Jump to content
Sign in to follow this  
kefkie

BENTLEY Lovers

Recommended Posts

gTa    16,654
gTa

Dik. Vind 'm minder quirky ogen dan de vorige Flying Spur.

• Like 1

Timo    12,276
Timo

Heel mooi gedaan dit. Ik vind dat Bentley met de huidige FS een trapje hoger is gegaan qua alles, overall look/feel en de prijs.

Ik vond bij de vorige dat ze nog te dicht in de buurt zaten van een dikke S AMG of misschien de Maybach en dat je nog zou twijfelen. Ik zou nu niet meer twijfelen tussen die modellen. 

Vicious    3,502
Vicious
Op 5/10/2019 om 19:54, gTa zei:

Heel die pianolak-manie is van den hond zijn kloten. 

Ik neem aan dat dat bij Bentley en Rolls wel échte houtlagen zijn die zwart vernist zijn, maar ik verdenk alle andere merken er van om gewoon glanszwart gespoten plastic oid te verkopen als "pianolak". 

En idd: quasi altijd is een mooi verniste, speciale houtsoort als fineer véél knapper en beter passend in zo'n auto. 

Dat pianolak was tof toen dat voor het eerst in een Continental GT te zien was (al bestond het wss nog veel vroeger), maar daarna is dat opgenomen in massaproductie en zijn charme verloren.

Timo    12,276
Timo

Dit is toch in de verste verste niet wat de eerste Flying Spur was? Dit zit zoveel dichter bij een Mulsanne qua afwerking, grootte, chique,... . Dat front oogt ook veel hoekiger/breder zoals de Azure/Mulsanne dat is/was. 

Check 13:00, zou het je storen @gTa:D

gTa    16,654
gTa

Ja gij. WTF :silly: 

En dat is toch redelijk "hetzelfde" als de vorige? Dat was ook een grote auto, hoor.
De eerste, geen idee eigenlijk. Keer opzoeken.

Edit: ah maar 't staat allemaal op wiki zie! https://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_Flying_Spur_(2005)

1st gen (2005-2013): 5,3m x 1,9m x bijna 1,5m (lxbxh)
2nd gen (2013-2019): 5,3m x bijna 2m x bijna 1,5m
3rd gen (2020-...): 5,3m x bijna 2m x bijna 1,5m

Ik vermoed dat iemand die wel een dikke 200k voor een Bentley limo wil/kan betalen maar geen 400k, ook wel graag wat van die statige, klassieke finesse krijgt. Dat ze hem wat meer op een Mulsanne doen lijken, ligt echter voornamelijk aan 't feit dat ook de Continental GT wat klassieker geworden is, vergeleken met de vorige. Toch?

Timo    12,276
Timo
30 minutes ago, gTa said:

Ja gij. WTF :silly: 

En dat is toch redelijk "hetzelfde" als de vorige? Dat was ook een grote auto, hoor.
De eerste, geen idee eigenlijk. Keer opzoeken.

Ik vermoed dat iemand die wel een dikke 200k voor een Bentley limo wil/kan betalen maar geen 400k, ook wel graag wat van die statige, klassieke finesse krijgt. Dat ze hem wat meer op een Mulsanne doen lijken, ligt echter voornamelijk aan 't feit dat ook de Continental GT wat klassieker geworden is, vergeleken met de vorige. Toch?

Ik bedoel qua grandeur. Veel meer wauw factor (zeker het interieur) ipv de vorige FS. Er is veel veranderd de afgelopen paar jaren maar ik kan mij voorstellen dat ze de FS weer wat hadden kunnen wegzetten/in de schaduw van hun andere modellen. Nu springt dit er dik vooruit op bijna alles. 

gTa    16,654
gTa

Awel: omdat de Continental GT dat ook heeft. De Flying Spur is het berline-model van de coupé/cabrio Continental GT, hé.

Blijkbaar vraagt de klant daar om.

Timo    12,276
Timo
1 hour ago, gTa said:

Awel: omdat de Continental GT dat ook heeft. De Flying Spur is het berline-model van de coupé/cabrio Continental GT, hé.

Dat weet ik maar vroeger was de nadruk veel meer op alles Continental GT(C) en oogde de FS echt als een oude lullenbak voor iemand van 60-75 jaar die klaar was. Nu is dat, anders. Voor de 35-45 jarige succesvolle man die graag in Zuid-Frankrijk vertoeft. Zoiets.

Speedhunter    2,213
Speedhunter