Jump to content

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Recommended Posts

22 uren geleden, msxx zei:

Is de 220d zo sloom? Het zescilindergevoel missen is altijd een stap terug he 🙂 

Ik vind van wel, ja. De 9G is ook niet de snelste of slimste versnellingsbak, dus die helpt ook niet om een vlotte respons te krijgen.
In zo'n zwaar bakbeest (geen idee van het gewicht eigenlijk maar ik vermoed dat dat mooi door de 2 ton gaat) is een 2-liter met 194pk en (vooral) 400 Nm niet zo bijster.
Daarnet op de autostrade bij 't inschatten van waar ik nog kon inschuiven om een afrit te nemen, toch behoorlijk teleurgesteld in de reactiesnelheid én 't pit.
Je moet je daar dus aan aanpassen. En inderdaad: de stap terug van een 3-liter 6-cilinder (diesel en zéker benzine) is groot.

22 uren geleden, msxx zei:

Eigenlijk wel benieuwd om eens wat langer met een E te rijden. Thuis ga ik gek verklaard worden 😂

Vergeleken met mijn F11 is dit in alle opzichten een veeel leukere auto om mee te rijden. De huidige E is echt een heel aangename auto, je zou bijna kunnen zeggen dat deze E-klasse de beste BMW '5 is die Mercedes ooit heeft gemaakt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb ook een 220d en ben daar eigenlijk best tevreden mee.

Niet de meest discrete motor, maar betrekkelijk zuinig, (meer dan) genoeg poer voor het dagelijkse verkeer (90% tuft toch aan 100 op de snelweg, en de lokale wegen zijn verzadigd of verziekt met flitskasten, trajectcontroles, verkeersdrempels of ander pestmeubilair.

‘t Is geen rasechte sprintbom, maar koop je daarvoor een diesel?

Uiteraard niet, ik kan me aanpassen aan die auto. Voor ons huidig verkeer is dat eigenlijk voor iedereen echt voldoende (maar ook niet meer dan dat).
'k Denk wel dat de 220d in een RWD C-klasse voelbaar vinniger moet zijn dan in een 4WD E-klasse.

Link to comment
Share on other sites

11 uren geleden, Phil zei:

Awel nee, deze periode is momenteel extreem chaotisch en emotioneel, ik kom er niet toe.  Merci dus 🙂
Kans is dan ook niet erg reëel dat ik heel binnenkort als een gek naar Duitsland kar om een auto, tbh.

Beide hebben enkele (kleinere) manco's waar ik nog even tegoei over zou moeten nadenken, maar zitten wel he-le-maal in de juiste richting. You know me well.

  • Beide missen de ingewerkte trekhaak. Ik gebruikte dat redelijk vaak en mis het nu enorm, dus dat moet terugkomen. Kan uiteraard nageplaatst worden maar liefst af fabriek tbh).
    'k Weet wel dat ik daardoor quasi alle auto's aan me zie voorbij gaan, bij de E 53 zijn er verrassend weinig met ingebouwde trekhaak. 
  • De blauwe heeft ook geen wide screen display ... maar dat is iets waar ik me mogelijks wel over zou kunnen zetten.
  • De blauwe heeft ook de 360° camera's niet, 'k heb dat nu wel en ook dat is eentje die 'k wel zou missen. Maar opnieuw: eerder een detail, geen dealbreaker.
  • De blauwe heeft wel de HUD maar de grijze dan weer niet. Da's eentje die 'k al op mijn beide '5 gehad heb en die de E nu ook heeft. Oeh, een moeilijke. Ben daar enorm fan van.
  • De grijze mist Burmester, dat is quasi een conditio sine qua non. Al weet ik nu dat er oplossingen bestaan, Porker z'n 63 heeft dat ook niet en hij liet bij een car hifi specialist speakers en amps narusten en nu is 't wel ok.
  • Grootste manco bij de blauwe is de combo zwarte interieurhemel + zwart glas + geen panodak.

Prijs en kilometerstand zit voor allebei in smack in the middle van mijn gewenste vork.

Keep them coming :D 

 

Ah ja, de onze nu heeft géén Schwarzglas (pak van m'n hart), zwart nappalederen interieur, zwarte interieurhemel en panodak. Die combo is mij helemaal OK, dat is lichtrijk genoeg door het gewone glas en het panodak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

29 minuten geleden, Phil zei:

Ik vind die blauwe nog wel leuk met dat klein dakje en analoge tellers, beetje oldschool. Jammer van de getinte ruiten maar op een break gaat het nog.

Van die twee heb ik een duidelijke voorkeur voor de grijze, wegens klaar glas en panodak en widescreen.
Ook al is blauw helemaal mijn favoriete kleur en is het cavansietblauw van Mercedes in mijn ogen één van de mooiste kleuren ever.

Link to comment
Share on other sites

1 uur terug, gTa zei:

Van die twee heb ik een duidelijke voorkeur voor de grijze, wegens klaar glas en panodak en widescreen.
Ook al is blauw helemaal mijn favoriete kleur en is het cavansietblauw van Mercedes in mijn ogen één van de mooiste kleuren ever.

toevoeging (stond open om te editen maar even met andere dingen bezig dus kon niet meer opslaan): (...) en widescreen en zetelverluchting en actieve-multicontourzetels en akustik-comfortpack enz ..."

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Allez, E53 dus.

Erg graag. Gewone E (213) gereden, is wel harder en stugger dan de All Terrain maar ik kan er zeker mee leven. E 53 niet live meegemaakt maar die zou ik quasi blind durven kopen.

E halen, zeker in 't grijs, ligt gevoelig bij mijn madam, omdat dat een even sterke link heeft met haar papa, dan de huidige E. Zij zou liever BMW, ze voelt zich daar beter thuis in.

Er is dus helemaal niks beslist.

Link to comment
Share on other sites

Klinkt fantastisch. ❤️ Maar ik denk dat dat geen EU- maar een NA-spec is. Die zijn een heeel pak luider dan de onze.
Lijkt mij ongeveer overeen te komen met mijn M140i qua geluid, mag dus idd wat stiller. Een stock E53 (EU) will be perfect.

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, gTa zei:

Klinkt fantastisch. ❤️ Maar ik denk dat dat geen EU- maar een NA-spec is. Die zijn een heeel pak luider dan de onze.
Lijkt mij ongeveer overeen te komen met mijn M140i qua geluid, mag dus idd wat stiller. Een stock E53 (EU) will be perfect.

maakt niks uit dacht ik, alle markten krijgen de OPF volgens mij

Link to comment
Share on other sites

5 uren geleden, William Blake zei:

maakt niks uit dacht ik, alle markten krijgen de OPF volgens mij

Ik vind een 53 AMG over het algemeen vrij stil precies? 

Link to comment
Share on other sites

22 uren geleden, William Blake zei:

maakt niks uit dacht ik, alle markten krijgen de OPF volgens mij

Wat we daar horen is toch no way de std sound van een Belgische E53 ?!?
Heb 't even opnieuw beluisterd (gisteren maar heel kort), is wel de sound aan de tips die we horen, lijkt me, dus 't is vertekend.
Maar toch. Op die video lijkt die auto bijna even luid als mijn M140i te zijn, terwijl dat in realiteit toch ECHT niet zo is ;D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 uren geleden, gTa zei:

Wat we daar horen is toch no way de std sound van een Belgische E53 ?!?
Heb 't even opnieuw beluisterd (gisteren maar heel kort), is wel de sound aan de tips die we horen, lijkt me, dus 't is vertekend.
Maar toch. Op die video lijkt die auto bijna even luid als mijn M140i te zijn, terwijl dat in realiteit toch ECHT niet zo is ;D

Exact wat ik ook dacht, volgens mij is het niet origineel. Ik heb in elk geval nog nooit zo’n luide 53 gehoord. 

Link to comment
Share on other sites

Op 13/5/2022 om 13:03, gTa zei:

Wat we daar horen is toch no way de std sound van een Belgische E53 ?!?
Heb 't even opnieuw beluisterd (gisteren maar heel kort), is wel de sound aan de tips die we horen, lijkt me, dus 't is vertekend.
Maar toch. Op die video lijkt die auto bijna even luid als mijn M140i te zijn, terwijl dat in realiteit toch ECHT niet zo is ;D

is gewoon opgenomen aan de uitlaat zelf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions