Ga naar inhoud

Mercedes-AMG Hypercar


gTa

Aanbevolen berichten

Dit moet de zotste -of toch zeker een van de zotste- auto zijn die ook effectief op de markt komt. Heerlijke livery ook. De voorkant lijkt wat op een mclaren f1 en de achterkant op een koenigsegg regera. ZALIG spel.

Ik stel mij wel vragen over hoe ze dit in praktijk aan de man gaan brengen. Hoe gaat de doorsnee miljardair arabier die in gang krijgen? Of wordt deze wagen eerder een corse clienti-ish hebbeding?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Lotuzzz said:

Had je prijs gevraagd?

Ja, ik was zelfs verrast geen korting te kunnen krijgen.

Ik had vorig jaar nochtans een Mercedes Vito gekocht. Nieuw hé!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6:10 wordt gefluisterd maar zijn speculaties op basis van een simulator...

Nog een leuk weetje: rendement van 41%, record voor straatwagen (F1 wagen: 47%)

aangepast door William Blake
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Waky said:

Welke rendement? Rendement v/d verbrandingsmotor? Of icm de elektromotoren?

 

10 minutes ago, Carlito said:

Verbrandingsmotor

Net ook in het F1 Topic gepost, gaat over dezelfde motor:

Combinatie van de verbrandingsmotor, MGU-H en MGU-K dus. De warmteverliezen worden opgenomen door de MGU-H en de energie die daardoor vrijkomt wordt ook in de MGU-K gebruikt. Laatste versie heeft zo een thermisch rendement van 50%

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

F1 motoren hebben een heel hoge compressie , wat een hoog theoretisch rendement geeft  en normaal krijgt ge dan enorme problemen met pingelen. Nu dacht ik dat het belangrijkste probleem met pingelen bij lage toeren is (wiedes) en F1 motoren hebben een heel hoge ralenti.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn al lang uitverkocht neem ik aan? Hanteert MB ook bepaalde selectie dat je auto collectie x aantal dingen moet hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Stancke:

Die zijn al lang uitverkocht neem ik aan? Hanteert MB ook bepaalde selectie dat je auto collectie x aantal dingen moet hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900FD met Tapatalk
 

Alles was al lang uitverkocht.

MB selecteert wel de klanten op basis van hun verleden met het merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-9-2017 om 15:14 zei William Blake:

Straatwagen zal een ralenti hebben 1100 rpm.

 

Op 14-9-2017 om 11:40 zei Le Capri Mauve:

F1 motoren hebben een heel hoge compressie , wat een hoog theoretisch rendement geeft  en normaal krijgt ge dan enorme problemen met pingelen. Nu dacht ik dat het belangrijkste probleem met pingelen bij lage toeren is (wiedes) en F1 motoren hebben een heel hoge ralenti.

 

Wat ik dan niet goed begrijp; dus in deze zit de 2015 mercedes F1 motor. Een grotendeels exacte kopie.

Die motor heeft hoge compressie nodig om dat vermogen ook effectief te kunnen leveren, maar gaat maar 1100rpm ralenti draaien? Een F1 auto draait 4-5k rpm ralenti...

Dus ofwel gaan de eigenaars die motor moeten voorverwarmen om te kunnen starten ivm hoge compressie en gaat die hoog ralenti draaien owv pingelen, ofwel gaat die op een lager ralenti draaien maar gaat die dat vermogen lang niet leveren en is het toch een serieus aangepaste en gebruiksvriendelijkere versie van de F1 motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De communicatie over de exacte motorspecificaties is nog vaag, ik hoop dat ze de hoge verwachtingen kunnen waarmaken maar moet eerlijk toegeven dat ik sceptisch ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid