Ga naar inhoud

24h Zolder


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

En hoeveel auto’s zal je dan aan de start krijgen ?
Niet iedereen kan zomaar een budget ophoesten want je zal geen sponsors vinden voor een siimpele piloot te steunen
Met een bekende persoon in je team gaat dat stukken makkelijker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie maar eens naar 2011 of 10
Er reden op zondag nog 13 auto’s rond
Dat was echt triestig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Brunault zei:

Geef mij 1 klasse die kan groeien met een amateursbudget

C1 :D 

En gaat niet om budget, gaat om een allegaartje van auto's die door elkaar mogen rijden met wss de nodige accidenten tot gevolg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles draait rond budget
Geen budget is geen race
En dat is in gelijk welke klasse
Kijk maar eens naar de fiestacup of m235 cup
Het was ook de bedoeling om iets betaalbaar op poten te zetten maar dat is voor de bmw al mislukt en de runningkost van de fiesta is ook niet van de poes en ook zo zijn doel voorbij schiet
We gaan maar zwijgen over de GT4 want dat is direct met Porsche amg McLaren of Audi R8 als aankoop


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan toch iets moeten doen hé. Wat ben je nu met 7 klasses met elk 6-7 auto's. Spannend zeg [emoji3]


Bij VLN heb je dat ook hè... maar oké,
Nürburgring en Zolder is verschillend. En snap de frustraties van iemand gelijk Jokke, maar eerlijk is eerlijk: de 24 uren van Zolder zijn echt aan’t herleven heb ik de indruk. Terug een mooi gevulde grid, grote publieksopkomst en belangstelling. De fans vinden dat leuk, maar snap wel dat het qua racen op zich minder tof wordt.

En wat hier al eerder werd aangehaald: weg met die proto’s en allemaal ne GT3 Cup onder hun gat. ‘T zou wa zijn, zalig [emoji3]
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Brunault said:

En hoeveel auto’s zal je dan aan de start krijgen ?
Niet iedereen kan zomaar een budget ophoesten want je zal geen sponsors vinden voor een siimpele piloot te steunen
Met een bekende persoon in je team gaat dat stukken makkelijker

Bekende persoon?

Je gaat meer geld ophalen met Tom Boonen in je team dan met Dries Vanthoor, Nico Verdonck of Fred Vervisch. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, dragonfly said:

Ze gaan toch iets moeten doen hé. Wat ben je nu met 7 klasses met elk 6-7 auto's. Spannend zeg :D

GT4 was de grootste klasse dacht ik. 12 of 14 auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 en 2 zijn de enigen die zonder technische problemen hebben gereden. Enfin 2 heeft van remmen moeten wisselen en 1 niet dacht ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon starten met de Proto's af te voeren, al die mannen gaan voor een GT3 cup gaan. Direct al ferme strijd met gelijkere wapens. Daar nog een degelijke controle op en je hebt je "koninginne klasse" "GT4 er nog naast en je hebt al een zeer mooie strijd. Vul gerust aan met een allegaartje met autos ouder dan bv 7 jaar. (enfin ik zeg maar iets) 

Waarom wil ik allegaartje in 1 klasse: meestal zijn dat wagens die met 1 tot 4 in de klasse zijn, daarvoor is deelnemen belangrijk dan winnen. Dus geef die mensen ook ruimte maar stop het belachelijk gedoe om voor elke auto een beker met winst in de klasse te geven. Mensen krijgen daar geen kop meer aan. Ga het maar uitleggen.

Ja er zijn 5 winaars van de 24u van Zolder. En dan ga je kijken: het podium geraakt nog niet gevuld in de klasse. 

Ik denk dat je met die 3 klasses evenveel deelnemers gaat scoren, een overzichtelijkere wedstrijd krijgt MET de nodige spanning. Voor mijn part mogen Gold en silver rijders idd geweerd worden in deze wedstrijd. Maar daarvoor is het water misschien net te diep. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Brunault zei:

En hoeveel auto’s zal je dan aan de start krijgen ?
Niet iedereen kan zomaar een budget ophoesten want je zal geen sponsors vinden voor een siimpele piloot te steunen
Met een bekende persoon in je team gaat dat stukken makkelijker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoeveel teams zijn er zo die budget ophalen met een bekende persoon?

Bij mijn weten 1: Longin - Kumpen die ook nog eens Boonen hebben.

Voor de rest..................

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap heel goed wat @Jokke_vlo bedoelt denk ik.

Ik heb het startveld ook nooit begrepen... snap totaal niet wat die proto-achtige dingen daartussen zitten te doen. 

Hoewel ik de verschillende klassen op circuit niet allemaal ken en snap (zijn ze daarenboven niet nog verschillend van land tot land?), vind ik de diversiteit in het deelnemersveld ook te groot. Tijdens de N24 heb je dat natuurlijk ook, maar daar komen ze er mijn inziens beter mee weg (lengte van het circuit enzo). 

Ik las enkele maanden geleden een artikel in SPEED Magazine, dat een GT4 en de nieuwe WTCR auto's eigenlijk qua snelheid niet zo heel ver van mekaar zitten op bepaalde circuits. Is dat dan geen optie? Enkel die wagens toelaten? Die zijn ook niet 'zo duur' in aankoop en running costs. Al is 'duur' natuurlijk relatief. In autosport is alles duur. 

 

Langs de andere kant en zoals reeds gezegd: de Zolder 24 leven terug op heb ik de indruk. Het publiek wil spektakel en een mooi gevuld deelnemersveld. En dat krijgen ze nu... 10 jaar geleden werd er misschien meer en beter geraced (weet ik niet hoor?) maar met een startveld van 20 auto's trek je natuurlijk geen volk. 

Moeilijke discussie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Hoeveel teams zijn er zo die budget ophalen met een bekende persoon?

Bij mijn weten 1: Longin - Kumpen die ook nog eens Boonen hebben.

Voor de rest..................

 

 

Clouseau?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Daar wordt absoluut geen lawaai rond gemaakt.

Niet meer, alleszins. Ik herinner me nog wel de BV-periode rond 2000: Clouseau (maar die reden toen al bijna 10 jaar mee?), Walter Grootaers, Joyce De Troch die hem in de tweede ronde binnenkant muur plantte bij uitkomen Jacky Ickx, Tom Lenaerts,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Maxime S said:

Ik snap heel goed wat @Jokke_vlo bedoelt denk ik.

Ik heb het startveld ook nooit begrepen... snap totaal niet wat die proto-achtige dingen daartussen zitten te doen.

Weet je wat het probleem is in die amateur koersen? Mensen willen kunnen racen wat ze zelf willen/kunnen kopen (al dan niet met de juiste motieven). Als je gaat beginnen daar te hard in te snoeien gaat er volk wegblijven. Onderschat ook niet het aantal piloten dat niet wil meedoen als er te veel auto's in dezelfde klasse zitten. Het klinkt nu eenmaal chiquer van te zeggen dat je 4e of 5e op de 24h van Zolder was "in je klasse" dan 18e.

En dat is het probleem waar je altijd mee gaat blijven zitten in België. Je gaat hier nooit 20 teams zo ver krijgen van een 991 Cup aan te schaffen voor de Belcar / 24h van Zolder. 

Met de GT4 klasse is dat redelijk gelukt tot nu toe, valt echter te zien hoe het binnen 3 jaar gaat zitten. Kijk maar naar de M235i Cup. Eerste 2 seizoenen een pak auto's. Waar zijn ze nu?

En trouwens "de proto's", dat bestaat ook niet he. Kijk al maar eens naar de Wolf vs de Norma vs de Ligier. Dat zijn ook auto's met andere eigenschappen. 

Langs de andere kant, wat telt er voor een koers zoals die in Zolder? Dat de rekening klopt. En die klopt volgens mij. Genoeg deelnemers, genoeg publiek. Ik zie dus niet in waarom ze er aan zouden beginnen morrelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

Langs de andere kant, wat telt er voor een koers zoals die in Zolder? Dat de rekening klopt. En die klopt volgens mij. Genoeg deelnemers, genoeg publiek. Ik zie dus niet in waarom ze er aan zouden beginnen morrelen.

Voila. En de mix van GT (primarily Porsche) / touring (primarily BMW) en amateur/prof is er altijd geweest. Vroeger reden er zelfs Clio's rond in dezelfde race als Viper GTS-R's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Weet je wat het probleem is in die amateur koersen? Mensen willen kunnen racen wat ze zelf willen/kunnen kopen (al dan niet met de juiste motieven). Als je gaat beginnen daar te hard in te snoeien gaat er volk wegblijven. Onderschat ook niet het aantal piloten dat niet wil meedoen als er te veel auto's in dezelfde klasse zitten. Het klinkt nu eenmaal chiquer van te zeggen dat je 4e of 5e op de 24h van Zolder was "in je klasse" dan 18e.

En dat is het probleem waar je altijd mee gaat blijven zitten in België. Je gaat hier nooit 20 teams zo ver krijgen van een 991 Cup aan te schaffen voor de Belcar / 24h van Zolder. 

Met de GT4 klasse is dat redelijk gelukt tot nu toe, valt echter te zien hoe het binnen 3 jaar gaat zitten. Kijk maar naar de M235i Cup. Eerste 2 seizoenen een pak auto's. Waar zijn ze nu?

En trouwens "de proto's", dat bestaat ook niet he. Kijk al maar eens naar de Wolf vs de Norma vs de Ligier. Dat zijn ook auto's met andere eigenschappen. 

Langs de andere kant, wat telt er voor een koers zoals die in Zolder? Dat de rekening klopt. En die klopt volgens mij. Genoeg deelnemers, genoeg publiek. Ik zie dus niet in waarom ze er aan zouden beginnen morrelen.

Proto's weg. Al die teams kunnen gerust een GT3 cup of GT4 kopen. Meer moet niet om te beginnen. Ik zie niet waar dat schade zou brengen, integendeel ! Proto's zijn ook van die vehikels waar mensen zich niet mee kunnen vereenzelvigen itt auto's die afgeleid zijn van auto's die je in het verkeer ziet. 

En het allegaartje in 1 klasse kan voor mijn part ook. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Jokke_vlo said:

Proto's weg. Al die teams kunnen gerust een GT3 cup of GT4 kopen.

Kunnen =/= willen.

Ze zijn er nu.

En de normtijd is iets handig voor amateurs he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die normtijd heb ik eigenlijk nooit goed begrepen.

't Is te zeggen, ik begrijp 'm wel... maar dat druist toch tegen elke filosofie van racen in? 

Ik vraag me dan af @jokke: moet je je dan echt inhouden bij een snel rondje? 

Zal natuurlijk afhangen van de auto of je die normtijd al dan niet haalt... maar 't is iets vreemd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Die normtijd heb ik eigenlijk nooit goed begrepen.

't Is te zeggen, ik begrijp 'm wel... maar dat druist toch tegen elke filosofie van racen in? 

Ik vraag me dan af @jokke: moet je je dan echt inhouden bij een snel rondje? 

Zal natuurlijk afhangen van de auto of je die normtijd al dan niet haalt... maar 't is iets vreemd. 

Dit jaar was hij lager he, maar ik herinner me toch kwalificaties waarin het met de proto's eerder petanque spelen dan racen was. Daar was de pole man degene die op 0.003 van de normtijd was gestrand.

Je moet je ook voorstellen dat je (vorig jaar toch) op Spa een kwalificatie rijdt met een auto die 5 seconden sneller kan. Redelijk absurd. 

Als je de normtijd weghaalt ga je je moeten bezig houden met het BoP'en van die proto's tov mekaar. Dat is ook geen evidentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Je moet je ook voorstellen dat je (vorig jaar toch) op Spa een kwalificatie rijdt met een auto die 5 seconden sneller kan. Redelijk absurd. 

Als je de normtijd weghaalt ga je je moeten bezig houden met het BoP'en van die proto's tov mekaar. Dat is ook geen evidentie.

5 seconden... dat is immens! Wat doe je dan? Gewoon maximaal rijden en vanaf de busstop inhouden ofzo? 
Of reken je die 5 seconden over een ganse lap in? Lijkt me toch moeilijker.

En inderdaad... die BoP's invoeren en controleren zou allicht een pak ingewikkelder en duurder zijn dan die normtijd. Maar toch... vreemd gegeven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Maxime S zei:

Of reken je die 5 seconden over een ganse lap in? Lijkt me toch moeilijker.

Over een volledige lap met een predictive timer voor je neus :) 

Heeft niets met racen te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid