Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster & 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

Aangezien de gefacelifte versies van de Boxster en Cayman (voorlopig uitsluitend?) van 4-cilinder boxermotoren zullen voorzien worden geeft Porsche hen de naam van een model met soortgelijke motorarchitectuur uit de jaren '50. Marketing met hoofdletter M...

 

 

Porsche has announced the facelifted Boxster and Cayman will be renamed the 718 Boxster and 718 Cayman.

While the name sounds superfluous, Porsche says the 718 designation is meant to recall the ground-breaking Porsche 718 from 1957. The name also recalls the company's history of offering a flat four-cylinder engine.

As Porsche points out, the 718 RSK scored a class victory at the 24 Hours of Le Mans in 1958 thanks to a powerful and fuel-efficient four-cylinder engine which produced 142 hp (105 kW). The company's 919 Hybrid LMP1 also uses a turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine and it recently won the manufacturer’s and driver’s championship titles in the World Endurance Championship.

Besides announcing the name change, Porsche confirmed the 718 Boxster and 718 Cayman will show more similarities both in terms of design and performance. The company declined to elaborate but previous reports have suggested the cars will be offered with turbocharged 1.6- and 2.0-liter four-cylinder engines that produce up to 286 hp (213 kW).

Both models will be introduced next year and Porsche confirmed the 718 Boxster will be cost more than the 718 Cayman.

 

post-71-0-32219200-1449790286.jpg

post-71-0-32219200-1449790286_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.6T 4 in een Porsche... :'(

 

Hoeveel mensen vinden een 944 Turbo legendarisch?

 

Ik was eerder bang dat ze de motor van een Golf R erin zouden lepelen. Het is tenminste nog een eigen blok geworden, ben gerustgesteld in die zin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel mensen vinden een 944 Turbo legendarisch?

Ik was eerder bang dat ze de motor van een Golf R erin zouden lepelen. Het is tenminste nog een eigen blok geworden, ben gerustgesteld in die zin..

Idem! Beetje Imprezaroffel erin misschien zelfs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cayman 1.6 turbo of een exige S2....no brainer imo :D

 

NU NOG DE LOTTO WINNEN!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je een auto verkloot door er een viercilinder turbo in te leggen. Maar om dan de naam te gaan veranderen bij de facelift van de derde generatie in iets totaal anders, enkel om er heel hard op te wijzen dat het al eens gedaan is en dus is het ok... Gaat er toch wat over, en het helpt niet ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niks tegen 1.6T, 'k rij zelf met ene :-) maar lijkt me wat raar in een Porsche. Maar zoals jullie zeggen, flat four kan wel leuk klinken dus ben eens benieuwd. Hopelijk wordt dat ook een lichte kas, anders wordt het maar traag voor een Porsche

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid