Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Tom Bentley:

Dus goedkope Wraith aka Bmw 8 zou daar perfect tussen passen, lijkt mij toch niet zo duur om te ontwikkelen. Bentley CGT - Mercedes S Coupe - Bmw 8, klinkt goed voor mij. En als BMW zich toch al zou wagen aan een 911 concurrent, zal het waarschijnlijk eerder in het Z-gamma of iets dat de M-divisie op z'n eentje doet zoals bij AMG. 

 

Niet zo duur om te ontwikkelen zou ik toch niet durven zeggen hoor.

Als je in dat segment auto's gaat verkopen, moet alles echt piekfijn zijn. Daar zit toch wat R&D achter...

Een RR Phantom staat -als ik mij niet vergis- ook op het platform van een 7 Reeks en heeft een aangepaste BMW V12. Je zou dan ook kunnen zeggen dat zo'n auto niet zo moeilijk te ontwikkelen is...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Audi S8:

Volgens onze officiele segment classificatie behoren de E coupe en de 6-reeks niet tot hetzelfde segment. Dit is een officiele industrie standaard en dus wel objectief te noemen.

De 6-reeks past, afhankelijk van body type, in het rijtje van de MB SL, MB CLS, Audi A7. De E Coupe is dan weer een competitor voor de Audi A5 en BMW 4.

Volg ik volledig. De 6-reeks valt ook niet in hetzelfde segment als de S-klasse coupé, neem ik aan? M.a.w.: de '6 valt ergens tussen die (bij dezelfde koetswerkvormen) de E en de S in. Wat het enige was wat ik wou zeggen. That's all.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Martini Racing:

Een 6 coupe leunt toch dichter aan bij een E coupe dan bij een CL, hoe kan je daar nu over twijfelen...

Je kan er dus duidelijk over discussiëren. De modellen hebben raakvlakken qua segment, zoveel is zeker. Iemand die beweert dat een E 500 cabrio geen concurrent is van een 650i cabrio, heeft er geen snars van begrepen en/of bekijkt het véél te theoretisch. (Waarmee niet gezegd is dat die 650i cabrio niet hogerop kan mikken, naar de S 500 cabrio.) Simpel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei gTa:

Volg ik volledig. De 6-reeks valt ook niet in hetzelfde segment als de S-klasse coupé, neem ik aan? M.a.w.: de '6 valt ergens tussen die (bij dezelfde koetswerkvormen) de E en de S in. Wat het enige was wat ik wou zeggen. That's all.

De 6 valt wel degelijk in het segment van D Coupe, waarbij de S zich op een hoger niveau positioneert. D Coupe omvat ook de R8, 911, i8, S Coupe, AMG GT, SL...
Zo zijn onze core competitors van het Duitse trio voor een 911 de 6, SL, AMG GT en de Audi R8.

Segmenten zijn nodig om een bepaalde doelgroep van klanten te definieren, al is dat geen exacte wetenschap. Daarom ga ik ook helemaal akkoord met wat je zegt van een te theoretische benadering. Wat wel een feit is is dat een E Coupe en een 6 in een heel andere prijscategorie spelen en daarom geen  directe match voor elkaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als je met de prijs rekening houdt, zeker niet. De '6 is zeer duur voor wat het is.
Dat die segmenten zeer kunstmatig zijn, bewijst net het hoopje concurrenten waar de 6-reeks, zoals je zegt, het tegen moet opnemen. Want de R8 en AMG GT zijn auto's waar.ie zga niks gemeen mee heeft in realiteit. De SL is idd een perfect voorbeeld van een directe concurrent, op aantal zitplaatsen na (maar ook dat is bijna theorie, gezien de ruimte achterin bij een '6 cabrio).

Bij ons zijn Jag F roadster , Jag XK cabrio, '6 cabrio, '4 cabrio, S5 cabrio, E cabrio, SL, GranCabrio en 911 in overweging genomen. De Maser en XK gaan afvallen owv cilinderinhoud, verbruik en daaruit voortvloeiende tax. Drie liter is het maximum. De Benzen vallen af owv een princiepsneen van m'n ma tav het merk. De 911 blijft overwogen worden ondanks meer dan 3 liter. De nieuwe S5 cabrio zal ook een neen worden. De 435i/440i blijft in de running owv kostprijs en groot aanbod. De 6 blijft favoriet, maar het aanbod is vrij klein. De F-type is mijn favoriet maar wordt het waarschijnlijk niet owv comfort/ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Maxime S said:

 

Niet zo duur om te ontwikkelen zou ik toch niet durven zeggen hoor.

Als je in dat segment auto's gaat verkopen, moet alles echt piekfijn zijn. Daar zit toch wat R&D achter...

Een RR Phantom staat -als ik mij niet vergis- ook op het platform van een 7 Reeks en heeft een aangepaste BMW V12. Je zou dan ook kunnen zeggen dat zo'n auto niet zo moeilijk te ontwikkelen is...

 

Als Bmw het zou aanpakken zoals Mercedes het doet, zou het interieur al gewoon overgenomen kunnen worden van de sedan. Idem voor de motoren en versnellingsbak, waarbij gewoon de minder krachtige versies achterwegen gelaten worden. Blijft nog over: design/ontwerp & afstelling van het onderstel. En als ge ziet wat voor concepts bmw allemaal uitbrengt, moet er op dat gebied ook al niet zoveel meer gebeuren. Ik snap echt echt niet dat daar zoveel werk aan is hoor. Als ge ziet wat voor varianten BMW aan de lopende band van 1 model uitbrengt, denk ik niet dat dat ineens een probleem gaat zijn voor de 7 serie, omdat in die hoek een schijnbare schaduw wordt geworpen door de S Coupe. 

Bmw had trouwens al een 8 serie vergeten hier sommige mensen precies, dus ze zijn niet nieuw tot dat segment.

Persoonlijk had ik wel liever gehad dat BMW iets speciaals deed met de 8 serie, zoals bij de 6 serie, een pak duurder, maar wel misschien wat elementjes van RR laten neerdruppelen op het flagship model van BMW. Maar hoeft niet per se te gebeuren. 

En wat RR betreft: als je een half miljoen per auto vraagt, heb je ook wat vrijheid om meer uit te geven, zoals oa zoeken naar de zeldzaamste boomsoort in het amazonewoud, om die dan keihard neer te hakken voor een vierkante cm op je versnellingspook. 

Net zoals Bugatti voor VW, is RR een prestige-oefening van BMW. Al heb ik wel de indruk dat die RR machine vrij goed draait. Als ge ziet wat voor varianten er tegenwoordig al bestaan van de Ghost en de Phantom, snap ik echt niet waarom BMW zich zou moeten inhouden om een variant van de 7 uit te brengen.

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Btw, vind ook dat er wel wat compensatie mag komen voor al die Active-Gran-Tourer-Tourismo toestanden :D 

En als ge het prijsbeleid van de 6 en dan vooral de GC ziet, is BMW niet vies van wat prestige-projectjes die niet bedoeld zijn voor commercieel succes. Denk dat ook heel veel BMW-fans en daarbuiten, praktisch een orgasme krijgen bij het horen van "8 serie", zeker met het oud model in gedachte. Ik zeg: uitbuiten die handel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom Bentley, jij begrijpt er toch echt niets van man. Komt hier met een zekere arrogantie uitleggen hoe BMW het moet doen alsof je de referentie bent op dat vlak, je bent verre van een leek maar komt nog niet aan die hielen van een kennis die gTa bijvoorbeeld heeft. Neem nu dat argument van je dat BMW al ervaring heeft met grote coupés, ze hebben inderdaad ooit een 8 gebouwd, maar het slaat toch echt nergens op dat ze daardoor makkelijk opnieuw zo een model kunnen uitbrengen.  Dat is een auto die al bijna 30(!) jaar geleden ontwikkeld is, de markt is volledig maar dan ook volledig veranderd sindsdien om nog maar te zwijgen van de techniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer het gevoel dat sommigen aan het zeggen zijn wat BMW vooral niet moet/kan doen. Ik sta er gewoon open voor.

En nee, ik ben geen BMW-verkoper of zit niet diepgeworteld in het hoofdkantoor in Munchen. Beweer dat ook totaal nergens. Maar pakt dat mijn eerste woorden BMW waren en ik sindsdien elke dag met BMW bezig ben. Dus heb ik ondertussen wel recht op een eigen mening denk ik dan. En of die dan zo ongegrond of arrogant is, laat ik volledig aan u over. Maar vind het echt bijna lachwekkend hoe heftig mensen hier reageren op een mening uit de duizend. Chill the fuck out zou ik zo zeggen.

aangepast door exTB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, ik ben een ook een BMW-liefhebber in hart en nieren, maar ik daarentegen zou teleurgesteld moesten ze een 8 reeks als luxecoupé uitbrengen. Waarom ? Zoals hierboven al aangehaald zou dat een gemiste kans zijn om dat geld en die knowhow in een echte sportwagen te steken, waarmee ze de R8 kunnen bekampen en hun imago boosten, iets wat met een luxecoupé veel minder gaat lukken en iets waar ze in mijn ogen ook minder goed in zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tom Bentley:

Als Bmw het zou aanpakken zoals Mercedes het doet, zou het interieur al gewoon overgenomen kunnen worden van de sedan. Idem voor de motoren en versnellingsbak, waarbij gewoon de minder krachtige versies achterwegen gelaten worden. Blijft nog over: design/ontwerp & afstelling van het onderstel. En als ge ziet wat voor concepts bmw allemaal uitbrengt, moet er op dat gebied ook al niet zoveel meer gebeuren. Ik snap echt echt niet dat daar zoveel werk aan is hoor. Als ge ziet wat voor varianten BMW aan de lopende band van 1 model uitbrengt, denk ik niet dat dat ineens een probleem gaat zijn voor de 7 serie, omdat in die hoek een schijnbare schaduw wordt geworpen door de S Coupe. 

Bmw had trouwens al een 8 serie vergeten hier sommige mensen precies, dus ze zijn niet nieuw tot dat segment.

Persoonlijk had ik wel liever gehad dat BMW iets speciaals deed met de 8 serie, zoals bij de 6 serie, een pak duurder, maar wel misschien wat elementjes van RR laten neerdruppelen op het flagship model van BMW. Maar hoeft niet per se te gebeuren. 

En wat RR betreft: als je een half miljoen per auto vraagt, heb je ook wat vrijheid om meer uit te geven, zoals oa zoeken naar de zeldzaamste boomsoort in het amazonewoud, om die dan keihard neer te hakken voor een vierkante cm op je versnellingspook. 

Net zoals Bugatti voor VW, is RR een prestige-oefening van BMW. Al heb ik wel de indruk dat die RR machine vrij goed draait. Als ge ziet wat voor varianten er tegenwoordig al bestaan van de Ghost en de Phantom, snap ik echt niet waarom BMW zich zou moeten inhouden om een variant van de 7 uit te brengen.

Dat zijn we niet vergeten. Maar jij bent precies vergeten dat ze op dat moment wel geen 6 Reeks hadden...

 

2 uur geleden zei Tom Bentley:

Btw, vind ook dat er wel wat compensatie mag komen voor al die Active-Gran-Tourer-Tourismo toestanden :D 

 

 

Daarmee ben ik meer dan akkoord! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die E31 8-reeks, wat was die toen? Een eigenzinnige (qua styling), opvallende, erg dure, hightech, gemiddeld comfortabele, niet zo sportieve, best grote (langs buiten) en toch eerder 'cosy' (kleiner binnenin), eerder zware GT-coupé. Klinkt toch sterk zoals de omschrijving van een '6 nu, met dat verschil dat de '8 toen enkel met de allerzwaarste motorisatie(s) te krijgen was en duidelijk boven de '7 werd gepositioneerd. Naast een '6 zoals we 'm nu hebben NOG zo'n auto, die dan opnieuw duidelijk boven de '7 in de markt gezet wordt: heeft BMW dat wel nodig? Me dunkt dat ze dat nauwelijks aan de man kunnen brengen, zeker niet als die '8 dan nog eens een respectabele afstand moet bewaren van de '6 op het vlak van prijs: de '6 is nu al zeer duur. En aan de andere kant van zo'n hypothetische '8 zitten dan de Wraith en de Dawn.

Als er een '6 en een '8 komen, lijkt 't eerder logisch als ze wel een ander karakter zouden krijgen. En dan zou ik die '8 eerder als de S coupé pendant zien, terwijl de '6 dan meer sportiviteit mee krijgt om (zoals 't nu in theorie al is, volgens de segmentenclassificatie) rechtstreeks met de R8 en de 911 te concurreren.

Maar ik vraag me af of je dat wel moet doen met een "zes-reeks". De eerste '6 en de coupés voordien waren altijd GT-coupés met voldoende comfort, geen van die auto's wilde een rasechte sportwagen zijn. De M1 was dat, toen. Sindsdien heeft BMW zoiets niet meer gemaakt: alles wat (zeer) sportief was, was alsnog een afgeleide van een gewoon model. (Niks mis mee.) Geen R8 of 911, dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Maxime S said:

Een RR Phantom staat -als ik mij niet vergis- ook op het platform van een 7 Reeks en heeft een aangepaste BMW V12. Je zou dan ook kunnen zeggen dat zo'n auto niet zo moeilijk te ontwikkelen is...

Phantom niet. Dat was de Ghost. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-9-2016 om 14:13 zei BMWMB:

Een BMW 6 heeft gewoon geen rechtstreekse concurrent. De 6 heeft een eigen uitstraling en persoonlijkheid dat 'm werkelijk uniek maakt. 

bwoah, voor mij staat de 6reeks gelijk met de A7 sportback en de CLS.

simpel geschreven, een specialere uitvoering van hun standaard broertje (5,A6,E).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎/‎09‎/‎2016 om 10:37 zei gTa:

Nee, als je met de prijs rekening houdt, zeker niet. De '6 is zeer duur voor wat het is.
Dat die segmenten zeer kunstmatig zijn, bewijst net het hoopje concurrenten waar de 6-reeks, zoals je zegt, het tegen moet opnemen. Want de R8 en AMG GT zijn auto's waar.ie zga niks gemeen mee heeft in realiteit. De SL is idd een perfect voorbeeld van een directe concurrent, op aantal zitplaatsen na (maar ook dat is bijna theorie, gezien de ruimte achterin bij een '6 cabrio).

Bij ons zijn Jag F roadster , Jag XK cabrio, '6 cabrio, '4 cabrio, S5 cabrio, E cabrio, SL, GranCabrio en 911 in overweging genomen. De Maser en XK gaan afvallen owv cilinderinhoud, verbruik en daaruit voortvloeiende tax. Drie liter is het maximum. De Benzen vallen af owv een princiepsneen van m'n ma tav het merk. De 911 blijft overwogen worden ondanks meer dan 3 liter. De nieuwe S5 cabrio zal ook een neen worden. De 435i/440i blijft in de running owv kostprijs en groot aanbod. De 6 blijft favoriet, maar het aanbod is vrij klein. De F-type is mijn favoriet maar wordt het waarschijnlijk niet owv comfort/ruimte.

 

Een 911 is een drieliter nochtans -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid