Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

17 hours ago, gTa said:

Fake sound, voortgebracht door speaker(s) in de uitlaat.

Dat had ik wel door. Klinkt als een V8 benzine. Al zijn ze er redelijk in geslaagd. Is een stuk minder artificieel dan bvb het geluid dat uit een BMW M2 komt. 

 

13 hours ago, Bouncing Bullet said:

Schitterende motor. Het dingt sleurt en pas als je op de remmen staat merk je de snelheid. De ophanging met die elektromechanische Wankstabilisierung ( @gTa) is iets wat je gewoon moet worden.

De beste variant van deze v8 diesel ligt echter in de Panamera en die zijn waarschijnlijk zeldzamer dan de 991.2 GT3. @Alexanderrhoeveel v8 Panas rijden er in België rond? 

Ik wil de commentaren daarover in de Engelse pers es lezen 😆

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, The Swede zei:

Dat had ik wel door. Klinkt als een V8 benzine. Al zijn ze er redelijk in geslaagd. Is een stuk minder artificieel dan bvb het geluid dat uit een BMW M2 komt. 

Mjah nee hé. Het geluid van een SQ7 is "artificieel" (wegens speakers in de uitlaat) en dat van een M2 niet (wegens geen speakers in de uitlaat). Of de M2 een mooi of lelijk geluid maakt, of de SQ7 nu een mooi of lelijk (artificieel) geluid maakt, dat moet elk voor zich uitmaken. Over smaak valt niet te twisten, zeggen ze.

Is trouwens al een 8-tal jaar, dacht ik, dat Audi met die Active Sound werkt. De 313pk biturbo-V6-TDI in de A6 en A6 allroad (vorige generatie) had dat als eerste, dacht ik. En daarna de (vorige generatie) SQ5 ook. Klinken daar idd erg lekker mee.

De Maserati diesels hebben die speaker in de uitlaat ook. Helaas zijn die Italianen er niet in geslaagd om de speaker al te doen werken bij de eerste tik van de startmotor. Die 3-liter V6 diesel start dus met z'n normale, gekend sound op, en ongeveer 1 tot 2 seconden nadat de motor aangeslagen is komt de speaker erbij. (Die kan je instellen in verschillende luidsterktes, trouwens.)  Klinkt dus zo; "tsjiiii-boedoedoedoedoe(V6diesel)doedoedoe-BRAAAAAABABABABABABABABABABABAB...". Absurd belachelijk. :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, The Swede said:

Dat had ik wel door. Klinkt als een V8 benzine. Al zijn ze er redelijk in geslaagd. Is een stuk minder artificieel dan bvb het geluid dat uit een BMW M2 komt.

Je kan die 2 vervangen door eender welk cijfer als het over M producten gaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/8/2019 at 10:11 PM, Bouncing Bullet said:

Schitterende motor. Het dingt sleurt en pas als je op de remmen staat merk je de snelheid. De ophanging met die elektromechanische Wankstabilisierung ( @gTa) is iets wat je gewoon moet worden.

De beste variant van deze v8 diesel ligt echter in de Panamera en die zijn waarschijnlijk zeldzamer dan de 991.2 GT3. @Alexanderrhoeveel v8 Panas rijden er in België rond? 

En Cayenne. Die V8 diesel klonk toch best geschift.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, gTa said:

Mjah nee hé. Het geluid van een SQ7 is "artificieel" (wegens speakers in de uitlaat) en dat van een M2 niet (wegens geen speakers in de uitlaat). Of de M2 een mooi of lelijk geluid maakt, of de SQ7 nu een mooi of lelijk (artificieel) geluid maakt, dat moet elk voor zich uitmaken. Over smaak valt niet te twisten, zeggen ze.

Is trouwens al een 8-tal jaar, dacht ik, dat Audi met die Active Sound werkt. De 313pk biturbo-V6-TDI in de A6 en A6 allroad (vorige generatie) had dat als eerste, dacht ik. En daarna de (vorige generatie) SQ5 ook. Klinken daar idd erg lekker mee.

De Maserati diesels hebben die speaker in de uitlaat ook. Helaas zijn die Italianen er niet in geslaagd om de speaker al te doen werken bij de eerste tik van de startmotor. Die 3-liter V6 diesel start dus met z'n normale, gekend sound op, en ongeveer 1 tot 2 seconden nadat de motor aangeslagen is komt de speaker erbij. (Die kan je instellen in verschillende luidsterktes, trouwens.)  Klinkt dus zo; "tsjiiii-boedoedoedoedoe(V6diesel)doedoedoe-BRAAAAAABABABABABABABABABABABAB...". Absurd belachelijk. :fp: 

Bij een M2 zijn die idiote plofjes en veranderung in uitlaatsound ook artificieel.

Dit is niet gewoon “een pijp die de gassen eruit laat”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, The Swede zei:

Bij een M2 zijn die idiote plofjes en veranderung in uitlaatsound ook artificieel.

Dit is niet gewoon “een pijp die de gassen eruit laat”.

Elke auto klinkt tegenwoordig anders als je de sportknop indrukt... 

maar het geluid is wel echt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Alexx said:

Elke auto klinkt tegenwoordig anders als je de sportknop indrukt... 

maar het geluid is wel echt. 

Wat versta je onder echt, de ECU is zo geprogrammeerd om die plofjes te genereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, vince522 zei:

Wat versta je onder echt, de ECU is zo geprogrammeerd om die plofjes te genereren.

Ja. En het geluid dat je waarneemt is toch echt, of niet? Of die plofjes nu geprogrammeerd zijn of niet staat er los van. Het gaat erover dat je bij die SQ7 met speakers IN de uitlaat zit. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mij maar gewoon een uitlaat zonder rimram en plofjes. Gewoon een 6 cilinder die nog ademt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Bij een M2 zijn die idiote plofjes en veranderung in uitlaatsound ook artificieel.

Dit is niet gewoon “een pijp die de gassen eruit laat”.

Ik was die plofjes vergeten, dat klopt wel dat die "geforceerd" worden. Maar dan is dat nog altijd geluid van een ICE, geen speakersound.

Speakersound is gewoon fake. Da's nog iets helemaal anders.

2 uren geleden, The Swede zei:

Doe mij maar gewoon een uitlaat zonder rimram en plofjes. Gewoon een 6 cilinder die nog ademt.

Idem, ik vind de protten- en schetentrend van de laatste jaren vreselijk. Komt natuurlijk door 't feit dat de meeste motoren vandaag drukgevoed zijn (turbo houdt geluid tegen) + milieunormen (steeds meer filters e.d.) + een hypersnel schakelende geautomatiseerde versnellingsbak hebben. Er valt gewoon geen melodieuze zang meer te oogsten, want 't zijn allemaal gedownsizede minorcilinders met torenhoge directe brandstofinspuiting, een magerregeling, dichtgeknepen uitlaten ... ja wat moet je dan nog doen als constructeur? Bougietje installeren in 't begin van de uitlaat om de uitlaatgassen (verrijkt met wat nog nadien ingespoten brandstof ná de arbeidsslag) te ontsteken. PROTTELBROTTELPROT

:noparty: 

Mijn moto (4-in-lijn 1300 met 172pk en een nuttig toerentalbereik van 9.500 tpm, namelijk van 2.000 tpm tot 11.500 tpm) gaat ook borrelen en pruttelen als een gek als ik met minimaal gas geven vertraag (dus niet gas dicht). Maar dat is niet gestuurd of geprogrammeerd, dat doet-ie gewoon helemaal vanzelf. Dan is het :inlove: 

Sommige prottende GTI's van de laatste jaren prottelen echt bij élke gas-los op exact dezelfde manier. Vreselijk. :noparty: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die protjes juist schitterend en beetje naughty van de ingenieurs die het geprogrammeerd hebben. Dat hebben we ondertussen gehad, want dat verdwijnt nu ook uit de wagens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is leuk als het naturel is. Het is niet leuk als het er overdreven hard ingeprogrammeerd zit, waarbij je ook nog eens duidelijk hoort dat het "gepusht" is door software want het klinkt vaak echt exact hetzelfde bij elke gaslos in dezelfde omstandigheden, met exact hetzelfde aantal bropjes van dezelfde lengte en dezelfde tussenpauze, in dezelfde sequentie. Dan gaat dat "artificieel" klinken.

Een auto die van nature gorgelt en eens ploft: heerlijk. Ik herinner me zo de Golf R32. Mijn 323ti deed het (met de AC Schnitzer einddemper) ook af en toe, als hij goed heet stond. Mijn moto doet het (als de dB-killer uit de einddemper is gehaald) bijzonder veel. Dan vind ik dat gegorgel leuk.

Maar dat geïnduceerd "geprot"? Bah.

 

Het ergste van al is dat het er gekomen is ter vervanging van het ter ziele gegane échte mooie motorgeluid.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bouncing Bullet said:

Ik vind die protjes juist schitterend en beetje naughty van de ingenieurs die het geprogrammeerd hebben. Dat hebben we ondertussen gehad, want dat verdwijnt nu ook uit de wagens. 

naughty :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
De nieuwe S6 krijgt in europa de 3.0V6 diesel samen met hybride technologie ipv de benzinemotor van de rs4. 
Goed voor 349pk en 700nm.
 
Blij dat er nog 6 cylinder zal inzitten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap niet goed waarom dat per se moest, op zich klinkt een V8 diesel immers niet verkeerd...
 
De 400 cdi motor van Mercedes-Benz brult heerlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid