Ga naar inhoud

RenaultSport Lovers


Rabbit

Aanbevolen berichten

Zelfs de remmen van een "basis" Carrera geven 1000 keer meer vertrouwen dan die op mijn Megane vind ik. Als je hard wilt remmen heb je de indruk wel te weten waar je begint te remmen maar niet waar je stopt met remmen. t spel zit ook gigantisch snel in abs, enfin de feeling is er compleet niet voor mij. Heb het ding 1 keer on track gezet in Mettet en als ik dezelfde rempunten pakte als wat ik gewoon was op sommige plaatsen (waar ik dus een pak trager aankwam met 60% van het vermogen en een lagere bochtensnelheid) kreeg ik het ding nog op tijd niet gestopt en na 10 minuten begon de boel te faden. Daarna heb ik nog 2 weken de schijven mogen proper rijden want die zoemden dat het gene naam had aan bepaalde snelheden.

Heb het er nog over gehad met een andere eigenaar met veel circuitervaring (had vroeger trouwens een Lotus) en die had exact dezelfde mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 maanden later...
  • 5 maanden later...

Wegens het ontbreken van een 'normaal' Renaultlovers topic,

251974_10151066434337704_1391808872_n.jpg

(hoe belachelijk trouwens dat de sportafdelingen een eigen topic krijgen, zelfde gevoel als je in het nieuwe wagen topic duikt, maakt heel de boel onoverzichtelijker...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo een lelijk hok.

Vertel mij wat... Maar de tuning hierboven maakt hem al net dat ietsje meer presentabel, enkel jammer van de velgkeuze, maar dat is snel opgelost...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens het ontbreken van een 'normaal' Renaultlovers topic,

Thumb resize.

(hoe belachelijk trouwens dat de sportafdelingen een eigen topic krijgen, zelfde gevoel als je in het nieuwe wagen topic duikt, maakt heel de boel onoverzichtelijker...)

Tijd om mijn RS in te ruilen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is er genoeg animo voor een Renault Sport meeting?

Wil de nieuwe Megane wel eens beleven ter vergelijking, en tips 'n tricks zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er genoeg animo voor een Renault Sport meeting?

Wil de nieuwe Megane wel eens beleven ter vergelijking, en tips 'n tricks zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Ik wil ook altijd wel eens alle RenaultSport dozen testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passagier, ik heb niet de pretentie dat iemand vrijwillig zijn/haar stuur aan mij afgeeft.

Ik ook niet :D Heb toevallig vandaag Pashuyzen aangeschreven betreffende de Clio. Heb Clio en Mégane als passagier kunnen voelen op Zolder, vlak achter elkaar. Extreem verhelderend, heb dat relaas hier al eens gedaan. Als ze in september van de partij zijn op de VAB Autohappening moet je maar eens gaan passagieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zaterdag 20 minuutjes met een Mégane Coupé GT (dCi 160) gestuurd; was er mij helemaal niet bewust van dat RenaultSport zoveel in de pap te brokken heeft gehad bij de ontwikkeling hiervan! Het weggedrag viel me zelfs al op vóór ik alle RenaultSport logo's had gezien in het interieur; ook werd, RS-stijl, de (bij standaard Méganes digitale) snelheidsmeter vervangen door een analoge versie.

Zo'n viriele pedalenset ook! Nog nooit zo'n stevig en goed doseerbaar rempedaal gevoeld op een Renault.

Maar wat een chassis... Koetswerkcontrole érg goed in orde, levendig op rotondes,...

Maakt me enkel maar meer benieuwd naar een échte RS :D

418617_4127909110507_299722269_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Als ik in mijn vrouw haar golf6 pak is elke keer verschieten als ik op de rem trap, da spel heeft geen remgevoel en geen " bite" de clio is wel iets anders. Heb je nu trouwens al eentje gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik in mijn vrouw haar golf6 pak is elke keer verschieten als ik op de rem trap, da spel heeft geen remgevoel en geen " bite" de clio is wel iets anders. Heb je nu trouwens al eentje gevonden.

Jaja, hij staat vanaf gisterenavond op de oprit. :inlove: Ondertussen al een kleine 500 km gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n viriele pedalenset ook! Nog nooit zo'n stevig en goed doseerbaar rempedaal gevoeld op een Renault.

Maar wat een chassis... Koetswerkcontrole érg goed in orde, levendig op rotondes,...

Maakt me enkel maar meer benieuwd naar een échte RS :D

Ik kan dus echt niet meer rijden met een "gewone" auto.

Of ik ben met de GT3 op baan, en Porsche staat denk ik wel bekend om het leveren van de betere remmenwinkel, of met de Megane, die ook zeer goede remmen heeft (toch als ge andere blokken steekt ....).

Als ge dan terug in iets Golf-achtig stapt (of de Mini countryman van mijne klant), daar kunt ge dus nimeer mee remmen he. Eerste centimeter doet die pedaal niks en de volgende halve cm gaat ge van niks naar met uwe neus tegen het stuur. Dosering = NUL :wacko:

Plezant als ge ne keer collega's moet meepakken met een auto die niet de uwe is. Die peizen direct da ge ni kunt rijden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid