Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster & 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, BMWMB zei:

Ik denk dat de tijd van atmosferische motoren voorbij is bij Porsche.

Geniet ervan zolang het nog kan :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎/‎05‎/‎2018 om 08:31, ir_fuel zei:

Maakt precies geen toeren.

Gohja, de oude 996 4S met PSE klonk ook béééstig goed, atmo flat-six met redline op 6500 zoiets.. idem 964 C2 met aangepaste uitlaat..

je moet niet altijd toeren maken om een mooie sound te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

Gohja, de oude 996 4S met PSE klonk ook béééstig goed, atmo flat-six met redline op 6500 zoiets.. idem 964 C2 met aangepaste uitlaat..

je moet niet altijd toeren maken om een mooie sound te hebben

Maar sommige motoren klinken wel (zelfs met mooie sound) alsof ze te sterk beknot zijn qua toerental. Mooiste voorbeeld voor mij is de laatste 5-pitter die Audi gebruikt in de RS3 en TTRS: klinkt heerlijk, maar als je hem voluit revt klinkt het alsof hij maar tot 2/3e van z'n max rpm mag gaan. Zeer vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, gTa zei:

Maar sommige motoren klinken wel (zelfs met mooie sound) alsof ze te sterk beknot zijn qua toerental. Mooiste voorbeeld voor mij is de laatste 5-pitter die Audi gebruikt in de RS3 en TTRS: klinkt heerlijk, maar als je hem voluit revt klinkt het alsof hij maar tot 2/3e van z'n max rpm mag gaan. Zeer vreemd.

Ja klopt die gaat minder in crescendo qua toon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even de Duitstalige versie van die Wiki-pagina nemen. "2016 bekam der Porsche Boxster (Modellpflege des 981 mit neuer Baureihenbezeichnung 982) den Namenszusatz 718."  De 718 is gewoon de facelift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, gTa said:

De 718 is gewoon de facelift.

Maar dan wel een heel verregaande. Genre 360 Modena > F430, of Golf V > Golf VI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is overdreven. Carrosserie en interieur zijn hetzelfde gebleven op enkele details na. De grootste wijziging is de motor, net zoals bij de 991.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, BMWMB said:

Dat is overdreven. Carrosserie en interieur zijn hetzelfde gebleven op enkele details na. De grootste wijziging is de motor, net zoals bij de 991.2.

De bovenkant van het dashboard is volledig opnieuw ontworpen, met andere ventilatiemonden en hoger geplaatste Sport Chrono. De verandering van motor is ook meer ingrijpend met de viercilinder. Zelfs de interne modelbenaming is veranderd van 981 naar 982.

Een meer uitgebreide facelift dus dan de 991, waarbij deze zaken niet het geval zijn.

Ik vind wel dat Porsche zelf overdrijft door het de derde generatie te noemen, maar dat wijst er toch op dat het om een heel verregaande facelift gaat genre Golf V > VI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog meer geluid (en ook eens een iets hoger toerental dan in vorige filmpjes):

 

aangepast door Steve-O
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Er was begin vorig jaar toch een lek van een Australische dealer waar sprake was van een GT4 RS...
https://www.autoworldnews.com/articles/30382/20170215/australian-dealer-leaks-porsche-cayman-gt4-rs-details.htm

Zou er een "gewone"GT4 (3.0 turbo) en een zeer gelimiteerde GT4 "RS" (4.0 NA) kunnen komen? 

Over enkele maanden zullen we de details wel kennen zeker...Parijs of Frankfurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Rennlist is iemand die pas naar Porsche geweest is en daar goede connecties heeft. Er komt een Spyder, GT4, GT4 CS (niet straatlegaal) en GT4 RS. Allemaal atmo volgens hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al ergens gelezen dat er een update zou komen van de GTS op gebied van motor...

Ik blijf erbij dat het gat tussen een 4cil 2,5l turbo en een atmo 6cil 4.0 l te groot is... Dan missen ze een heel stuk markt die meer willen dan de 4cil maar een 4.0 een brug te ver is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe uitlaatfilter slorpt veel pk's en geluid op. (Ga nog eens de exacte bron terug moeten zoeken) De GT4 wordt gewoon NA en 4.0. Prijs kan binst ook gewoon de hoogte in.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de GT4 en Spyder zou het een 4.0 zijn die gebaseerd is op de huidige 3,8. Als de RS er effectief komt, zou die de GT3 motor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid