Ga naar inhoud

BENTLEY Lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Heel mooi gedaan dit. Ik vind dat Bentley met de huidige FS een trapje hoger is gegaan qua alles, overall look/feel en de prijs.

Ik vond bij de vorige dat ze nog te dicht in de buurt zaten van een dikke S AMG of misschien de Maybach en dat je nog zou twijfelen. Ik zou nu niet meer twijfelen tussen die modellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/10/2019 om 19:54, gTa zei:

Heel die pianolak-manie is van den hond zijn kloten. 

Ik neem aan dat dat bij Bentley en Rolls wel échte houtlagen zijn die zwart vernist zijn, maar ik verdenk alle andere merken er van om gewoon glanszwart gespoten plastic oid te verkopen als "pianolak". 

En idd: quasi altijd is een mooi verniste, speciale houtsoort als fineer véél knapper en beter passend in zo'n auto. 

Dat pianolak was tof toen dat voor het eerst in een Continental GT te zien was (al bestond het wss nog veel vroeger), maar daarna is dat opgenomen in massaproductie en zijn charme verloren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit is toch in de verste verste niet wat de eerste Flying Spur was? Dit zit zoveel dichter bij een Mulsanne qua afwerking, grootte, chique,... . Dat front oogt ook veel hoekiger/breder zoals de Azure/Mulsanne dat is/was. 

Check 13:00, zou het je storen @gTa:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gij. WTF :silly: 

En dat is toch redelijk "hetzelfde" als de vorige? Dat was ook een grote auto, hoor.
De eerste, geen idee eigenlijk. Keer opzoeken.

Edit: ah maar 't staat allemaal op wiki zie! https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Flying_Spur_(2005)

1st gen (2005-2013): 5,3m x 1,9m x bijna 1,5m (lxbxh)
2nd gen (2013-2019): 5,3m x bijna 2m x bijna 1,5m
3rd gen (2020-...): 5,3m x bijna 2m x bijna 1,5m

Ik vermoed dat iemand die wel een dikke 200k voor een Bentley limo wil/kan betalen maar geen 400k, ook wel graag wat van die statige, klassieke finesse krijgt. Dat ze hem wat meer op een Mulsanne doen lijken, ligt echter voornamelijk aan 't feit dat ook de Continental GT wat klassieker geworden is, vergeleken met de vorige. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, gTa said:

Ja gij. WTF :silly: 

En dat is toch redelijk "hetzelfde" als de vorige? Dat was ook een grote auto, hoor.
De eerste, geen idee eigenlijk. Keer opzoeken.

 

Ik vermoed dat iemand die wel een dikke 200k voor een Bentley limo wil/kan betalen maar geen 400k, ook wel graag wat van die statige, klassieke finesse krijgt. Dat ze hem wat meer op een Mulsanne doen lijken, ligt echter voornamelijk aan 't feit dat ook de Continental GT wat klassieker geworden is, vergeleken met de vorige. Toch?

Ik bedoel qua grandeur. Veel meer wauw factor (zeker het interieur) ipv de vorige FS. Er is veel veranderd de afgelopen paar jaren maar ik kan mij voorstellen dat ze de FS weer wat hadden kunnen wegzetten/in de schaduw van hun andere modellen. Nu springt dit er dik vooruit op bijna alles. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel: omdat de Continental GT dat ook heeft. De Flying Spur is het berline-model van de coupé/cabrio Continental GT, hé.

Blijkbaar vraagt de klant daar om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Awel: omdat de Continental GT dat ook heeft. De Flying Spur is het berline-model van de coupé/cabrio Continental GT, hé.

Dat weet ik maar vroeger was de nadruk veel meer op alles Continental GT(C) en oogde de FS echt als een oude lullenbak voor iemand van 60-75 jaar die klaar was. Nu is dat, anders. Voor de 35-45 jarige succesvolle man die graag in Zuid-Frankrijk vertoeft. Zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 3 maanden later...

Dik! Normaal zou 'k zeggen: die slee heeft baat bij brightware, ipv al die ontchroming.... maar dit is de eerste met Black Pack (of hoe dat ook heet) die niet 'trop gangsta' oogt, omdat de kleur net donker genoeg maar niet té donker is. En op lichtere kleuren valt dat zwarte dan weer te veel op, imo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er af en toe eens wat bijeen klikken. Geen grote fan van de Flying Spur, maar zo zou ik 'm nog wel willen:

  • spectre (zwart met een groene hue en een gold flake metallic)
  • cumbrian green & newmarket tan (maar 'inverted' incl. inverted stitching)

 

fs01.jpg

fs02.jpg

fs03.jpg

fs04.jpg

fs05.jpg

fs06.jpg

fs07.jpg

fs08.jpg

fs09.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat interieur mag homogener. Ge moet er dagelijks in rijden. Te veel contrast. En wa minder chrome op de snuit. Das al snel te pats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, TCT zei:

Dat interieur mag homogener. Ge moet er dagelijks in rijden. Te veel contrast. En wa minder chrome op de snuit. Das al snel te pats.

Dat contrast zie je IRL nooit zoals op deze impressies, waar je met één oogopslag het hele interieur ziet.
En 99% van de mensen zit hele dagen op een nog veel groter contrast te kijken, nl. buiten (klaar) vs. zwart interieur.

De non-conformist in mij heeft lak aan de platgetreden paden, dus ik doe lekker andersom. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dat groen eens met een beige tint. Gaat al veel lichter en 'gelukkiger' aanvoelen qua uitstraling. Dit is nen tik te oranje. Bruiner of beiger gaat beter matchen, imo. Of 't is da ge het zoontje wilt plezieren. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe doet gij u deuren zo anders dan mijne config? Ik kan er precies wa extra hout inproppen vanachter en that's it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, TCT zei:

Doe dat groen eens met een beige tint. Gaat al veel lichter en 'gelukkiger' aanvoelen qua uitstraling. Dit is nen tik te oranje. Bruiner of beiger gaat beter matchen, imo. Of 't is da ge het zoontje wilt plezieren. 😉

Absoluut niét. De bedoeling is om niet wéér die veilige, zachte kant op te gaan die iedereen doet.
Spectre is ook een groenzwarte buitenkleur met véél te veel pit om daar zo'n zachte beige in te steken.
Plus: newmarket tan is het lichtste van kleur dat je kan kiezen voor de secondary hide.
Had eerst saddle overwogen, dat zal waarschijnlijk meer jouw ding zijn. Vind ik ook OK.

Vergis je niet: newmarket tan lijkt oranje op de configurator maar is het allerminst. Rood- en bruintinten komen virtueel en op foto altijd veel feller over dan in realiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid