Ga naar inhoud

BMW M2


Gast

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Alexx zei:

Ik begrijp jullie wel hoor. En volledig waar wat je zegt. Ik ben gewoon op met turbo motoren te rijden. Buiten af en toe een GT3 rij ik quasi niets atmo. 

Misschien heb ik de auto gewoon in de verkeerde omstandigheden getest. En ik begrijp best dat deze on track heel precies rijdt omwille van zijn gedoseerde gaspedaal. Gewoon een mindere auto als daily. En dan vind ik de M2 weer top hoe die alles combineert: Daily/track. Maar minder puur als een E92 M3, zowiezo. :) 

Ik heb nooit een M3 on track gereden (behalve heeel lang geleden een E36 3.0 op het oude Misano), wel op de openbare weg (E93 en F80, waar nu de vergelijking vooral over gaat) en ik weet niet of je kan zeggen dat de E92 dan duidelijk de betere circuit-auto zou zijn? Ik denk van niet, eigenlijk.

Of de ene of de andere eerder goed dan wel minder goed zou zijn, hangt niet zozeer af van track of openbare weg, maar wel veel meer van wat je als bestuurder wil. Ik vind b.v. de E92 op de openbare weg vééél aangenamer dan de F80, omdat die zo veel verfijnder is, melodieuzer, beter gemanierd. Maar da's omdat ik dat liefst zo heb; alle begrip voor jouw wensen inzake auto's (en ik denk dat er veel zijn zoals jou, anders zou BMW 't wel anders aanpakken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat bmw niet veel te kiezen had, los van de wensen van klanten. De eindeloze pk race en de co normen in acht genomen, was het merk verplicht om over te stappen op turbo. Het is ook sowieso de goedkoopste manier om power toe te voegen aan een motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt zeker. Drukvulling is makkelijker, mogelijks (alles in beschouwing genomen) ook goedkoper. En met heel die co²-focus en de noodzakelijke downsizing en andere trucs om zo laag mogelijke theoretische uitstoot te scoren is die trend enkel maar versterkt (cfr. C 63 AMG die nu nog een V8 is en straks een 4-cilinder wordt...). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Order66 zei:

De eindeloze pk race en de co normen

De dood van alles wat tof is. Goed rijdende straat auto moet licht zijn, met een responsief stuur en sensatie bieden omwille van chassis en motor. Sensatie is niet noodzakelijk 650pk want die kun je toch niet kwijt. Altijd maar meer pk ten koste van al de rest, is spijtig. Enige positieve dat ik er van kan zeggen is dat die turboblokken low down veel koppel leveren en meestal een sterk middengebied hebben, waardoor je meer vermogen kunt gebruiken in normaal verkeer. Al de rest is niet meer ///Motorsport waardig imo. Een X6 bouwen met "racing pedigree", waar zijn we mee bezig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's gewoon de dikkere versie van de twee (wat extra vermogen en wat extra uitrusting oid) - 't kind moet ne naam hebben, zeker? Bij Audi heette dat vroeger "plus" (cfr. RS6 Plus van 2 generaties terug), bij AMG doen ze er nog een "S" bij. BMW noemt het Competition. Porsche doet dat ook al jaren, met de "S"-versies van legio modellen (en GTS ed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. En dat speelt imo slim in op het feit dat veel mensen ‘de dikste’ willen hebben en bijgevolg veel te veel bijbetalen voor iets dat het objectief gezien niet waard is. Maar dan hebt ge wel de dikste :supercool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jenkins said:

Inderdaad. En dat speelt imo slim in op het feit dat veel mensen ‘de dikste’ willen hebben en bijgevolg veel te veel bijbetalen voor iets dat het objectief gezien niet waard is. Maar dan hebt ge wel de dikste :supercool:

Bwa.

Bij de M3 moest je bijbetalen als je eentje wilde die wel baan hield :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Bwa.

Bij de M3 moest je bijbetalen als je eentje wilde die wel baan hield :lol: 

Dat dacht ik in het begin ook maar met de juiste banden los je dat probleem voor 90% op. Sinds ik op PS4S rijd is het weggedrag veel voorspelbaarder geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, gTa zei:

Da's gewoon de dikkere versie van de twee (wat extra vermogen en wat extra uitrusting oid) - 't kind moet ne naam hebben, zeker? Bij Audi heette dat vroeger "plus" (cfr. RS6 Plus van 2 generaties terug), bij AMG doen ze er nog een "S" bij. BMW noemt het Competition. Porsche doet dat ook al jaren, met de "S"-versies van legio modellen (en GTS ed).

Wat Competition wou zeggen dat had ik al door, ik bedoelde het nut van dat soort auto's in het algemeen :D

Ik kan op 1 hand tellen hoeveel gewone 991 Turbo's heb verkocht, Turbo S'en daarentegen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Challazer zei:

Wat Competition wou zeggen dat had ik al door, ik bedoelde het nut van dat soort auto's in het algemeen :D

Ik kan op 1 hand tellen hoeveel gewone 991 Turbo's heb verkocht, Turbo S'en daarentegen... 

Scusi, bedoelde 't niet verkeerd. :oops: 

Ja, bijna iedereen neemt daar dan de "full" versie, markteringtechnisch gezien is dat wel een toppertje. :D 

Nut van zo'n loodzware "coupé-SUV met sportmotor" is inderdaad twijfelachtig :lolz: 
Zal wel geen straf zijn om mee te rijden, maar ik zou voor m'n geld toch ook iets anders kiezen. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, brjefs said:

Dat dacht ik in het begin ook maar met de juiste banden los je dat probleem voor 90% op. Sinds ik op PS4S rijd is het weggedrag veel voorspelbaarder geworden.

idd

PSS was niet te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
On 10/4/2020 at 10:59 PM, Thebiemerke said:

025BF051-1357-4002-9964-050CFE6295DC.thumb.jpeg.978682c93f2aa65e3b9853ace26ba175.jpeg

 

On 10/5/2020 at 8:43 AM, Jenkins said:

Bmwafterdetail5.jpg

 

On 10/6/2020 at 11:07 AM, Tommie said:

Lijkt er in de verste verte niet op hoor, IRL.

Ik zie wel geen kleuren, maar dat lijkt toch heel erg hard op mekaar 😕 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid