Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, msxx zei:

Is de 220d zo sloom? Het zescilindergevoel missen is altijd een stap terug he 🙂 

Ik vind van wel, ja. De 9G is ook niet de snelste of slimste versnellingsbak, dus die helpt ook niet om een vlotte respons te krijgen.
In zo'n zwaar bakbeest (geen idee van het gewicht eigenlijk maar ik vermoed dat dat mooi door de 2 ton gaat) is een 2-liter met 194pk en (vooral) 400 Nm niet zo bijster.
Daarnet op de autostrade bij 't inschatten van waar ik nog kon inschuiven om een afrit te nemen, toch behoorlijk teleurgesteld in de reactiesnelheid én 't pit.
Je moet je daar dus aan aanpassen. En inderdaad: de stap terug van een 3-liter 6-cilinder (diesel en zéker benzine) is groot.

22 uren geleden, msxx zei:

Eigenlijk wel benieuwd om eens wat langer met een E te rijden. Thuis ga ik gek verklaard worden 😂

Vergeleken met mijn F11 is dit in alle opzichten een veeel leukere auto om mee te rijden. De huidige E is echt een heel aangename auto, je zou bijna kunnen zeggen dat deze E-klasse de beste BMW '5 is die Mercedes ooit heeft gemaakt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb ook een 220d en ben daar eigenlijk best tevreden mee.

Niet de meest discrete motor, maar betrekkelijk zuinig, (meer dan) genoeg poer voor het dagelijkse verkeer (90% tuft toch aan 100 op de snelweg, en de lokale wegen zijn verzadigd of verziekt met flitskasten, trajectcontroles, verkeersdrempels of ander pestmeubilair.

‘t Is geen rasechte sprintbom, maar koop je daarvoor een diesel?

Uiteraard niet, ik kan me aanpassen aan die auto. Voor ons huidig verkeer is dat eigenlijk voor iedereen echt voldoende (maar ook niet meer dan dat).
'k Denk wel dat de 220d in een RWD C-klasse voelbaar vinniger moet zijn dan in een 4WD E-klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Phil zei:

Awel nee, deze periode is momenteel extreem chaotisch en emotioneel, ik kom er niet toe.  Merci dus 🙂
Kans is dan ook niet erg reëel dat ik heel binnenkort als een gek naar Duitsland kar om een auto, tbh.

Beide hebben enkele (kleinere) manco's waar ik nog even tegoei over zou moeten nadenken, maar zitten wel he-le-maal in de juiste richting. You know me well.

  • Beide missen de ingewerkte trekhaak. Ik gebruikte dat redelijk vaak en mis het nu enorm, dus dat moet terugkomen. Kan uiteraard nageplaatst worden maar liefst af fabriek tbh).
    'k Weet wel dat ik daardoor quasi alle auto's aan me zie voorbij gaan, bij de E 53 zijn er verrassend weinig met ingebouwde trekhaak. 
  • De blauwe heeft ook geen wide screen display ... maar dat is iets waar ik me mogelijks wel over zou kunnen zetten.
  • De blauwe heeft ook de 360° camera's niet, 'k heb dat nu wel en ook dat is eentje die 'k wel zou missen. Maar opnieuw: eerder een detail, geen dealbreaker.
  • De blauwe heeft wel de HUD maar de grijze dan weer niet. Da's eentje die 'k al op mijn beide '5 gehad heb en die de E nu ook heeft. Oeh, een moeilijke. Ben daar enorm fan van.
  • De grijze mist Burmester, dat is quasi een conditio sine qua non. Al weet ik nu dat er oplossingen bestaan, Porker z'n 63 heeft dat ook niet en hij liet bij een car hifi specialist speakers en amps narusten en nu is 't wel ok.
  • Grootste manco bij de blauwe is de combo zwarte interieurhemel + zwart glas + geen panodak.

Prijs en kilometerstand zit voor allebei in smack in the middle van mijn gewenste vork.

Keep them coming :D 

 

Ah ja, de onze nu heeft géén Schwarzglas (pak van m'n hart), zwart nappalederen interieur, zwarte interieurhemel en panodak. Die combo is mij helemaal OK, dat is lichtrijk genoeg door het gewone glas en het panodak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die blauwe nog wel leuk met dat klein dakje en analoge tellers, beetje oldschool. Jammer van de getinte ruiten maar op een break gaat het nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Phil zei:

Ik vind die blauwe nog wel leuk met dat klein dakje en analoge tellers, beetje oldschool. Jammer van de getinte ruiten maar op een break gaat het nog.

Van die twee heb ik een duidelijke voorkeur voor de grijze, wegens klaar glas en panodak en widescreen.
Ook al is blauw helemaal mijn favoriete kleur en is het cavansietblauw van Mercedes in mijn ogen één van de mooiste kleuren ever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Van die twee heb ik een duidelijke voorkeur voor de grijze, wegens klaar glas en panodak en widescreen.
Ook al is blauw helemaal mijn favoriete kleur en is het cavansietblauw van Mercedes in mijn ogen één van de mooiste kleuren ever.

toevoeging (stond open om te editen maar even met andere dingen bezig dus kon niet meer opslaan): (...) en widescreen en zetelverluchting en actieve-multicontourzetels en akustik-comfortpack enz ..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Allez, E53 dus.

Erg graag. Gewone E (213) gereden, is wel harder en stugger dan de All Terrain maar ik kan er zeker mee leven. E 53 niet live meegemaakt maar die zou ik quasi blind durven kopen.

E halen, zeker in 't grijs, ligt gevoelig bij mijn madam, omdat dat een even sterke link heeft met haar papa, dan de huidige E. Zij zou liever BMW, ze voelt zich daar beter thuis in.

Er is dus helemaal niks beslist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid is wel voor mensen van een generatie of twee jonger. 
Je wil dus niet opvallen, @gTa? :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt fantastisch. ❤️ Maar ik denk dat dat geen EU- maar een NA-spec is. Die zijn een heeel pak luider dan de onze.
Lijkt mij ongeveer overeen te komen met mijn M140i qua geluid, mag dus idd wat stiller. Een stock E53 (EU) will be perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Klinkt fantastisch. ❤️ Maar ik denk dat dat geen EU- maar een NA-spec is. Die zijn een heeel pak luider dan de onze.
Lijkt mij ongeveer overeen te komen met mijn M140i qua geluid, mag dus idd wat stiller. Een stock E53 (EU) will be perfect.

maakt niks uit dacht ik, alle markten krijgen de OPF volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, William Blake zei:

maakt niks uit dacht ik, alle markten krijgen de OPF volgens mij

Ik vind een 53 AMG over het algemeen vrij stil precies? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, benzfreak zei:

Ik vind een 53 AMG over het algemeen vrij stil precies? 

koudstart is wel luid nog, zeker met de optionele performance uitlaat 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/5/2022 om 18:12, Lotuzzz zei:

E63 kon (kan?) je ook krijgen zonder zichtbare uitlaten.

Kan niet meer denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, William Blake zei:

maakt niks uit dacht ik, alle markten krijgen de OPF volgens mij

Wat we daar horen is toch no way de std sound van een Belgische E53 ?!?
Heb 't even opnieuw beluisterd (gisteren maar heel kort), is wel de sound aan de tips die we horen, lijkt me, dus 't is vertekend.
Maar toch. Op die video lijkt die auto bijna even luid als mijn M140i te zijn, terwijl dat in realiteit toch ECHT niet zo is ;D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Wat we daar horen is toch no way de std sound van een Belgische E53 ?!?
Heb 't even opnieuw beluisterd (gisteren maar heel kort), is wel de sound aan de tips die we horen, lijkt me, dus 't is vertekend.
Maar toch. Op die video lijkt die auto bijna even luid als mijn M140i te zijn, terwijl dat in realiteit toch ECHT niet zo is ;D

Exact wat ik ook dacht, volgens mij is het niet origineel. Ik heb in elk geval nog nooit zo’n luide 53 gehoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/5/2022 om 13:03, gTa zei:

Wat we daar horen is toch no way de std sound van een Belgische E53 ?!?
Heb 't even opnieuw beluisterd (gisteren maar heel kort), is wel de sound aan de tips die we horen, lijkt me, dus 't is vertekend.
Maar toch. Op die video lijkt die auto bijna even luid als mijn M140i te zijn, terwijl dat in realiteit toch ECHT niet zo is ;D

is gewoon opgenomen aan de uitlaat zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.ft.com/content/dd290f3c-f08d-45a1-a64a-16f66b6f1e1e

Mercedes axes cheaper models in bid for luxury brand status

Chief Ola Källenius targets profit margins closer to those of rivals Porsche and Ferrari

Mercedes-Benz will axe three cheaper models and spend the vast majority of its cash on developing top-of-the-range cars in a bid to convince investors that it ranks alongside luxury goods groups such as France’s LVMH.
 
The focus on more expensive products would help Mercedes achieve profit margins of between 13 and 15 per cent by the middle of the decade, chief executive Ola Källenius said, assuming market conditions were “favourable” at the time. This would still leave Mercedes far behind LVMH’s 27 per cent operating margin in 2021, and behind the 25 per cent achieved by luxury auto leader Ferrari last year, but closer to German rival Porsche. “If you want to drive your margins upwards, you need to trim the tree at the bottom, and you need to try to expand at the top,” Källenius said ahead of a Mercedes’ event on the French Riviera to showcase new models.

The group would reduce the number of so-called compact cars it offered from seven to four, he added, and “redefine the entry point of the Mercedes-Benz brand”.  Mercedes’ shares fell 4 per cent to €62.22 by late afternoon in Frankfurt following the announcement, amid a broader market selloff.
 
While Källenius refused to name the models that would be phased out, people close to the company have suggested that Mercedes will eventually axe its A and B-class ranges. The cheapest versions retail at €30,000. Mercedes will focus instead on the performance-focused AMG brand, the off-road G-Class, and luxury marque Maybach, all of which will offer electric models in the next few years, as well as the electric EQ range and the recently relaunched S-Class saloon.
 
More than 75 per cent of the group’s investments would be targeted at developing these models, as well as the E and C-Class ranges, Källenius said. Such a move would mark a reversal for Mercedes, which pioneered the Smart car — one of the smallest vehicles on the market — before separating the brand into a joint venture with China’s Geely in 2019. It also comes as the car industry continues to post record profits, despite severe supply constraints, with strong consumer demand helping carmakers fetch higher prices for the few models available. This enabled Mercedes to achieve a 16.4 per cent profit margin on car sales in the first quarter of the year, higher than the 13 to 15 per cent targeted by Källenius for the middle of the decade.

But the Mercedes boss said a margin of above 16 per cent was not sustainable because of the “higher variable costs” in the “transformation” to electric. The company said last year it would sell only electric cars by 2030, “where market conditions allow”. Källenius pledged on Thursday that Mercedes, which doubled its profits in 2021 in comparison with pre-pandemic 2019, despite selling 400,000 fewer cars, would not attempt to sell significantly fewer units overall in the future.
 
Competitor Volkswagen said last month that it would axe dozens of models by the end of the decade and sell fewer, more profitable cars. “Scale still matters,” Källenius said of Mercedes, which delivers roughly 2mn cars a year, compared with luxury rival Porsche’s 300,000 and Ferrari’s 11,000. “We don’t want to shrink the company . . . but we want to grow the company in a financially sensible way.”
 
 
 
877554797_Screenshot2022-05-19at15_56_24.thumb.png.ca63d18f852839192b13b6d47912ae8c.png
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/5/2022 om 15:57, Timo zei:

https://www.ft.com/content/dd290f3c-f08d-45a1-a64a-16f66b6f1e1e

Mercedes axes cheaper models in bid for luxury brand status

Chief Ola Källenius targets profit margins closer to those of rivals Porsche and Ferrari

Mercedes-Benz will axe three cheaper models and spend the vast majority of its cash on developing top-of-the-range cars in a bid to convince investors that it ranks alongside luxury goods groups such as France’s LVMH.
 
The focus on more expensive products would help Mercedes achieve profit margins of between 13 and 15 per cent by the middle of the decade, chief executive Ola Källenius said, assuming market conditions were “favourable” at the time. This would still leave Mercedes far behind LVMH’s 27 per cent operating margin in 2021, and behind the 25 per cent achieved by luxury auto leader Ferrari last year, but closer to German rival Porsche. “If you want to drive your margins upwards, you need to trim the tree at the bottom, and you need to try to expand at the top,” Källenius said ahead of a Mercedes’ event on the French Riviera to showcase new models.

The group would reduce the number of so-called compact cars it offered from seven to four, he added, and “redefine the entry point of the Mercedes-Benz brand”.  Mercedes’ shares fell 4 per cent to €62.22 by late afternoon in Frankfurt following the announcement, amid a broader market selloff.
 
While Källenius refused to name the models that would be phased out, people close to the company have suggested that Mercedes will eventually axe its A and B-class ranges. The cheapest versions retail at €30,000. Mercedes will focus instead on the performance-focused AMG brand, the off-road G-Class, and luxury marque Maybach, all of which will offer electric models in the next few years, as well as the electric EQ range and the recently relaunched S-Class saloon.
 
More than 75 per cent of the group’s investments would be targeted at developing these models, as well as the E and C-Class ranges, Källenius said. Such a move would mark a reversal for Mercedes, which pioneered the Smart car — one of the smallest vehicles on the market — before separating the brand into a joint venture with China’s Geely in 2019. It also comes as the car industry continues to post record profits, despite severe supply constraints, with strong consumer demand helping carmakers fetch higher prices for the few models available. This enabled Mercedes to achieve a 16.4 per cent profit margin on car sales in the first quarter of the year, higher than the 13 to 15 per cent targeted by Källenius for the middle of the decade.

But the Mercedes boss said a margin of above 16 per cent was not sustainable because of the “higher variable costs” in the “transformation” to electric. The company said last year it would sell only electric cars by 2030, “where market conditions allow”. Källenius pledged on Thursday that Mercedes, which doubled its profits in 2021 in comparison with pre-pandemic 2019, despite selling 400,000 fewer cars, would not attempt to sell significantly fewer units overall in the future.
 
Competitor Volkswagen said last month that it would axe dozens of models by the end of the decade and sell fewer, more profitable cars. “Scale still matters,” Källenius said of Mercedes, which delivers roughly 2mn cars a year, compared with luxury rival Porsche’s 300,000 and Ferrari’s 11,000. “We don’t want to shrink the company . . . but we want to grow the company in a financially sensible way.”
 
 
 
877554797_Screenshot2022-05-19at15_56_24.thumb.png.ca63d18f852839192b13b6d47912ae8c.png

De A klasse gaat er dus uit op termijn, gaan ze de CLA dan nog blijven maken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid