Ga naar inhoud

Bugatti Chiron


fuxhound

Aanbevolen berichten

Ziljoen pk en meer Nm’s dan de hele Benelux bij elkaar opgeteld. In afwachting van de officiële onthulling die later vandaag zal plaatsvinden, hebben we alvast een zwikkie cijfers en een stapeltje foto’s voor je. Lekker die buzz aanzwengelen, VAG heeft het trucje prima in de vingers. Een deel van de specs was trouwens al lang en breed bekend, zie het als een gedeeltelijke opfrisser.

Goed, een quad-turbo 7.993 cc W16, waarbij Bugatti voor het eerst gebruikmaakt van “2-stage turbocharging”. Vermoedelijk heeft dit iets te maken met meer power en koppel in een lager toerengebied of met elektrische turbo’s, vanavond weten we het zeker. Het aantal pk’s komt op 1.500 stuks (@ 6.700 rpm) bij 1.600 Nm tussen 2.000 en 6.000 rpm. De transmissie betreft nog steeds een beresterke 7-traps DCT. VAG noemt ‘t een DSG als ware het techniek uit eigen huis, maar de ‘bak wordt gemaakt door het Britse Ricardo.

Dat levert volgens de grapevine een topsnelheid van 460 km/u bij een standaardsprintje naar 100km/u in 2,3 tellen. Wel zorgen dat je neus de goede kant op staat, anders zou je de rotatie van de aarde weleens in de war kunnen schoppen. Verder komt er naar verluidt een hybride versie naast de gewone benzine-Chiron en blijft de oplage vooralsnog gelimiteerd tot 450 stuks. We weten nog hoe dat bij de Veyron ging…

Dan de foto’s: niet super verrassend, want we hadden dat Gran Turismo geval al meerdere malen voorbij zien komen. Toch moeten we eerlijk toegeven dat VAG onze verwachtingen heeft overtroffen. Dat halve maan-achtige geval op de flanken komt terug in het interieur. Nice touch! En die achterkant is een stuk dikker dan die van de Veyron.

Toekomstige loterijwinnaars, roept u maar! Gaat dit ‘m worden?

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/breek-bugatti-chiron-specs-en-fotos-84967?comments=all#comments

 

bugatti-chiron-010.jpg

 

bugatti-chiron-011.jpg

 

bugatti-chiron-012.jpg

 

bugatti-chiron-013.jpg

 

bugatti-chiron-014.jpg

 

bugatti-chiron-016.jpg

 

bugatti-chiron-018.jpg

 

bugatti-chiron-019.jpg

 

bugatti-chiron-020.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een teller tot 500 is echt wel serieus badass eigenlijk :D

 

Ik zou echt zeer graag eens zo'n ding launchen, wil dat al sinds de veyron maar ik krijg maar geen toegang tot nog eens een echt snelle auto :(

 

Ik vind dat hij, met die 4 koplampen, er wel een beetje uitziet alsof hij ontworpen is door Leepu :(

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid