Ga naar inhoud

Porsche Panamera II


BMWMB

Aanbevolen berichten

5 hours ago, TCT said:

Uitstoot en andere zever zijn onbestaande bij klassiekers. Het zijn diegene die het minst geliefd zijn die later een cultstatus krijgen.

En dan nog, de nieuwe heeft een vijfdeurkoets terwijl de eerste nog een uitgerokken coupé/"911" was. Die nieuwe is zeker niet lelijk, maar buiten de badges en de achterlichten zie ik er maar weinig porsche in...

 

Je mag de "cult karren" van 40 jaar terug niet vergelijken met een kar van vandaag binnen 40 jaar. Al om te beginnen liggen de productieaantallen pakken hoger. Zelfs de meest exclusieve versie van een Panamera zal in grotere hoeveelheden gemaakt zijn dan gelijk welke middenklasser 40 jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, BMWMB said:

Ik heb meerdere keren meegereden met de Turbo S van mijn buurman, en kan mij herinneren dat dat waanzinnig snel was. Zelf heb ik enkel gereden met de facelift Hybrid, en dat rijdt ronduit slecht voor zo'n dure wagen.

Ik heb meegereden in de Turbo van @Jokke_vlo en wat ik me ervan herinner is dat dat zo dood als een pier aanvoelde. Even snel van 0 naar 200 als mijn GT3, maar je was precies van 0 naar 60 opgetrokken. Nul sensatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Timo said:

Ik vind die prijzen echt mindblowing. Wat vroeger 'normaal' om te hebben was was een auto rond de 50-80k, nu is het blijkbaar al 80-120k. 

Tijd om eens rond je te kijken. Voor hoeveel mensen is een kar van 50-80K "normaal"? :wacko:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ir_fuel:

Tijd om eens rond je te kijken. Voor hoeveel mensen is een kar van 50-80K "normaal"? :wacko:

Directieleden van KMO's welke nu massaal omschakelen naar wagens genre Tesla

En dan zijn er mensen die graag de restjes oppikken als de directieleden hun wagen inruilen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meegereden in de Turbo van @Jokke_vlo en wat ik me ervan herinner is dat dat zo dood als een pier aanvoelde. Even snel van 0 naar 200 als mijn GT3, maar je was precies van 0 naar 60 opgetrokken. Nul sensatie.

Precies een GT4 aan het beschrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/30/2016 om 08:45 zei Jokke_vlo:

Precies een GT4 aan het beschrijven

Ah? Is een GT4 ook doodsaai op de baan? Ik vermoedde het wel maar het was me nog niet duidelijk. Ik ga er gewoon meestal van uit dat alle moderne sportwagens saai zijn tenzij op circuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
3 hours ago, msxx said:

Directieleden van KMO's welke nu massaal omschakelen naar wagens genre Tesla

En dan zijn er mensen die graag de restjes oppikken als de directieleden hun wagen inruilen :D

Maar een Tesla heeft zijn TCO en renting mee. Een 100K Tesla kost evenveel als een 518d op 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meegereden in de Turbo van @Jokke_vlo en wat ik me ervan herinner is dat dat zo dood als een pier aanvoelde. Even snel van 0 naar 200 als mijn GT3, maar je was precies van 0 naar 60 opgetrokken. Nul sensatie.

Dat is heel juist, en daar haal je net de eigenschappen aan wat een Panamera wil zijn, nl, een snelle comfortabele kilometervreter, waarmee je net dat beetje sneller bochten kan nemen dan met de andere Duitse limousines S/7/A8. Ook is de vormgeving wat sportiever dan deze 3 concurrenten, wat aan het stuur toch wel een sportiever gevoel geeft.

Als daily wil ik geen GT3, maar wel een Panamera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een duw in de rug.
En geen ruikbare frietjes of hoorbare inschuifladder.
:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de turbo, idd, die veel power heeft om op de rechte stukken het verschil te maken tov een 997 GT3. Een S8 zal heel zeker ook onder de 8 min. draaien op de ring.

In de bochten zal een GT3 altijd de betere auto zijn. 

Als je echter deze Panamera gaat vergekijken met de 7/S/A6 met een even performante motor (3.0 turbodiesel bijvoorbeeld), dan zal de Panamera net dat beetje leuker sturen. Voor de rest blijft de Panamera een snelle comfortabele kilometervreter, wat hij moet zijn in die klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei gTa:

En geen ruikbare frietjes...
:D

Daar zeg je zoal iets. Gisteren frieten gaan halen, en vanmorgen toen ik instapte viel ik bijna achterover van die frietengeur. 

Vandaag wat materiaal naar een klant moeten brengen. Ik werd zot van het gerammel! Ik ben 2x gestopt om het te herleggen, en nog bleef het rammelen. Voordeel is wel dat ik door dat gerammel het andere interieurgerammel niet meer hoorde. :lol:

Ik geef wel toe dat een break soms handig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De diesel haalt zijn 422 pk van 3500 tot 5000 rpm... Da's wel zot voor een diesel, ding zal dan dik 5000+ rpm redlinen vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2016 om 08:45 zei Jokke_vlo:

Precies een GT4 aan het beschrijven

zo'n platte vijg haalt geen 200 denk ik;

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Phil:

De diesel haalt zijn 422 pk van 3500 tot 5000 rpm... Da's wel zot voor een diesel, ding zal dan dik 5000+ rpm redlinen vermoed ik.

Raar dat ze niet die uit de SQ7 gebruiken, met elektrische turbo.
Tot nu toe was de 4.2 TDI nog gedeeld, terwijl ze voor de V6 al eerder een aparte koers volgden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2016 om 11:01 zei wooter:

Maar een Tesla heeft zijn TCO en renting mee. Een 100K Tesla kost evenveel als een 518d op 5 jaar.

I call bullshit...

TCO van een Tesla (iets meer dan 100k) is identiek aan de tco van een M3...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn berekening kwam dat toch op een paar k overeen...

Tesla p85d tegenover m3 allebei goed uitgerust.

Staat trouwens op dezelfde lijn als een 640d gc en een pana was iets duurder.

Wel voor de p85d enkel thuis opladen gerekend. Ik ga niet 30 min mijn tijd zitten verschijten aan zo'n super charger :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29 juni 2016 om 20:53 zei BMWMB:

Ik heb meerdere keren meegereden met de Turbo S van mijn buurman, en kan mij herinneren dat dat waanzinnig snel was. Zelf heb ik enkel gereden met de facelift Hybrid, en dat rijdt ronduit slecht voor zo'n dure wagen.

wat vind je zo slecht rijden aan de hybrid?

Ik ben daar content van, wel als je op een grote baan komt op sport drukken, anders voelt hij traag aan, maar voor de rest vind ik daar weinig mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

2 weken geleden naar de Panamera G2 training in Leipzig geweest en de wagen heeft een enorme evolutie doorgemaakt. De 4S, 4S diesel en Turbo kunnen testen op de openbare weg en het circuit; telkens in vergelijking met de respectievelijke competitors.

Qua comfort is de nieuwste generatie er enorm op vooruit gegaan en dat dankzij de nieuwe luchtvering. Een enorme handige feature en imo een van de meest innovatieve opties is het nieuwe Porsche Innodrive. Binnenin is het zeer aangenaam vertoeven en het nieuwe PCM systeem met 12.3" scherm is zeker een van de highlights van de nieuwste generatie. 

Wat een week :inlove:

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid