Ga naar inhoud

Porsche 718 Cayman


Phil

Aanbevolen berichten

6 minutes ago, Super95 said:

Dat is enkel een probleem als dit je enige sportwagen is, ik denk dat dat quasi nooit het geval gaat zijn.

Langs de andere kant, toch liever een meerdaagse road trip met een waterdicht dak. Je weet nooit welk weer je tegen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, anders zei:

Airco/ventilatie er uit (waarom zou je dat nodig hebben, als ge geen bruikbaar dak hebt).

 

mijne 987spyder verkocht omdat ik geen airco had 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

een roadster met de kap toe, voelt al snel bevangen aan, zeker bij regenweer.  Als je dan wat frisse lucht kunt blazen, is dat nog eens zo aangenaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ex-Mooseman zei:

een roadster met de kap toe, voelt al snel bevangen aan, zeker bij regenweer.  Als je dan wat frisse lucht kunt blazen, is dat nog eens zo aangenaam

Akkoord, maar als uw dak eigenlijk al maar half af sluit 😛 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, binnenmuisarchitekt said:

is dat bij jou goed af te sluiten Fuel? 

Dat spel kan in theorie door de carwash. Is even waterdicht als een gewone Boxster.

De 987 had de ramen van de Cayman, met rechte kanten. De 981 heeft de ramen van de Boxster, afgerond achteraan en die passen in die kap. Is 100% hermetisch.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, flupke73 said:

mijne 987spyder verkocht omdat ik geen airco had 😞

Stel u voor dat je ook geen ventilatie zou hebben. :lolz: Moet je dan een zeemvel in de auto leggen om de voorruit dampvrij te houden? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Is dat bij de Elise niet ook zoiets? Dat targadakje.

Bij mijn Elise geweest was het dakje op 1/2 minuut gemonteerd. Toch regelmatig eens rap rap moeten doen omdat het mijn daily was en het weer in Belgie soms wel eens zeer rap omsloeg😀

Wel ooit eens op de Nurburgring gereden met het dak eraf en de regen die met bakken uit de lucht viel🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/5/2023 om 13:45, ir_fuel zei:

Langs de andere kant, toch liever een meerdaagse road trip met een waterdicht dak. Je weet nooit welk weer je tegen komt.

Valt dus wel deftig af te sluiten 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eigenlijk al iemand met een GT4RS? 1 van de terugkomende "klachten" is dat die vents steentjes over uw dak katapulteren. Zouden ze daar hier iets voor gedaan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, anders zei:

Hier eigenlijk al iemand met een GT4RS? 1 van de terugkomende "klachten" is dat die vents steentjes over uw dak katapulteren. Zouden ze daar hier iets voor gedaan hebben?

GT4 heeft geen open dak, dus ik zie het probleem niet 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, X5. zei:

GT4 heeft geen open dak, dus ik zie het probleem niet 🙂

Nee, maar de Spyder dus wel, en die heeft ook die vents. Als ze daar geen grill onder hebben gestoken, ga ik er dus van uit dat die ook steentjes over zijn "dak" krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

spacer.png

VS

spacer.png

14 minuten geleden, flupke73 zei:

Hebben die de grill er niet zelf uitgehaald?

dat bestaat al sinds de 991.1RS

Bij de GT3 RS zitten die sleuven aan de zijkant he. Bij de GT4RS van boven er op.

aangepast door anders
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het dak ook omslachtig, maar in de meeste gevallen gaat dat niet storen. Integendeel, het is net een deel van de fun, en als je het een paar keren hebt gedaan gaat dat heel vlot gaan volgens mij. Ik vergelijk het met onze 964 cabrio, die wel elektrisch opent, maar waar we meestal nog dat afdekzeil over de kap leggen als deze geopend is. Daar is ook wel effe werk aan om deze uit de auto te nemen, open te klappen, over de kap te leggen, alle drukknoppen vast te klikken, en dan de elastieken met haakjes vast te hangen achter de achterste zetelruggen, met telkens hetzelfde werk in de omgekeerde volgorde om het dak terug te sluiten. Voor mij behoort dat tot de fun van zo'n oude cabrio, en had zelfs het mechanisme van het dak perfect manueel mogen zijn, want het zijn meestal die eletrische prullen die durven haperen. 

Maar... als je een rit aan het doen bent, en het begint opeens te regenen, dan ben je gewoon zeiknat, alsook het interieur van de auto, tegen dat die kap dicht is. Nog gisteren hebben we dat gehad, toen opeens het bewolkt werd, en een paar minuten later begon te onweren en te regenen. Gelukkig was er een tankstation, en hebben we ons even onder de luifel gezet om de kap te sluiten. 😄 Als we met de 964 een rit doen, en het weer is wisselvallig, dan plaatsen we die afdekkap niet.

Ik zou deze Spyder RS er alleszins niet laten voor staan. Het is gewoon een deel van het concept van deze auto, en dat maakt het net plezant. Zonde dat het dak manueel is, maar niet de versnellingsbak. Om die reden zou ik liever een veel goedkopere manuele 'gewone' 718 Spyder hebben.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid