordt ziek en als je het aanspreekt is het direct uitgeput. Sterk argument [emoji33]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik citeer letterlijk wat [mention=86]bmwmb[/mention] gepost heeft: hij werd misselijk van de “instant power”. En dat de power afneemt is algemeen geweten. Dus een nuancering van 1 van jullie grootste “voordelen” van een EV...

Daar moet ik zelfs geen persoonlijke ervaring voor hebben.

Maar troost u, ik heb zelf in een Tesla gezeten en inderdaad veel power en ook heel slechte remmen.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is de lage TCO een argument. Waarom heb ik anders zo’n excel gemaakt?

Maar, moest ik het een lelijke auto vinden, of dat ‘m slecht zou rijden, dan had ik ‘m niet gekocht.

Het was voor mij de keuze tussen een M550i/CLS 53 AMG, en deze Tesla, oftewel de keuze tussen 82k TCO en 140k TCO. Ik vond dat deze BMW en Mercedes niet genoeg troeven hadden voor mij om zoveel meer geld uit te geven. De Tesla is ook ‘anders’, en dat heeft mij over de streep getrokken.

En, ik zeg het nogmaals, ook omdat ik hier nog andere leuke auto’s heb staan met compleet andere rijeigenschappen. Moest dat niet zijn, dan had ik geen Tesla gekocht.

 

En, ik begrijp jullie volledig, maar wat discussiëren op dit forum vind ik plezant. :highfive:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instant power, instant power. Daar pakken ze graag mee uit, maar ze worden er wel ziek van.... en de instant power is heel snel uitgeput. Daar sta je dan met 1 van de grootste argumenten, eentje waarmee je bijna niets kan doen. Je kan het niet aanspreken of je wordt ziek en als je het aanspreekt is het direct uitgeput. Sterk argument [emoji33]

Daarom heb ik een gewone 100d gekocht, en niet de P100d.

Daar word ik niet ziek in en die heeft ook een indrukwekkende instant power die niet uitgeput geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Het was voor mij de keuze tussen een M550i/CLS 53 AMG, en deze Tesla, oftewel de keuze tussen 82k TCO en 140k TCO.

Particulier ligt dat wel anders natuurlijk. 

En jij hebt ander materieel, waarvan de TCO nog hoger uitkomt dan van een M550i waarschijnlijk? 

Het punt dat hier gemaakt wordt, is dat als de fiscaliteit gelijk zou zijn, je gewoon zonder twijfelen die M550i of CLS53 kiest. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik nog wel niet. Het fiscale alleen maakt niet het verschil. Ook het gratis superchargen, het kunnen laden met de zonnepanelen van het bedrijf, de Autopilot, het feit dat de kids het een coole auto vinden, het ‘anders’ zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval, voor een particulier die 100 tot 150 k wil spenderen zijn er toch leukere dingen hee. Ik zeg niet dat een Tesla S of X niet tof zou zijn, maar in verhouding zijn ze te duur in aankoop. Enkel het fiscale en een beetje het gratis laden maakt de wagen interessant voor iemand die een bedrijf heeft. Ik pak nu gewoon een P Cayenne GTS. Pakken goedkoper en in mijn ogen vele toffer dan een X. 

Electrisch ja voor mij als particulier, maar dan moet die prijs serieus naar beneden. Ik snap wel dat er voordelen zijn aan electrisch rijden, ben ervan overtuigd dat die prijzen ook wel op normaal niveau komen van zodra er concurrentie is onderling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent tegen Germinal bezig, niet tegen mij [emoji4]

Ik heb niks gezegd over welke aandrijving het beste is de laatste pagina's.

En bovenal zitten we in het Mission E topic.

 

Ik was t ook aan t denken.. ineens zo een ‘rant’ over mij..

 

Nu weet ik hoe het voelt om Wooter te zijn op dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, wooter said:

Heel veel volk met heel veel ervaring met EV's, zonder er ooit in gezeten te hebben.

Gij weet precies meer over mijn ervaring met Tesla's dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Dat weet ik nog wel niet. Het fiscale alleen maakt niet het verschil. Ook het gratis superchargen, het kunnen laden met de zonnepanelen van het bedrijf, de Autopilot, het feit dat de kids het een coole auto vinden, het ‘anders’ zijn.

En nooit meer stinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
2 hours ago, DHL said:

In ieder geval, voor een particulier die 100 tot 150 k wil spenderen zijn er toch leukere dingen hee. Ik zeg niet dat een Tesla S of X niet tof zou zijn, maar in verhouding zijn ze te duur in aankoop. Enkel het fiscale en een beetje het gratis laden maakt de wagen interessant voor iemand die een bedrijf heeft.

Ik vind de autopilot ook een belangrijk argument. Vandaag weer 450km gereden, voornamelijk snelweg, en in plaats dat dat 4,5 uur van mijn dag verklootte kon ik nog nuttig bezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid