Ga naar inhoud

Welke auto als er geen BIV/VB zou zijn?


Jeroen_M5

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Vicious zei:

Nooit in de V70 gelegen he? Zonde.

Klinkt als een fenomenaal leuk project voor de high skills DHZ'er. :inlove:   Een soort van überspec V70 V8. En de motor uiteraard serieus uitgepuurd zodat 'ie pk's braakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/22/2018 at 8:11 PM, gTa said:

Lijkt me evident. CO²-uitstoot bepaalt (o.m.) de vervuiling en in een de-vervuiler-betaalt-regeling lijkt me dat passend.

Maar nu kost een (ik zeg maar wat) Corvette met 7ish liter V8 een halve sociale woning aan taxen op 5 jaar tijd, zelfs al rijd je er maar een paar duizend km per jaar mee. Als dat aangepast wordt naar een regel die je, ik zeg maar wat, gemiddeld 20 cent aan tax per gereden km komt (vnl. omdat je de duurdere tijdstippen en wegen nooit neemt, nl. ringwegen tijdens werkspits), dan mag je je Z06 voor een paar k km / jaar bollen voor een schijntje van wat het nu kost.

Lijkt mij goed.

 

Dat gaat wel gecompenseerd moeten worden, als het een budgetneutrale maatregel moet zijn. Dus: wie gaat extra dokken? Al die uitgeperste werknemers in hun salariswagen tijdens hun zuur betaalde job waar ze noch betrokkenheid noch inspraak hebben (lees: "ze worden uitgebuit door het almachtige kapitaal !!!!i!ii!i!i!!!!i!i!!!!ii!ii")? Je hoort links al aan komen draven, hé. :noparty:

Ja, tot blijkt dat die Corvette 2 euro/km gaat kosten omwille van de CO2 uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, tot blijkt dat die Corvette 2 euro/km gaat kosten omwille van de CO2 uitstoot.
Ik vrees dat we inderdaad die toer zullen opgaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal wel iets fishy aan zitten. Ze zullen niet zomaar die BIV en VB afschaffen. Je zal wel zien dat je bv een auto onder de 100 gram co2 met euro 6 moet hebben om het meeste voordeel te krijgen en voor al de rest een "bijbetaling" zal mogen doen.

Ben ook benieuwd hoe ze dat kastje en de privacywetgeving in elkaar gaan doen vloeien maar we zouden belgie niet zijn als er weer geen uitzonderingen en uitschakelmogelijkheden komen voor bepaalde situaties die dan weer in een grijze zone zitten...

ale, mss lezen ze mee dus zullen we ze maar niet te slim maken, 1 ding staat vast, belgie is en zal een autohatend land blijven waar je itt Amerika, Emiraten of zelfs nog maar Duitsland heel wat moet betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, Liquid Li0n said:

Ben ook benieuwd hoe ze dat kastje en de privacywetgeving in elkaar gaan doen vloeien

Zoals met al die camera's.

Bordje plaatsen, klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Vicious zei:

Nooit in de V70 gelegen he? Zonde.

Nee. Maar S80 is schapevacht genoeg, de XC90 vind ik al iets te opvallend.

Link naar reactie
Delen op andere sites




ale, mss lezen ze mee dus zullen we ze maar niet te slim maken, 1 ding staat vast, belgie is en zal een autohatend land blijven waar je itt Amerika, Emiraten of zelfs nog maar Duitsland heel wat moet betalen.


Maar in vergelijking met Nederland valt t hier allemaal nog mee. [emoji3]
Bij mij op t werk is mijne RCZ ne 'dikke' bak. Daar rijdt alleen de baas nog met ne 'dikkere' auto. Rest zijn allemaal categorie VW Polo. Hier en daar iets groter, maar dan is t ook al geen 'gewoon' werkvolk meer.

VB voor mijn RCZ zou in NL even veel zijn per kwartaal als hier per jaar. [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een nieuwe wagen en op zich zou ik het liefst een M140i of M240i kopen, maar de taksen weerhouden mij daarvan.  Ook de andere kosten zijn hoger (verbruik, verzekering).

Zonder taksen kies ik echter resoluut een van deze twee.  RWD en een zes-in-lijn.

De beslissing over de nieuwe wagen is nog niet gevallen trouwens.  Zaterdag ga ik de M140i en 230i testrijden.  Ik heb al een aantal andere testritten gedaan.

aangepast door Beta
Typo...
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/7/2018 om 20:11, gTa zei:

Als dat aangepast wordt naar een regel die je, ik zeg maar wat, gemiddeld 20 cent aan tax per gereden km komt (vnl. omdat je de duurdere tijdstippen en wegen nooit neemt, nl. ringwegen tijdens werkspits), dan mag je je Z06 voor een paar k km / jaar bollen voor een schijntje van wat het nu kost.

Lijkt mij goed.

20euro taks per 100km lijkt jou normaal? Voor de "goedkopere" tijdstippen? 

Denk dat je wat teveel gebaseerd hebt op het feit dat je dan 1000euro betaald voor 5000km TOV wss 8000euro wat je nu mag betalen, maar je mag er vrij zeker van zijn dat hetgeen wij nu betalen gewoon compleet van de pot gerukt is. 

Want tijdens spits zou je dan wss 20cent betalen voor een 2l benzine euro 6 en als je dan aan 50dkm rekent zit je op 10k euro per jaar. Als bij salariswagens dat op kosten van een firma komt dan ben ik heel zeker dat onze overheid er zeker van zal zijn dat ze dan wel geld zullen scheppen want dat bleek zo uit een van hun zeer correcte studies, maar zal het uiteindelijk eindigen in een hoop werkloosheid en amper nog inkomens wegens alle grote bedrijven die hier dan gewoon weg zijn gezien de kost gewoon te hoog is. 

 

Ben er zelf vrij zeker van dat ze meer inkomens zouden krijgen als ze gewoon eens toepassen dat iedere eerste auto 300euro taks is en per wagen dat er bij komt 250. Er gaan een pak meer auto's ingeschreven worden om te beginnen. Niemand gaat nog het "de staat is mij aan het bestelen" gevoel hebben en in het weekend kunnen we dan met onze benzineslurpers gaan knallen en aan de pomp uiteindelijk toch de helft aan de staat geven. 

Als ze minder verkeer willen moeten ze maar investeren in beter openbaar vervoer en fietspaden. Niet gewoon de auto afstraffen omdat dat uiteindelijk de meest logische oplossing voor velen is. 

 

Vrachtwagens mogen dat nu al betalen trouwens, die 20cent en ik vind dat er los over. Iedere vrachtwagen die je ziet mag je rekenen op 40euro taks (en dat is dan laag omdat je voor "slechts" 30euro per dag het land 1x mag door kruisen. En dan best best niet van west naar oost. 

Iemand die wat rond de kerktoren rijd mag 60 tot 80euro betalen. Iedere dag. Ik spreek dan over Euro5 en 6. 

Op 22/7/2018 om 20:17, Jochen zei:

Taks verrekenen in de brandstofprijs. Maar dan gaan ze over de grens tanken natuurlijk (wie kan).

Of tanken op nummerplaat oid...?

 

Ja, want in onze brandstofprijs zit gelukkig nog geen taks verrekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

20euro taks per 100km lijkt jou normaal? Voor de "goedkopere" tijdstippen? 

Neent, als je 't zo stelt (zoals jij in de rest van je post doet) ,absoluut niet, neen. Maar ik had het wel over b.v. een E92 M3 die je een paar honderd of max een paar duizend km per jaar rijdt. Dan kost dat, aan dat tarief, b.v. 1k per jaar vs de 3k dat dat nu moet kosten (zonder een kilometer gereden te hebben). 20 cent per km voor mijn dieselstoof is inderdaad absurd veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon geen taksen meer en naft aan 0.6/L. We krijgen er toch geen deftige wegen voor terug, dus ik wil er ook niet meer voor betalen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon geen taksen meer en naft aan 0.6/L. We krijgen er toch geen deftige wegen voor terug, dus ik wil er ook niet meer voor betalen.

Idd, moesten we er nu nog deftige wegen voor in de plaats krijgen.. Maar zelfs dat kan er niet vanaf. En sommige stukken weg die 'hersteld' zijn zijn meer een hobbelparcours dan iets anders... Een biljartvlakke baan leggen, met deftige onderlagen zodat de baan wel degelijk biljartvlak blijft, moeten ze hier nog altijd leren blijkbaar.. En liefst zo veel mogelijk rioldeksels in de rijsporen die 3 cm lager zitten dan het wegvlak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid