Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster


fuxhound

Aanbevolen berichten

Zolang ze atmo 6 cilinders maken, nu nog de handbak terug invoeren voor de GT3 oid, vind ik er helemaal niks spijtigs aan. Net zoals het niemand interesseert welke wielen aangedreven worden gaat het nu ook niemand interesseren hoeveel cilinders dat het heeft of dat het een atmo- of turbomotor is.
Dàt is spijtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook weer om geld te verdienen zeker dat ze die luchtinlaten in matte plastiek hebben gestoken? Kunnen ze via EXCLUSIVE weer euro's rapen als je die in koetswerkkleur wilt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

prestaties 2ltr => hoe ga je nu nog een "S" verkopen???

imho hadden ze ook de benaming Boxster kunnen laten vallen 718spyder was toch "vetter" geweest

en dat interieur: als je dan het dashboard van de 987 bekijkt: sobere sportiviteit tov dit knopkesfestival

allé man, dat stuur: wtf???

 

 

Nu pas opgemerkt, niet normaal  :blink:

 

Dat stuur op zich valt echt nog mee qua knoppen. Die twee gekke hendeltjes, ja ok, die maken het geheel misschien wat overladen. Maar denk dat dat in effectief gebruik nog heel goed meevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het optioneel multifunctionele stuur incl. mode switch van het optionele Sport Chrono pakket.

Het standaard stuurwiel is zonder al die opties wel heel clean.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie weinig verschil met de huidige, behalve dan binnenin waar het wat opgefrist is.

 

De motoren zijn de dooddoener. Tot hiertoe vond ik de Boxster nog best aantrekkelijk. Hij bracht namelijk dat element dat Porsche rijden zo een hele belevenis maakt: die elastische flat 6 met zijn hemels geluid.

Waarom je nu nog een Boxster zou kopen, is me een raadsel. Tenzij je echt een porschelogo op je kist moet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie weinig verschil met de huidige, behalve dan binnenin waar het wat opgefrist is.

 

De motoren zijn de dooddoener. Tot hiertoe vond ik de Boxster nog best aantrekkelijk. Hij bracht namelijk dat element dat Porsche rijden zo een hele belevenis maakt: die elastische flat 6 met zijn hemels geluid.

Waarom je nu nog een Boxster zou kopen, is me een raadsel. Tenzij je echt een porschelogo op je kist moet hebben.

cayman wordt goedkoper dan de boxster

S: 420Nm, gewone: 380Nm

maw: cayman pdk als daily en een GT3 in 't week-end

'k zou niet nee zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

cayman wordt goedkoper dan de boxster

S: 420Nm, gewone: 380Nm

maw: cayman pdk als daily en een GT3 in 't week-end

'k zou niet nee zeggen...

 

Krijgt die dan echte Porsche motoren nog? Rijplezier is nl niet enkel pk's, maar ook het karakter van een motor, het geluid, etc.

 

Twee maten (en Porsche eigenaars) in Belgie zijn zo recentelijke met die nieuwe 911 turbomotor gaan rijden en zeiden dat het wel wat teleurstellend was. Je hebt niet meer dat vrij ademend karakter en dat "blijven sleuren" van vroeger. Alles is meer gedempt, smaller toerentalgebied, etc. En dat is nog een zescilinder !

 

Porsche riskeert hier weer het probleem van de 944 en 968 te krijgen die plots niets meer verkochten omdat BMW een M3 uitbracht die evenveel kostte maar een dikke zes-in-lijn onderin had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijden zijn wel anders nu he Swede, dit gaat super-hard verkopen bij niet-autoliefhebbers. Wij snakken vaak naar atmo, maar voor de massa gaat die kar "hard sleuren". Eens met Jokke: zolang er een GTS oid beschikbaar is, no problem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee maten (en Porsche eigenaars) in Belgie zijn zo recentelijke met die nieuwe 911 turbomotor gaan rijden en zeiden dat het wel wat teleurstellend was. Je hebt niet meer dat vrij ademend karakter en dat "blijven sleuren" van vroeger. Alles is meer gedempt, smaller toerentalgebied, etc. En dat is nog een zescilinder !

 

Waar ik dus al voor vreesde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijden zijn wel anders nu he Swede, dit gaat super-hard verkopen bij niet-autoliefhebbers. 

 

Dat ook ja.

 

"amai zoveel koppel onderin! Zoveel meer poeier op de openbare weg! En niet meer constant moeten schakelen!"

 

Ik hoor het al allemaal uit de monden van de verkopers rollen :fp:

 

"Gasrespons? Geef nekeer planché met da spel, ge zult wel voelen wat gasrespons is! Da pakt nogal op ze!"

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Gasrespons? Geef nekeer planché met da spel, ge zult wel voelen wat gasrespons is! Da pakt nogal op ze!"

 

Ik versta je maar dat heeft BMW toch wel tot een minimum beperkt in sport & sport+ mode

 

Als het gezond is voor je turbo op lange termijn is iets anders :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het al komen... atmo versus turbo discussie...

 

 

Ik moet zeggen ... ik heb heel graag een turbo motor... altijd al gehad.. sinds mijn R5 GT..

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik versta je maar dat heeft BMW toch wel tot een minimum beperkt in sport & sport+ mode

Dan nog. Krijg je nooit 100% weg. Of je krijgt het omgekeerde, ipv lag krijg je daar een stamp onder je kloten zodra je de pedaal durft aanraken aan 4000rpm.

Als het gezond is voor je turbo op lange termijn is iets anders :D

Of.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen ... ik heb heel graag een turbo motor... altijd al gehad.. sinds mijn R5 GT..

Valt te zien wat het toepassingsgebied is.

Ik heb met mijne Megane RS ook altijd graag gereden, en het feit dat er een turbo op dat blok zat stoorde me ook niet. Maar dat gaat er toch allemaal iets minder fijnbesnaard aan toe :D

Ik vind het eigenlijk in dit geval veel erger dat we 2 cilinders kwijt zijn in dat gamma. Dat wordt weer zo een prot-bak met sportuitlaat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Why not eigenlijk. Als ik even advocaat van de Duivel speel en kijk hoeveel ik de GTS kan gebruiken zoals ik hem zou willen....... en zo een turbo protter ZOU  een stuk goedkoper komen (dat is maar de vraag natuurlijk) zie ik me daar nog wel bij neerleggen........

 

Natuurlijk heb ik liever atmo, maar ten koste van alles voor dit soort gebruik. Don't know.

 

Andere kant (ok dat is iets heel anders, compressor) mijn Exige is geen atmo maar ik daag u uit ergens de "lag" tov een atmo te vinden....... no fucking way. 

 

Een Turbo zonder die irritante lag heb ik wel nog nooit onder de voet gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Why not eigenlijk. Als ik even advocaat van de Duivel speel en kijk hoeveel ik de GTS kan gebruiken zoals ik hem zou willen....... en zo een turbo protter ZOU  een stuk goedkoper komen (dat is maar de vraag natuurlijk) zie ik me daar nog wel bij neerleggen........

 

Natuurlijk heb ik liever atmo, maar ten koste van alles voor dit soort gebruik. Don't know.

 

Andere kant (ok dat is iets heel anders, compressor) mijn Exige is geen atmo maar ik daag u uit ergens de "lag" tov een atmo te vinden....... no fucking way. 

 

Een Turbo zonder die irritante lag heb ik wel nog nooit onder de voet gehad. 

 

Het is allemaal een manier van rijden. 

 

Iedereen geeft kritiek op de M4..turbo dit en geen feeling.. kan zijn..  Ik hou wel van het blok en het is niet slecht. Bestaan er betere motoren? Waarschijnlijk wel ... maar er bestaan veel meer slechtere motoren ook. 

 

Nu ik blijf voorstander van een 6 cilinder. En dat is hier spijtig zoals @@Jokke_vlo zegt. Een viercilinder is en blijft een vier cilinder. Hier gaat ook veel charme weg.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook weer om geld te verdienen zeker dat ze die luchtinlaten in matte plastiek hebben gestoken? Kunnen ze via EXCLUSIVE weer euro's rapen als je die in koetswerkkleur wilt.

 

Was op de oude ook zo hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid