Jump to content
Sign in to follow this  
Martini Racing

Oude Peugeots

Recommended Posts

Martini Racing    1,980
Martini Racing

Moderne Peugeots kunnen me zelden beroeren, maar voor een oude draai ik steenvast m'n hoofd en kijk ik vol bewondering hoe goed/slecht de wagen de tand des tijds heeft doorstaan.

Vandaar dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    1,980
Martini Racing

Misschien wel de meest gekende oude peugeot, de 404.

Een auto die voor mij alle elementen heeft die oude peugeots zo leuk maken, relatief betrouwbaar, italiaans koetswerk (pininfarina), ruim en burgerlijk.

peug404-61.jpg

In totaal zijn er 2.885.374 404's gebouwd, wat het Peugeot's succesvolste model maakte.

peugeot404sizedae3.jpg

Motoren waren natuurlijk geen krachtmonsters, maar waren ook niet underpowered. Met injectie op bepaalde modellen en een diesel die in andere Peugeots terechtkwam en ook door andere fabriekanten werd gebruikt.

Overzicht van de motoren.

  • XB2, 1468 cc, carburateur, 66 pk
  • XC5, 1618 cc carburateur, 72 pk
  • XC6, 1618 cc carburateur, 72 pk
  • XC7, 1618 cc carburateur, 70 pk
  • XCKF1, 1618 cc injectie, 85 pk
  • XCKF2, 1618 cc injectie, 96 pk
  • XD85, 1816 cc diesel, 55 pk
  • XD88, 1946 cc diesel, 68 pk

moteur.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    1,980
Martini Racing

1966-Peugeot-404-Cabriolet.jpg

Naast de sedan was er ook nog de cabrio, coupé, break en een pickup.(die geliefkoosd was bij olijfboeren heb ik horen zeggen)

Peugeot-404-Break-Super-Luxe-1965.jpg

404coupe.jpg

5691019044_3bc8b6d58c.jpg

5411442062_6cf675cac9_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yaqub    450
Yaqub

Die Tunesische hierboven, zalig :grin:

404 en 504 zijn erg vette karren. Ouders hebben vroeger nog een 504 of 505 gehad, zou het eens moeten vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    6,937
Jupke

Ben gisteren nog een 504 cabrio tegen gekomen. :inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    1,980
Martini Racing

Eerder deze week een Peugeot 505 gespot bij het aanschuiven, erin zat een verzorgde frisse 60'er, tezamen met zijn even keurige vrouw en de auto was als nieuw.

Het beige interieur had geen vuiltje, geen schartje op de carrosserie en geen enkele afschijning in de plastic bumpers.

Geen foto spijtig genoeg, maar het was zoals deze, maar dan nieuwer.

Peugeot_505_4_947.jpg

peugeot_505_turbo1.jpg

800px-1986-1989_Peug%20eot_505_GTi_sedan_01.jpg

Ik vind de 505 beste een mooi, maar de reden waarom deze speciaal is, is omdat het de laatste RWD-peugeot was.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanni    1,024
Vanni

Deze vind ik ook 1 der paradepaardjes ooit van Peugeot:

peugeot_604.jpg

images?q=tbn:ANd9GcRDX0cT9a3qmf23FQHs59m43JBCRBNPzoavi0UCI-AmOswg1pYREQ

604_cat_SL_95.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    6,937
Jupke

Mijn grootvader had vroeger een 504:

peugeot-504.jpg

Tot op den draad versleten en daarna vervangen door een 405 die ie ook helemaal opgereden heeft. :P

photo.wsvc?pid=1&vid=246&size=thumb1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    6,937
Jupke

Daarvoor had ie in de zaak ook nog een 504 Bache, die later vervangen is door een barcas, die barcas heb ik nog geweten, die Bache niet, was voor mijn tijd.

botien_1125906756_dsc000741.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,931
TCT
Deze vind ik ook 1 der paradepaardjes ooit van Peugeot:

peugeot_604.jpg

images?q=tbn:ANd9GcRDX0cT9a3qmf23FQHs59m43JBCRBNPzoavi0UCI-AmOswg1pYREQ

604_cat_SL_95.jpg

Interieur komt wel ni overeen met de buitenkant van de wagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    1,980
Martini Racing

Peugeot 404 in de Monte Carlo Rally

1962_Peugeot_404_Monte_Carlo_Rallye_1.jpg

Ethiopie

peugeot404_1618cc_23b.jpg

Safari Rally (die 4 keer gewonnen werd door een Peugeot 404)

19xxsafari85peugeot404xxxxxx11.jpg

404-safari.jpg

peugeot_404_safari_02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vanni    1,024
Vanni
Interieur komt wel ni overeen met de buitenkant van de wagen...

Klopt, interieur is deze vd limousine... heb het net gezien :$

Share this post


Link to post
Share on other sites
Martini Racing    1,980
Martini Racing

505 Dangel (ombouw naar 4x4)

Dangel_505_profilD.jpg

3672757808_aa8c5b08aa_z.jpg?zz=1

le_pec_1142283829_505dangel_1_.jpg

Ideale auto voor in (Noord-)Afrika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakker Scheef    2,512
Kakker Scheef

Hoe is het mogelijk dat deze hier nog niet staat?

Peugeot-504-Coupe.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • AxelP
      By AxelP
      Hallo

      Onlangs heb ik een Suzuki Samurai aangekocht via een autohandelaar. De autohandelaar heeft de Samurai laten importeren uit Spanje. De wagen is reeds gekeurd en heeft een geldig inschrijvingsbewijs voor hier in België. 

      Vervolgens heb ik het inschrijvingsformulier opgestuurd via mijn verzekering naar de DIV om mijn Oldtimer nummerplaat aan te vragen. Na enkele weken kreeg ik een brief terug dat het originele buitenlands kentekenbewijs aanwezig moet zijn om de inschrijving in orde te brengen. Het probleem is dat dit buitenlands kentekenbewijs ontbreekt.

      Ik heb geen idee wat ik nu kan doen om er toch voor te zorgen dat ik met deze Suzuki hier in België kan mee rondrijden.

      Hopelijk kan iemand mij helpen.
      Alvast bedankt.
      Met vriendelijke groeten

    • Niko80
      By Niko80
      https://drivr.be/2020/09/15/wallonie-wordt-een-grote-lez-vanaf-2023/
       
    • ICM
      By ICM
      Ik speel een vraag door van een vriend. Hij ging met zijn wagen naar de keuring, maar werd afgekeurd omdat het chassisnummer niet is ingeslagen.
      Volgende mail werd verstuurd naar homologatie.voertuigen@mow.vlaanderen.be.
      Iemand die hier al wat kan over zeggen?
      ***
      Geachte 
      Een oldtimer Triumph Spitfire MK2 bouwjaar 1964 kreeg de melding code 3 op het keuringsbewijs.
      Oorzaak hiervan is het ontbreken van het chassisnummer.
       Het chassisnummer staat vermeld op het kentekenplaatje (zie bijlage), maar blijkbaar moet er een chassisnummer ingeslagen worden.
       Het BFOV liet me weten dat een attest voor het inslaan van het chassisnummer voor deze oldtimer niet nodig is. Onderstaande twee redenen worden aangehaald:
      -      Behalen van het het oldtimerstatuut tot op een bepaalde datum (20 mei 2018);
      -      eerste inschrijving voor 1968.
       Men verwijst hiervoor naar onderstaande link:
      https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-121/procedures/inslaan-van-het-chassisnummer
      Bevestigt MOW, Afdeling Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid, Cel Homologatie en Technische Keuring, bovenstaande wetgeving? En kunnen we aldus het chassisnummer laten inslaan door een garagist die daar aantoonbare ervaring mee heeft, zonder attest?
       Als bijlage vindt u een paar documenten om aan te tonen dat er geen sprake is van fraude.
      -      Keuringsbewijs afgeleverd in het jaar 1977 (vermelding chassisnummer)
      -      Aanvraag tot herinschrijving als oldtimer zelfde eigenaar in het jaar 2011 met vermelding chassisnummer.
      -      Kentekenbewijs
       Met vriendelijke groeten
      ***

      Keuringsbewijs Triumph 1977.pdf
    • Nathan264
      By Nathan264
      Goeiedag
       
      Ik heb een volvo 264gl die ik graag terug op de weg wil krijgen. Er zit een lpg instalatie in maar heeft ooit een backfire gehad en rijdt daardoor nu alleen op benzine.
      Weet iemand of het mogelijk is om hem terug op lpg te laten rijden na een backfire? De motor is nog steeds goed.
       
      Mvg Nathan
    • The Swede
      By The Swede
      Met deze corona crisis, zie ik, als fan van (voornamelijk) youngtimers ook opportuniteit.
      Economische onzekerheid en vooral een crash van markten als Italie en Spanje (waar er nogal wat staan), zou tot (aanzienlijk) lagere prijzen moeten leiden, 
      Deze crisis treft ook de kleinere zelfstandige. En dat is toch vaak de man die normaal wat extra cash heeft om zich de luxe van een oldtimer of plezierwagen te kunnen veroorloven. 
      Ikzelf ga in de volgende 6 maand de markt toch in 't oog houden om te kijken of ik 1 of enkele koopjes kan vinden.
      Wat is jullie mening? Gaan de prijzen serieus naar beneden gaan? Of gaan de verkopers gewoon op hun autos blijven zitten ?
      En denk je zelf ook wat extra te proberen vinden? Of ga je zelf ook van aankopen afzien?
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions