Ga naar inhoud

BMW F47 X2


Phil

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, BMWMB zei:

M35i een 4cilinder... het zijn de laatste stuiptrekkingen alvorens we allemaal elektrisch zullen rijden.

Zo'n vaart zal het niet lopen, maar downsizing hakt er nu toch wel stevig op in, dat klopt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarmee ook direct het laatste argument wegvalt om een BMW te kiezen boven een Golf/A/A3/etc...
 


Absoluut.
Voor mij was het nu een no brainer om de M140i te pakken, maar als het zo zit koop ik me terug een Mégane RS
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet om dat de 1 een FWD wordt dat deze niet de beste/leukste (hot) hatch op de markt kan zijn natuurlijk.

Maar het is énorm tragisch dat de volgende geen RWD wordt ja, en geen ruimte voor een zescilinder.

De Belgische markt is binnen Europa belangrijk voor BMW, er zijn weinig landen waar we het zo goed doen qua marktaandeel.
Wereldwijd echter is het helaas een druppel op een hete plaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, gTa zei:

Alsof beklag doen in Bornem iets uithelpt.

Alsof Bornem dat z'n beklag doet in München, iets uithelpt.

 

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het een nobel signaal, Maxime, maar België is voor BMW AG prop nul, denk ik?

Tuurlijk weet ik ook wel, maar voor mij was het op dat moment mijn enige 'spreekbuis.'
Maar als nooit niemand zijn 'mond opendoet', zal er nooit een signaal gegeven worden natuurlijk. 

Het enige wat we kunnen hopen is dat de 1R minder zal verkopen dan de vorige... maar dat zal wel niet :-( 

Het is jammer om vast te stellen dat BMW eigenlijk gewoon een mainstream saai merk aan het worden is. 
Je moet al een M kopen om iets te hebben dat een beetje deftig rijdt. Dat was mijn inziens vroeger niet zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Maxime S zei:

Het is jammer om vast te stellen dat BMW eigenlijk gewoon een mainstream saai merk aan het worden is. 
Je moet al een M kopen om iets te hebben dat een beetje deftig rijdt. Dat was mijn inziens vroeger niet zo. 

Op dat vlak is Mercedes momenteel écht een pak 'slimmer' bezig, vind ik.


Op quasi alle vlak in feite, vrees ik.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/2/2018 om 11:55, Maxime S zei:

Absoluut. 100% correct. 

Tijdens mijn BMW periode meer dan een keer aangekaart in Bornem. Als tegenargument kreeg je altijd hetzelfde: '90% van de 1 Reeks kopers hecht toch geen belang aan de aandrijving.' 
Waarop ik antwoordde 'doe het dan voor die 10% die er wel belang aan hecht. BMW is de enige die RWD aanbiedt in dit segment. Verkopen doet de 1 Reeks toch sowieso. Dus hou de lovers/de puristen dan toch te vriend en blijf bij RWD.' 

Maar bon, die gasten zijn volledig gebrainwashed door den Duitser... weinig mee aan te vangen :o 
Hier en daar loopt in Bornem nog wel een echte BMW purist rond, maar je merkt zo goed dat ze niet altijd hun eigen gedacht mogen/willen zeggen. 

"Jaamaar, voorwielaandrijving is wel véél praktischer alst slecht weer is he"
 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niks met downsizing te maken. Puur een kwestie van centen.
Fwd is goedkoper.
Ik heb de laatste maanden BMW als bedrijf een beetje leren kennen en ik ben echt verschoten hoe kosten drukken daar wordt doorgedreven. Wat ze uitdragen als merk en hun interne filosofie dat ligt echt mijlenver uit elkaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, josenjef zei:
Op 8/2/2018 om 23:17, ir_fuel zei:
Heeft niks met downsizing te maken. Puur een kwestie van centen.
Fwd is goedkoper.

Ik heb de laatste maanden BMW als bedrijf een beetje leren kennen en ik ben echt verschoten hoe kosten drukken daar wordt doorgedreven. Wat ze uitdragen als merk en hun interne filosofie dat ligt echt mijlenver uit elkaar.

Klopt en is ook een van de redenen waarom ik vertrokken ben bij BMW Belux.  

Zoals @Maxime S reeds aanhaalt is het als die hard liefhebber van het merk frustrerend te zien welke beslissing genomen worden. 

Maar de belux markt, die goed is voor +/- 50.000 wagens per jaar, heeft jammer genoeg geen invloed op hun globale strategie. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/10/2018 at 7:23 AM, josenjef said:

Ik heb de laatste maanden BMW als bedrijf een beetje leren kennen en ik ben echt verschoten hoe kosten drukken daar wordt doorgedreven. Wat ze uitdragen als merk en hun interne filosofie dat ligt echt mijlenver uit elkaar.

Doen de meeste bedrijven toch, mag ik hopen? Sowieso zelf de kosten laag houden, en het liefste ook de klanten vet laten betalen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doen de meeste bedrijven toch, mag ik hopen? Sowieso zelf de kosten laag houden, en het liefste ook de klanten vet laten betalen. 
Ja uiteraard, alleen hoe ver drijf je het door ten koste van kwaliteit ... Ons voorstel was 50% duurder dan de goedkoopste, qua concept staan we eerste plaats. Je ziet de wanhoop in de ogen van alle betrokken afdelingen als procurement aan het woord komt ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minutes ago, josenjef said:

Ja uiteraard, alleen hoe ver drijf je het door ten koste van kwaliteit ... Ons voorstel was 50% duurder dan de goedkoopste, qua concept staan we eerste plaats. Je ziet de wanhoop in de ogen van alle betrokken afdelingen als procurement aan het woord komt ...

True, maar je kunt dan ook maar hopen dat de balans prijs-kwaliteit afgewogen wordt. Default kiezen voor laagste prijs is even stom als default beste kwaliteit nemen. Uiteindelijk kiezen merken waar op de as ze willen zitten (low-budget <---> high-end). En de markt geeft hen al dan niet gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, maar je kunt dan ook maar hopen dat de balans prijs-kwaliteit afgewogen wordt. Default kiezen voor laagste prijs is even stom als default beste kwaliteit nemen. Uiteindelijk kiezen merken waar op de as ze willen zitten (low-budget  high-end). En de markt geeft hen al dan niet gelijk. 
Absoluut, maar ik heb daar in operaties al zaken gezien die je niet associeert met een merk als BMW. Dat hoeft daarom niet de foute keuze te zijn als bedrijf, maar het was wel opvallend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid