Ga naar inhoud

Mercedes-AMG Hypercar


gTa

Aanbevolen berichten

2016-11-17 02_43_55-Mercedes-AMG.png

Een (soort) opvolger voor de CLK GTR?!? Met F1-technologie. Als dat maar goed gaat klinken. :D

Vermoedelijk sterk gelimiteerd, absurd duur (2,5 miljoen euro ofzo) en nu al uitverkocht uiteraard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Framfy:

 

... en ook wel iets van een logo van een of ander forum. :D

... dat vooral niét gepikt is van een niet nader genoemd sportwagenmerk. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
2 uur geleden zei The Swede:

Chipper heeft toch ook die McLaren Sterling Moss gekocht? 

en de gewone, en nog wat andere zaken. maar ik weet niet of hij nu nog van die zaken zou kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, dragonfly said:

In mijn buurt enkel nog maar de Audi R8 gezien, geen hypercars :(

Es richting Heldergem gaan. Staan ze regelmatig wel es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Citaat

Specs
De term F1-auto voor op de weg wordt vaker gebruikt dan terecht is, maar als onze info klopt zijn de specificaties van de Project One zó bizar dat ze wel degelijk aanspraak kunnen maken op die titel. Dat de auto gaat beschikken over dezelfde 1.6 V6 turbo die in principe ook achterin de W07 ligt, dat wisten we al, maar dan is het nog de vraag hoe die vervolgens wordt afgesteld.

Voorheen werd gesproken over het feit dat de auto ‘ruim 1.000 pk’ zou krijgen. Inmiddels kunnen we daar iets specifieker over zijn: volgens onze bron krijgt de auto ongeveer 1.100 pk en draait de motor een duizelingwekkende 12.000 toeren per minuut. Ter vergelijking: de F1-motoren zijn momenteel gelimiteerd op 15.000 toeren.

Het gewicht van de auto zou zo’n 1.200 kilo bedragen, dus de pk-gewichtsverhouding komt nét niet uit op 1:1 zoals bij de Koenigsegg One:1. Desalniettemin moet de auto goed zijn voor een nul-tot-driehonderd in 11,8 seconden.

Prijs
Dus je wilt er eentje en hebt nog wat geld liggen in een oude sok? Dan is het te hopen dat je een flinke maat schoenen hebt. De prijs van de Project One wordt naar verluidt namelijk 2,8 miljoen Euro, exclusief alle belastingen. Dat is dus een bom duiten.

Toch hebben kennelijk al een dikke 2.000 mensen(!) bij Mercedes aangeklopt om er eentje te kopen. De mannen uit Stuttgart zijn echter maar van plan 250 exemplaren van de Project One te bouwen. In de trant van de launch van een nieuwe iPhone, stellen wij voor dat Mercedes gewoon een wachtrij voor het hoofdkantoor in Stuttgart organiseert. De rijkaards van deze wereld kunnen daar dan hun auto komen afrekenen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, zo lang de voorraad strekt. Niet voordringen, bitte.

http://www.autoblog.nl/nieuws/heet-nieuwe-feitjes-over-de-mercedes-project-one-96611

Dat verkoopt wel gemakkelijker dan de Veyron of de Chiron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Dus wacht even... Hebben die daar nu gewoon de F1 motor in gepleurd voor straatgebruik? :o:o 

Echt benieuwd hoe ze dat betrouwbaar hebben gekregen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Parsifal said:

 

Echt benieuwd hoe ze dat betrouwbaar hebben gekregen. 

Was dat een vereiste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Jupke:

Was dat een vereiste?

Ik neem aan dat dat spel langer zal moeten kunnen rijden dan 24u (wat ongeveer de levensduur is van zo'n motor...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Parsifal said:

Ik neem aan dat dat spel langer zal moeten kunnen rijden dan 24u (wat ongeveer de levensduur is van zo'n motor...)

Vandaar dat de revlimiter 3k toeren lager staat misschien?

Ale, ze zullen er wel meer aan gedaan hebben he maar ik ga er niet van uit dat hij gebouwd zal zijn om 200k km te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want dat is uiteindelijk het droeve aan deze wagens, niemand op een enkele zot na, koopt zoiets om te rijden, dat is om te hebben en als investering naar de toekomst. Kan een fantastische auto zijn met hyper prestaties maar buiten wat auto magazines, Merc testdemos en programma's ala top gear gaat niemand daar de limieten van testen waarschijnlijk. Op de weg kan het niet en ik kan me inbeelden dat vele circuits hem niet gaan toestaan wegens db limiet.

Nu 2.8 mio, over 15 jaar als zo eentje op de markt komt waarschijnlijk een veelvoud.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, Parsifal said:

Dus wacht even... Hebben die daar nu gewoon de F1 motor in gepleurd voor straatgebruik? :o:o 

Echt benieuwd hoe ze dat betrouwbaar hebben gekregen. 

50.000 km tot eerste revisie heb ik op autoweek.nl gelezen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Jupke:

Vandaar dat de revlimiter 3k toeren lager staat misschien?

Ale, ze zullen er wel meer aan gedaan hebben he maar ik ga er niet van uit dat hij gebouwd zal zijn om 200k km te halen.

F1 auto's draaien nu ook geen 15.000 toeren, eerder 11-12.000.

Gezien het een F1 motor betreft is de DB limiet ook geen probleem meer denkik. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid