Ga naar inhoud

Porsche 718 Boxster


fuxhound

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat 'de tijden veranderen'... Maar de tijden veranderen ook op de weg.

Of ik 280 of 340pk in een Boxster heb, dat maakt nul verschil qua rijplezier. Ik kan er toch niet mee uit de voeten in normaal verkeer.

Rijplezier moet dus ook van andere elementen komen. Zoals het geluid bvb.

Ik had liever dat ze een rustiger 2.5 zescilinder hadden uitgebracht die zuinig getuned was dat een viercilinder turbo die sneller is maar waar ik niet kan van genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had liever dat ze een rustiger 2.5 zescilinder hadden uitgebracht die zuinig getuned was dat een viercilinder turbo die sneller is maar waar ik niet kan van genieten.

 

Daarmee haal je geen belachelijk lage theoretische CO2 cijfers helaas ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah.

 

Looks zijn (meer dan OK), prestaties zijn top, dus in theorie allemaal OK.

Maar 4 cilinders... ai. Het hoort niet.

En dat ze 'm 718 noemen zegt genoeg: no flat six.

 

Zeer spijtige evolutie voor mensen als wij.

Maar dat 't (veel) beter gaat verkopen voor de grote massa less enthousiastic pilots is een feit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat 'de tijden veranderen'... Maar de tijden veranderen ook op de weg.

Of ik 280 of 340pk in een Boxster heb, dat maakt nul verschil qua rijplezier. Ik kan er toch niet mee uit de voeten in normaal verkeer.

 

Het haar op mijn armen komt recht telkens ik zo'n posts zie over 'je bent niets met >200pk als je in de file staat'  :tct:  :down:

 

Godverdomme, als je echt wilt raggen zijn er in dit kleine land nog zoooooveel banen waar je dat ongestoord kan doen en waar je urenlang kan rijden zonder verkeer tegen te komen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor mij is de teleurstelling hier niet turbo ipv atmo, maar vooral de ziel van de 6-cilinder die verdwenen is. 4 cilinder is echt emotieloos in zo'n auto.

 

4-pitters horen enkel in oldtimers ( en MX-5  :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem eens geconfigureerd.

 

65k in DE voor een gewone met een paar basic opties (navi, 20 inch, metallic, lederen zetels, PDK, tempomat).

 

Heel saaie kleurencombinaties, geen donkerblauw, blauw en bruin dak mogelijk, maar geen interieur in dezelfde kleur, WTF?

Grijs metallic met rood dak en rood interieur is nog het leukste denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

something something eerste M3 vierpitter...

 

En 944, 968, etc

 

Het is nu niet alsof Porsche nooit eerder 4 cilinders in haar modellen gelepeld heeft. En het is nu niet dat ze gewoon het blok van een Golf GTI erin gelepeld hebben ook...  eerst maar eens live horen hoe die klinkt

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de configurator kan je hem ook duidelijk horen.

Wel een typische klank, maar zingt niet als een zespitter...

Zal waarschijnlijk vlakker klinken ja (pun :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En 944, 968, etc

 

Het is nu niet alsof Porsche nooit eerder 4 cilinders in haar modellen gelepeld heeft. En het is nu niet dat ze gewoon het blok van een Golf GTI erin gelepeld hebben ook...  eerst maar eens live horen hoe die klinkt

 

Dat is toch een argument dat kant noch wal raakt?

Misschien moet Porsche een Boxster uitbrengen met 180pk. Het is nu niet alsof Porsche nooit eerder een sportwagen met 180 pk heeft gebouwd namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid