Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

7 minutes ago, gTa said:

Ik vind de 530e heel wat aangenamer gemotoriseerd dan een 520d, ja. Zou altijd mijn keuze zijn, behalve om heel veel km af te leggen (let's say 50k/jaar of meer).

Ik zou het eerder laten afhangen van het type afstanden dat je moet doen, ex-collega’s van mij ergeren zich dood aan de kleine tankinhoud van een 530e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik inkomen. Hier ook al gelezen. Zelf nul ervaring mee, als je daar maar enkele km mee bolt ervaart ge dat niet, hé.
Wat is de autonomie dan met zo'n 530e? Toch wel minimum 400km, hoop ik? En hoeveel liter past er in een 520d, misschien is dat ook fel verminderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gTa said:

Kan ik inkomen. Hier ook al gelezen. Zelf nul ervaring mee, als je daar maar enkele km mee bolt ervaart ge dat niet, hé.
Wat is de autonomie dan met zo'n 530e? Toch wel minimum 400km, hoop ik? En hoeveel liter past er in een 520d, misschien is dat ook fel verminderd?

40l tank

Als je een lange snelwegrit doet een kleine 500km dus. Met dagelijks opladen bij doe ik 800 a 1100km tussen tankbeurten 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een constante snelwegrit doet de electroshizzle nauwelijks iets inzake rijbereik, correct? Bij kortere ritten met veel wisselende snelheden vind ik de PIH wel een aangename plus bieden, maar 'k heb daar eigenlijk nooit een stuk autostrade mee gereden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, gTa said:

Op een constante snelwegrit doet de electroshizzle nauwelijks iets inzake rijbereik, correct? Bij kortere ritten met veel wisselende snelheden vind ik de PIH wel een aangename plus bieden, maar 'k heb daar eigenlijk nooit een stuk autostrade mee gereden.

Zal niet veel schelen inderdaad. Doet wel wat hoor, gaat koppel aanvullen/overnemen als je bergop moet maar geen flauw idee hoeveel km je daardoor wint. Als ik 's avonds Brussel-Gent doe aan 125 dan zakt het elektrisch bereik 1 a 2 km als er genoeg overschot is voor het laatste stukje stadsverkeer elektrisch te doen. 

Anderzijds: alle ringwegen zijn 100 of minder nu. Wegenwerken,... Vanaf je onder de 110 gaat neemt de elektromotor over.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40l tank
Als je een lange snelwegrit doet een kleine 500km dus. Met dagelijks opladen bij doe ik 800 a 1100km tussen tankbeurten 

500km is toch al niet slecht. Met een EV haal je dat vandaag niet op de snelweg, en tanken gaat een pak sneller dan laden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Kan ik inkomen. Hier ook al gelezen. Zelf nul ervaring mee, als je daar maar enkele km mee bolt ervaart ge dat niet, hé.
Wat is de autonomie dan met zo'n 530e? Toch wel minimum 400km, hoop ik? En hoeveel liter past er in een 520d, misschien is dat ook fel verminderd?

Het rijbereik van mijn 520d was gemakkelijk >1100km, voornamelijk snelwegkilometers. Tankinhoud is 66l

Kan mij inbeelden dat heel wat 530e eigenaars de batterijen niet consequent gaan opladen en het rijbereik niet maximaliseren. Dat gecombineerd met een suboptimaal traject zal het rijbereik significant verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, vince522 zei:

Het rijbereik van mijn 520d was gemakkelijk >1100km, voornamelijk snelwegkilometers. Tankinhoud is 66l

Kan mij inbeelden dat heel wat 530e eigenaars de batterijen niet consequent gaan opladen en het rijbereik niet maximaliseren. Dat gecombineerd met een suboptimaal traject zal het rijbereik significant verminderen.

In de F11 dan? Of al een G31? (of wat is de code van de huidige, ik weet ze echt niet meer van buiten)
Dacht dat dat ook significant verminderd was owv gewicht = verbruik = co²-uitstoot, of vergis ik me?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

In de F11 dan? Of al een G31? (of wat is de code van de huidige, ik weet ze echt niet meer van buiten)
Dacht dat dat ook significant verminderd was owv gewicht = verbruik = co²-uitstoot, of vergis ik me?

 

De mijne was een G30 preLCI

Wel gespecced met de lichtse velgen in het gamma, styling 619, eigenlijk een velg van de 7-reeks. Light is right 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, vince522 zei:

De mijne was een G30 preLCI

Okay, thx. 66 liter meezeulen voor een 2-liter diesel = idd een pak rijbereik :D

Vind ik wel overroepen (of onnodig), behalve misschien op reis.
Tenzij je massa's km maalt voor 't werk, dan is 't misschien wel leuk om maar 1 keer per week te moeten tanken ipv 2 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, BMWMB said:

500km is toch al niet slecht. Met een EV haal je dat vandaag niet op de snelweg, en tanken gaat een pak sneller dan laden.

@BMWMB is that you :shock:

 

:D Is een beetle hetzelfde verhaal als een EV eigenlijk. Rond de kerktoren rijden en ritten tot 200km ofzo allemaal perfect. Doe je vaker langere afstanden dan heb je de nadelen. Vaker tanken,... 

Eigenlijk is een Plug-in misschien enkel nuttig als je een zeer uiteenlopend gebruik hebt. Bijvoorbeeld wekelijks op en af tussen 2 verblijven. 1/2 dagen met 500 a 1000 km en de rest rond de kerktoren.

Minder kan je binnenkort zeker met ev, verder altijd beter met een Diesel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Okay, thx. 66 liter meezeulen voor een 2-liter diesel = idd een pak rijbereik :D

Vind ik wel overroepen (of onnodig), behalve misschien op reis.
Tenzij je massa's km maalt voor 't werk, dan is 't misschien wel leuk om maar 1 keer per week te moeten tanken ipv 2 keer.

Ik vind dat handig maar ik zit ook (bijna) in het geval dat je beschrijft.

Vroeger met een Audi A3 2.0 TDI met 50 liter tank en verbruik rond de 5,1 liter (wat op zich weinig was) moest ik iedere 5 werkdagen ongeveer gaan tanken, kon max 850 km rijden (zonder reserve want dat was risky om heen en terug thuis te geraken met de afstanden die ik meestal deed - tussen 140 en 170 km). Het irriteerde mij eigenlijk dat ik zo vaak moest tanken, want het was geen verbetering ten opzichte van mijn Skoda Fabia 1.2 TDI met 45 litertank (die minder verbruikte en dus gelijkaardig rijbereik had).

Minder tanken is voor mij een comfortkwestie. Staat op het niveau van de zelfdimmende binnenspiegel ♥️

Met mijn C 180 d nu 66 liter en lager verbruik (4,6) waardoor ik eerder 1200 km kan rijden (met reserve eerder 1400) en dus 2 à 3 werkdagen later moet tanken. Klinkt weinig, maar 't scheelt wel als je eens een week door kan komen zonder tanken 😛 uiteraard pre-corona allemaal.

Ben wel benieuwd wat het zou zijn met hybride. Ik rij vrij defensief dus denk dat ik redelijk wat elektrische kilometers zou kunnen rijden. Maar of dat de kleinere tank zou kunnen compenseren in mijn geval? I guess we'll never know. Jammeeeur.

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Marvin said:

Ik vind dat handig maar ik zit ook (bijna) in het geval dat je beschrijft.

Vroeger met een Audi A3 2.0 TDI met 50 liter tank en verbruik rond de 5,1 liter (wat op zich weinig was) moest ik iedere 5 werkdagen ongeveer gaan tanken, kon max 850 km rijden (zonder reserve want dat was risky om heen en terug thuis te geraken met de afstanden die ik meestal deed - tussen 140 en 170 km). Het irriteerde mij eigenlijk dat ik zo vaak moest tanken, want het was geen verbetering ten opzichte van mijn Skoda Fabia 1.2 TDI met 45 litertank (die minder verbruikte en dus gelijkaardig rijbereik had).

Minder tanken is voor mij een comfortkwestie. Staat op het niveau van de zelfdimmende binnenspiegel ♥️

Met mijn C 180 d nu 66 liter en lager verbruik (4,6) waardoor ik eerder 1200 km kan rijden (met reserve eerder 1400) en dus 2 à 3 werkdagen later moet tanken. Klinkt weinig, maar 't scheelt wel als je eens een week door kan komen zonder tanken 😛 uiteraard pre-corona allemaal.

Ben wel benieuwd wat het zou zijn met hybride. Ik rij vrij defensief dus denk dat ik redelijk wat elektrische kilometers zou kunnen rijden. Maar of dat de kleinere tank zou kunnen compenseren in mijn geval? I guess we'll never know. Jammeeeur.

Ik tank nu even frequent als vroeger

3x 1 reeks 16d 900km door tank van 55?L

320i g21 900km door tank van 66?L

330e g20 8 a 900 km door 40l tank en dagelijks opladen

Wil dus zeggen 1x week, meestal op zondag, gaan tanken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe der ook altijd maar voor 50 euro in. Zo voel ik de prijsstijgingen niet!

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, Tommie said:

Doet me denken aan die ex-collega van @Alexanderr bij Dreamland!

Doet me denken aan een "collega" die voor de eerste keer een job kreeg met een tankkaart. Had nog nooit voor meer dan 10 euro getankt.

"zeg, dat duurt wel lang hé, dat voltanken"

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dezelfde die mee moest naar een klant. Afgesproken op de luchthaven.

"zeg, heb jij het adres van de luchthaven van Zaventem voor mij?"

ja vent

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ICM zei:

Doet me denken aan een "collega" die voor de eerste keer een job kreeg met een tankkaart. Had nog nooit voor meer dan 10 euro getankt.

"zeg, dat duurt wel lang hé, dat voltanken"

Steek die eens in een EV :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Doet me denken aan die ex-collega van @Alexanderr bij Dreamland!

Als ik aan Dreamlalexanderrland-verhalen denk, komt bij mij steevast eerst een ander verhaal naar boven!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet me denken aan een "collega" die voor de eerste keer een job kreeg met een tankkaart. Had nog nooit voor meer dan 10 euro getankt.
"zeg, dat duurt wel lang hé, dat voltanken"

Tv icoon Bart Peeters is toch nog straffer... had als eerste wagentje een turbo-diesel gekocht en is op zoek naar een tankstation voor zijn eerste tankbeurt bijna zonder gevallen want hij vond nergens een station waar hij “turbodiesel” kon tanken [emoji51]
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga binnenkort een nieuwe wagen bestellen en het zal hoogstwaarschijnlijk een 5x0 e touring worden.   Een van de keuzes die ik nog moet maken is een 520 e of een 530 e als ik zo naar de specs kijk zie ik weinig verschil  de electro motor is hetzelfde en de pk's van de motor 163pk vs 184pk  zijn ook quasi hetzelfde. 

Enige verschil zit in de combinantie 204 vs 292pk  of is er een fout op de BMW website? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De nieuwe M5 is echt wel een baas in zijn klasse. Wederom een kleine seconde sneller van 100-200 en in zowat elke test de betere auto.

image.png.3b37744475f367b8df7dc9c9ddb1b2c0.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Rabbit zei:

De nieuwe M5 is echt wel een baas in zijn klasse. Wederom een kleine seconde sneller van 100-200 en in zowat elke test de betere auto.

image.png.3b37744475f367b8df7dc9c9ddb1b2c0.png

 

 

Al een geluk dat ze die trage automaat niet gebruiken :ninja:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid