Jump to content
kefkie

AUDI lovers

Recommended Posts

TCT    4,826
TCT

Vraagje:

Is het normaal dat bij een A6 2.0TDI 136pk de eerste vitesse énorm sloom is tegenover de andere vitessen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ritsuke    3,699
Ritsuke
Vraagje:

Is het normaal dat bij een A6 2.0TDI 136pk de eerste vitesse énorm sloom is tegenover de andere vitessen?

Wat bedoel je met "sloom"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,826
TCT
Wat bedoel je met "sloom"?

Dat er geen trekkracht achter zit... Precies of die eerste dient om maar 30per uur te halen... Vanaf de 2de krijg je dan eindelijk trekkracht...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carlito    5,076
Carlito

Yup.

Die van mijn grootvader heeft dat ook, hoewel dat een automaat is.

Geen idee hoeveel pk hij heeft, tis een 2.0TDI alleszins.

Heb ooit 1 keer met die kar gereden, moet er niets meer van hebben, die brol rijdt echt voor geen meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,180
kefkie
Dat er geen trekkracht achter zit... Precies of die eerste dient om maar 30per uur te halen... Vanaf de 2de krijg je dan eindelijk trekkracht...
Yup.

Die van mijn grootvader heeft dat ook, hoewel dat een automaat is.

Geen idee hoeveel pk hij heeft, tis een 2.0TDI alleszins.

Heb ooit 1 keer met die kar gereden, moet er niets meer van hebben, die brol rijdt echt voor geen meter.

yep, die van mijn schoonouders ook. 2.0TDI 136pk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,211
Speedhunter
Vraagje:

Is het normaal dat bij een A6 2.0TDI 136pk de eerste vitesse énorm sloom is tegenover de andere vitessen?

Wat bedoel je met "sloom"?
Dat er geen trekkracht achter zit... Precies of die eerste dient om maar 30per uur te halen... Vanaf de 2de krijg je dan eindelijk trekkracht...
Yup.

Die van mijn grootvader heeft dat ook, hoewel dat een automaat is.

Geen idee hoeveel pk hij heeft, tis een 2.0TDI alleszins.

Heb ooit 1 keer met die kar gereden, moet er niets meer van hebben, die brol rijdt echt voor geen meter.

yep, die van mijn schoonouders ook. 2.0TDI 136pk.
Dat is inderdaad een feit. Ze hebben bij de 2.0tdi het koppel in de eerste versnelling lager gehouden dan in de andere versnellingen. Dit in verband met slijtage en het is inderdaad voelbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    636
Audi S8

Ik rij elke dag met een A6 2.0tdi en kan dit ten volste bevestigen; trekkracht in 1e = 0,0.

In 2e gaat het een pak vlotter, maar de echte boost komt er vanaf 3e versnelling imho.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stradge    297
stradge
Ik begrijp niet wat iedereen heeft met een schuifdak.

Mijn vader moet dat ook altijd hebben maar dat staat écht nooit open. :lol:

Zaligste optie op een auto voor mij. Rijden met een open schuifdak geeft een soort gevoel van vrijheid/luchtigheid/chillheid en als het een glazen is geeft het een leukere sfeer door het licht. Ik wil geen auto meer zonder :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spillies    935
Spillies

Met uwen simpelen diesel...

A7, hoe meer ik 'm zie, hoe mooier ik 'm vind!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yucei    10
Yucei
Met uwen simpelen diesel...

A7, hoe meer ik 'm zie, hoe mooier ik 'm vind!!

simpel en performant, meer moet dat niet zijn

(in geen tijd accelereert dat ding naar 180 ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spillies    935
Spillies
Wanneer koopt gij nog eens iets met 4 ringen?

Ik heb geen geld!

+ ik heb de Compi nog...

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,180
kefkie

Gelikt, maar ik zie het verschil niet meer tussen een naderende A3 en een A6 Allroad! Het is een veel gehoorde opmerking over Audi’s conventionele designrichting. Inmiddels deelt ook de fabrikant de mening dat hun modellen nogal eenheidsworsten zijn. Ze gaan het anders doen.

Op een designevenement georganiseerd in Londen heeft Audi’s designchef Stefan Sielaff gezegd dat hij en zijn team reeds vergevorderd is met het doorvoeren van drie modelthema’s die ieder hun eigen specifieke stijlkenmerken bevatten. Onder het acroniem “AQR” zijn er drie groepen: de A van Audi staat voor sedanmodellen en hatchbacks, de Q van Quattro voor de SUV’s, crossovers en Allroads en de R wordt geassocieerd met de sportmodellen.

Bedoeling van AQR is dat autoconcepten meteen herkenbaar zijn binnen hun eigen groep door specifiek toegepaste designkenmerken. “Zo krijgen de A4 en A6 bijvoorbeeld een licht achteroverleunde grille met koplampen die op een eigen manier afsteken tegen het front en de carrosserie, terwijl de grille van de toekomstige Allroads bijna rechtop komt te staan en die van de nieuwe R8 juist zo veel mogelijk horizontaal”, legt Sielaff uit. “Eigenlijk past Audi deze tactiek al wel toe, maar er is te weinig onderscheid. In de toekomst moet dat meer aanwezig zijn. Maar zonder de merkidentiteit uit het oog te verliezen. Daar kunnen we niet omheen. Dat komt van bovenaf. De gewenste differentiatie zal dus vooral aankomen op unieke details.”

Audi zegt dat de e-trons behoorlijk concreet aangeven wat de proporties van hun nieuwe generatie sportmodellen zal zijn. Ook belichamen ze ten dele de richting van de meer klassieke Audi’s. Voor EV-modellen is Audi nog zoekende naar een designconcept dat perfect het ‘groene’ karakter van hun aandrijflijn weerspiegelt. “We hebben meerdere visies hierover, maar weten nog niet helemaal hoe het uitpakt”, aldus Sielaff.

Bron: autowereld.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yucei    10
Yucei
2 Audi's en tis al een speciale wijk? :D

De bruidegom rijdt ook nog met een B8 A4, en niet te vergeten de Q7 van de buur hiernaast , TT Roadster, en de ex RS6, en om de hoek nog A3 3 deurs

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Fred
      By Fred
      "Na een carrière van acht jaar stuurt Audi zijn A3 Sportback op welverdiend pensioen. Zijn opvolger maakt uiteraard gretig gebruik van de technologie en motoren die de Volkswagen Golf, Seat Leon en Skoda Octavia introduceerden.
      Want uiteraard is deze Audi opnieuw technisch verwant met zijn Duitse, Spaanse en Tsjechische stalgenoten. Het MQB-platform is dus identiek. De nieuwe A3 Sportback is met 4,34 meter nipt groter dan zijn voorganger. Dat verschil zit vooral in het koetswerk, want de wielbasis blijft met 2,64 meter ongewijzigd. Ook de kofferruimte verandert met 380 liter niet.
      Visueel krijgt de nieuwe Audi A3 Sportback wel het drukkere en scherpere lijnenspel mee van de rest van het gamma uit Ingolstadt, met agressief getekende bumpers, led-koplampen, enzovoort. Binnenin zet het drukke lijnenspel zich voort, en herkennen we onder meer het lichtjes naar de bestuurder gekantelde dashboard uit de Q3 en Q3 Sportback.
      Onder de motorkap begint de nieuwe A3 Sportback al met al bescheiden aan zijn carrière: debuteren doet deze Audi met een 1.5 TFSI van 150 pk aan benzinekant (35 TFSI), en een 2.0 TDI met 116 en 150 pk (30 TDI en 35 TDI) aan dieselzijde. Schakelen doe je met een manuele zesbak of met een S Tronic met dubbele koppeling en zeven verzetten, die net als in bijvoorbeeld de Golf een veel kleinere keuzehendel krijgt. Later volgt er nog een 1.0 TFSI-driecilinder met 110 pk (30 TFSI) en onder meer een milde hybride 1.5 TFSI. Een plug-inhybride met twee vermogensversies en een versie op CNG staan eveneens op het programma."
      Bron: Autofans.be
       






    • Guest wooter
      By Guest wooter
      https://electrek.co/2018/11/26/audi-e-tron-gt-images-porsche-taycan-launch/
      Wereldpremière op woensdag op de LA Auto Show.

      0



       
    • vince522
      By vince522
      Een lager verbruik en betere prestaties lopen langs een betere windgeleiding en een lager gewicht. Daarom pronkt de nieuwe Audi A4 met een luchtweerstandscoëfficiënt van 0,23 (Avant: 0,26) en met een gewicht dat tot 120 kilogram lager ligt dan zijn voorganger, terwijl hij toch groeide (4,73 meter lang, 1,84 meter breed en 1,43 meter hoog).
       
      De A4 leunt op het zogeheten MLBevo-platform, een evolutie van de basis waarop de vorige generatie leunde. De ophanging en de stuurinrichting werden flink onder handen genomen, met naast die eerder vermelde gewichtsbesparing ook een beter compromis tussen sport en comfort als resultaat.
      Het koetswerk oogt opnieuw strak, maar blijft voorspelbaar. Enkel de vorm van de koplampen suggereert wat esthetische progressie. Bovenop de gekende S-Line introduceert Audi ook een zogeheten Design-uitrustingslijn die visueel zal verschillen van de andere modelversies.
       
      De nieuwe Audi A4 komt meteen als duo, want Ingolstadt presenteert de sedan samen met de Avant. Die breakversie heeft een bagagevolume dat schommelt van minimum 505 tot maximum 1.510 liter. Een elektrische hoedenplank en een automatisch openende/sluitende kofferklep komen als standaard.
       
      Net zoals bij de vorige generatie zal de Audi A4 als basis dienen voor sportievere koetswerkvariaties die de A5-badge zullen dragen.
       
      Bij de lancering deze herfst zal de Audi A4 verkrijgbaar zijn met drie TFSI-benzinemotoren: de 1.4 TFSI (140 pk, 114 g/km), de 2.0 TFSI Ultra (190 pk, 109 g/km) en de 2.0 TFSI (252 pk, 129 g/km), en met vier TDI-dieselmotoren: 2.0 TDI 150 (150 pk, Ultra: 95 g/km), 2.0 TDI 190 (190 pk, 107 g/km), 3.0 TDI 218 (218 pk, 110 g/km) en 3.0 TDI 272 (272 pk, 129 g/km).
      Later volgt er nog een 2.0 TDI-instapdiesel met 122 pk.
       
      Uiteraard hangt het normverbruik en de daaraan gekoppelde C02-uitstoot sterk af van het koetswerktype, de aandrijving (de krachtigere motorisaties komen desgewenst met de Quattro-vierwielaandrijving) en de versnellingsbak (afhankelijk van de motorisatie voorziet Audi een manuele zesbak, een gerobotiseerde zevenbak en een automatische achtbak).
       
      Om het brandstofverbruik ook in de praktijk zo laag mogelijk te houden, voorziet Audi de zogenaamde Predictive Efficiency-assistent die de bestuurder met raad en daad bijstaat om de dorst naar diesel of de honger naar benzine te stillen. De automatische transmissies krijgen nu ook een coasting-zeilfunctie.
       
      Bron: Autowereld
       
      Meer foto's: Autoblog
    • binnenmuisarchitekt
      By binnenmuisarchitekt
      http://prez.ly/YGjb

    • The Swede
      By The Swede
      Er spraken er hier over de nieuwe M3 en over het feit dat de huidige eigenaars misschien wat langer hun huidig model zouden houden.
      Daarop ging ik uit curieusiteit efkes kijken naar de waarde van de M3's tegenwoordig, en dan vooral de twee laatste modellen.
      Dit bracht me op het idee van deze poll:
      - Stel, je bent familievader en je droomt van een sportieve wagen waar ook het gezin (plus rommel) mee kan. Je voorkeur gaat naar een M3 of RS4. Je budget zit rond de 20-25k. 
      Ik keek zelf naar wagens vanaf 2008-2009. Een mooie RS4 komt rond de 20k. Een M3 berline is makkelijk een 5000 duurder.
      Ik geef bij deze de twee onderstaande voorbeelden.
      http://www.virtando.de/ad3708683-Audi-RS4-Avant-42FSI-Quattro1HandBOSENaviXenon-2008
      https://www.bytbil.com/skane-lan/personbil-m3-sedan-420hk-7783-13733872
      Wat kies je wanneer je ook het budget in aanmerking neemt ? (ik zoek dus geen louter theoretisch antwoord over de persoonlijke voorkeur, maar voeg er de afweging van budget bij)
      De RS4 aan 20k of de M3 aan 25k ? 
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions