Ga naar inhoud

BMW M2


Gast

Aanbevolen berichten

En het interieur, waar ik ook meer van verwacht had. Vooral de stoelen hadden toch wat specialer mogen zijn. Dit zijn de gewone sportstoelen die ook op een 116d verkrijgbaar zijn. Een gemiste kans imo.

 

P90199663_highRes.jpg

 

P90199665_highRes.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En het interieur, waar ik ook meer van verwacht had. Vooral de stoelen hadden toch wat specialer mogen zijn. Dit zijn de gewone sportstoelen die ook op een 116d verkrijgbaar zijn. Een gemiste kans imo.

 

 

 

P90199665_highRes.jpg

 

 

Ziet er mij sensatec uit :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die manier kunnen ze gerust een M-alles maken. 't is al even aan de gang maar ondertussen is het echt wel de M van Marketing in plaats van de M van Motorsport. 

Ik had hoge verwachtingen, maar de zoals @@gTa het zo mooi zegt, doet het mij ook niets (looks en specs). Zal nog even verder tuffen met 200pk en 200kg minder.

 

Eigenlijk is het echt jammer dat ze niet dat de mogelijkheid benutten om onder de M3/M4 iets meer hardcore, meer rijdersauto te maken. Ik begin meer te kijken richting Toyota en Mazda eerlijk gezegd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de spec's eens kopieren en plakken voor de mensen die niet graag doorklikken.

 

 

 

Launch / U.S. Pricing
  • Available Spring 2016
  • US pricing to come
  • Available in Long Beach Blue, Alpine White, Black Sapphire and Mineral Grey

Engine / Performance
  • 3.0L TwinPower Turbo inline 6 cylinder (N55 engine - N55B30T0)
  • 365 hp @ 6500 RPM
  • 343 lb-ft @ 1400-5560 RPM
  • Overboost function boosts torque by +26 lb-ft to 369 lb-ft between 1450 - 4750 RPM
  • 7000 RPM rev limiter
  • 0-60 mph: 4.2 sec (w/ DCT and Launch Control)
  • 0-60 mph: 4.4 sec (6 speed manual)
  • Nurburgring lap time of 7:58
  • Top speed: 155 mph electronically limited
  • Closed-deck engine (water jacket surrounding the cylinders is sealed at the top, allowing for high cylinder pressures)
  • High Precision Injection system
  • Double VANOS
  • VALVETRONIC
  • Pistons from M3/M4 S55 engine, with top ring optimized for the use of grey-cast iron liners
  • Crankshaft main bearing shells from M3/M4 S55 engine
  • Turbocharger integrated into the exhaust manifold
  • Aerodynamically tuned air intake manifold
  • High performance spark plugs
  • Extra water radiator
  • Additional oil cooler for transmission oil (DCT only)
  • Modified oil sump
    • Additional oil sump cover limits movement of oil under acceleration
    • Extra oil suction pump send oil back to rear pop oil sump when braking heavily
    • Special suction system for oil supply to turbocharger under high acceleration

Transmission:
  • 6 speed manual transmission (standard)
    • New carbon fiber friction lining enhances shift precision
    • Dry-sump lubrication prevents sloshing of transmission oil and ensures proper lubrication
    • Automatic rev-matching (can be disabled in DSC OFF mode) @PJH  :ninja:
  • 7 speed M DCT (option)
  • Launch Control
  • Active M Differential with 0-100% lock. Full locking power of 1843 lb-ft available within 150ms

Suspension / Chassis:
  • Lightweight aluminum front and rear axles of the BMW M3 and M4
  • Aluminum suspension struts and tubular anti-roll bar
  • Play-free ball joints ensure precise wheel location
  • Stiffening plate in underbody provides additional bolted connection between the axle subframe and the body sills
  • Forces passing through suspension are transmitted directly via special elastomer bearings
  • Control arms and wheel carriers made from forged aluminum
  • Rear axle subframe bolted directly to body

Wheels / Tires / Brakes:
  • Wheels: 19x9" front / 19x10" rear
  • Tires: exclusive 19 inch Michelin Pilot Super Sport tires - 245/35 ZR front and 265/35 ZR rear
  • Four-piston fixed calipers front / two-piston fixed calipers rear
  • 15" rotors front / 14.5" rotors rear - perforated and inner-vented brake disc ring made from grey-cast iron
  • Brake disc hub constructed from aluminum

Other Highlights:
  • Nurburgring laptime of 7:58
  • M developed electric power steering
  • Brake Energy Regeneration
  • Auto Start Stop function

Styling Highlights / Interior:
  • Large front apron w/ trapezoidal blades and Air Curtains in outer air intakes mimic the BMW 3.0 CSL touring car racer
  • Trapezoidal blades divert part of the airflow through the wheel arches, while the Air Curtains guide the air effectively past the wheels
  • Side gills reference a feature first seen on the BMW 3.0 CSL
  • Widened wheel flares / fenders - 2.1 inch front and 3.1 inch rear
  • M rear spoiler
  • Vertical reflectors on rear apron form a stylistic connection w/ the trapezoidal blades at the front end
  • Drag reduced by 5% compared w/ 2 Series Coupe
  • Lift reduced by 35%

Interior:
  • Sports seats in black Dakota leather with blue contrast stitching and an M logo in the backrests
  • Adjust side seat bolsters
  • M footrest and knee pad on the center console for the driver
  • Instruments with M2-specific dials and needles
  • M logos on the tachometer, gearshift lever, door sill plates
  • M leather steering wheel with M color stitching and shift paddles
  • BMW M2 trim strip with surfacing in open pore carbon fiber
  • Alcantara door panel inserts, parking brake boot and shift lever boot (manual transmission only)
Link naar reactie
Delen op andere sites

High performance sparkplugs!

Ik heb ooit eens een jongen met een scooter om blauwe Polini of oranje Malossi MHR vonkjes voor in zijn bougie gezonden naar Provan Racing in Brugge. Hij zei dat ze hem daar hebben uitgelachen, maar je ziet, ik heb niet gelogen. Het bestaat :o

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele opmerkingen van mijn kant:

 

- Een N55 met aanpassingen. Waar zit het verschil nog met een S55?

- Extra waterkoeler (oei oei, tegen heat soak? :))

- Geen oliekoeler voor de manuele bak? (dat wordt niet warm genoeg, of is dat bij DCT een noodzaak?)

- Hoe werkt die 'Brake Energy Recuperation' eigenlijk?

 

- 'mimic BMW 3.0 CSL touring car racer'.... euhm, mislukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

High performance sparkplugs!

Ik heb ooit eens een jongen met een scooter om blauwe Polini of oranje Malossi MHR vonkjes voor in zijn bougie gezonden naar Provan Racing in Brugge. Hij zei dat ze hem daar hebben uitgelachen, maar je ziet, ik heb niet gelogen. Het bestaat :o

 

Dat bedoel ik met marketingpraat. Maak het dan echt technisch en zet er iets dat de meeste niet begrijpen of moeten gaan opzoeken. Dan leer je nog iets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brake energy recup zit ook op mijn gewone 1. Dat wil eigenlijk gewoon zeggen dat de alternator enkel gaat laden tijdens het remmen, zodat er geen vermogen verloren gaat bij gewoon rijden of acceleraties (lees: ECE cyclus optimalisaties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brake energy recup zit ook op mijn gewone 1. Dat wil eigenlijk gewoon zeggen dat de alternator enkel gaat laden tijdens het remmen, zodat er geen vermogen verloren gaat bij gewoon rijden of acceleraties (lees: ECE cyclus optimalisaties)

En qua winst in effecientie spreek je over hoeveel %? 1, 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid