Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

Vraagje:

Is het normaal dat bij een A6 2.0TDI 136pk de eerste vitesse énorm sloom is tegenover de andere vitessen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje:

Is het normaal dat bij een A6 2.0TDI 136pk de eerste vitesse énorm sloom is tegenover de andere vitessen?

Wat bedoel je met "sloom"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met "sloom"?

Dat er geen trekkracht achter zit... Precies of die eerste dient om maar 30per uur te halen... Vanaf de 2de krijg je dan eindelijk trekkracht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup.

Die van mijn grootvader heeft dat ook, hoewel dat een automaat is.

Geen idee hoeveel pk hij heeft, tis een 2.0TDI alleszins.

Heb ooit 1 keer met die kar gereden, moet er niets meer van hebben, die brol rijdt echt voor geen meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er geen trekkracht achter zit... Precies of die eerste dient om maar 30per uur te halen... Vanaf de 2de krijg je dan eindelijk trekkracht...
Yup.

Die van mijn grootvader heeft dat ook, hoewel dat een automaat is.

Geen idee hoeveel pk hij heeft, tis een 2.0TDI alleszins.

Heb ooit 1 keer met die kar gereden, moet er niets meer van hebben, die brol rijdt echt voor geen meter.

yep, die van mijn schoonouders ook. 2.0TDI 136pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje:

Is het normaal dat bij een A6 2.0TDI 136pk de eerste vitesse énorm sloom is tegenover de andere vitessen?

Wat bedoel je met "sloom"?
Dat er geen trekkracht achter zit... Precies of die eerste dient om maar 30per uur te halen... Vanaf de 2de krijg je dan eindelijk trekkracht...
Yup.

Die van mijn grootvader heeft dat ook, hoewel dat een automaat is.

Geen idee hoeveel pk hij heeft, tis een 2.0TDI alleszins.

Heb ooit 1 keer met die kar gereden, moet er niets meer van hebben, die brol rijdt echt voor geen meter.

yep, die van mijn schoonouders ook. 2.0TDI 136pk.
Dat is inderdaad een feit. Ze hebben bij de 2.0tdi het koppel in de eerste versnelling lager gehouden dan in de andere versnellingen. Dit in verband met slijtage en het is inderdaad voelbaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij elke dag met een A6 2.0tdi en kan dit ten volste bevestigen; trekkracht in 1e = 0,0.

In 2e gaat het een pak vlotter, maar de echte boost komt er vanaf 3e versnelling imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet wat iedereen heeft met een schuifdak.

Mijn vader moet dat ook altijd hebben maar dat staat écht nooit open. :lol:

Zaligste optie op een auto voor mij. Rijden met een open schuifdak geeft een soort gevoel van vrijheid/luchtigheid/chillheid en als het een glazen is geeft het een leukere sfeer door het licht. Ik wil geen auto meer zonder :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Met uwen simpelen diesel...

A7, hoe meer ik 'm zie, hoe mooier ik 'm vind!!

simpel en performant, meer moet dat niet zijn

(in geen tijd accelereert dat ding naar 180 ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Gelikt, maar ik zie het verschil niet meer tussen een naderende A3 en een A6 Allroad! Het is een veel gehoorde opmerking over Audi’s conventionele designrichting. Inmiddels deelt ook de fabrikant de mening dat hun modellen nogal eenheidsworsten zijn. Ze gaan het anders doen.

Op een designevenement georganiseerd in Londen heeft Audi’s designchef Stefan Sielaff gezegd dat hij en zijn team reeds vergevorderd is met het doorvoeren van drie modelthema’s die ieder hun eigen specifieke stijlkenmerken bevatten. Onder het acroniem “AQR” zijn er drie groepen: de A van Audi staat voor sedanmodellen en hatchbacks, de Q van Quattro voor de SUV’s, crossovers en Allroads en de R wordt geassocieerd met de sportmodellen.

Bedoeling van AQR is dat autoconcepten meteen herkenbaar zijn binnen hun eigen groep door specifiek toegepaste designkenmerken. “Zo krijgen de A4 en A6 bijvoorbeeld een licht achteroverleunde grille met koplampen die op een eigen manier afsteken tegen het front en de carrosserie, terwijl de grille van de toekomstige Allroads bijna rechtop komt te staan en die van de nieuwe R8 juist zo veel mogelijk horizontaal”, legt Sielaff uit. “Eigenlijk past Audi deze tactiek al wel toe, maar er is te weinig onderscheid. In de toekomst moet dat meer aanwezig zijn. Maar zonder de merkidentiteit uit het oog te verliezen. Daar kunnen we niet omheen. Dat komt van bovenaf. De gewenste differentiatie zal dus vooral aankomen op unieke details.”

Audi zegt dat de e-trons behoorlijk concreet aangeven wat de proporties van hun nieuwe generatie sportmodellen zal zijn. Ook belichamen ze ten dele de richting van de meer klassieke Audi’s. Voor EV-modellen is Audi nog zoekende naar een designconcept dat perfect het ‘groene’ karakter van hun aandrijflijn weerspiegelt. “We hebben meerdere visies hierover, maar weten nog niet helemaal hoe het uitpakt”, aldus Sielaff.

Bron: autowereld.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
2 Audi's en tis al een speciale wijk? :D

De bruidegom rijdt ook nog met een B8 A4, en niet te vergeten de Q7 van de buur hiernaast , TT Roadster, en de ex RS6, en om de hoek nog A3 3 deurs

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid