Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Op 3/2/2020 om 19:57, William Blake zei:

die E63S in dat Cote d'Azur lightblue is wijs

Ik heb onze GT R PRO ook in een speciaal kleurtje besteld :D

 

China Blue vind ik leuker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Stancke zei:

Afbeelding kan het volgende bevatten: auto en buiten

@William Blake zelfde kleur als die van jullie?

Nee. Heb iets anders gepakt, zeer benieuwd hoe 't uitdraait :D

17 uren geleden, Timo zei:

Heb je dit met een S coupe eigenlijk ook? @William Blake

Te lange snuit/te groot/breed/...

Nee niet echt, voelt niet té groot aan.

Verrassend dynamisch.

16 uren geleden, Vicious zei:

China Blue vind ik leuker!

Ja, maar is al een keer of 5 gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Die komt bij ons werken binnenkort [emoji4] 
Is een toffe kerel de Capser. Mooie aanwinst voor jullie.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi All,

Tijdje niet meer online geweest, ik ben wat aan het uitkijken naar een R129 SL600. Heeft er iemand aankoop- en onderhoudstips of die er weet te koop staan? Of hoe die is ivgl met de SL500 karakter, betrouwbaarheid en kosten? Deze zijn nu oldtimer vanaf '92 echter aanbod is niet top mits die pas gelanceerd was eind '92. Liefst niet zwart/zwart qua kleuren maar mag wat lichter zijn zilver met beige bv. Heb al wat gekeken op mobile en autoscout. Mager aanbod en vind m'n ding niet direct. Maar goed, is niet voor direct. Ben op zoek naar een mooi exemplaar zijn met weinig km <150000 en kosten. Denken jullie dat de prijzen nog stijgen of die zijn aan het max'en? Een mooie gaat rap dik 20-30k zie ik, heb ik er wel voor over maar minder en nog deftige staat/goed onderhouden mag ook natuurlijk.  

Was op de oldtimerbeurs in Gent zag er veel staan R129's, is de SL van uit m'n jeugd ben opgegroeid in de 90s. Altijd een leuk model gevonden qua design, nog een echte Mercedes één van de laatste. Heeft me aan het denken gezet, die roomzachte beresterke V12 die ook in de Zonda's ligt en al oldtimerstatus. Een unieke opportuniteit om nu het nog kan zonder veel taks 'once in a lifetime' (occassioneel) met een open Mercedes-V12 te rijden :-) Harry ('s garage) heeft er ook es een YT-filmpje van gemaakt hij had er eentje in 't zuiden, is me bijgebleven, was er heel enthousiast over. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet zelf kan sleutelen zal een 600SL je een pak lichter kunnen maken in de portemonnee. 

Een 500SL heeft daar ook potentieel toe, maar is beter te doen. 

Sowieso zijn vele stukken zeldzaam en en duur, en heb je toch redelijk wat typische r129 kwaaltjes waar ze allemaal aan de beurt voor komen. Uiteraard zal 25-30k leggen voor een top R129 de veiligere keuze zijn naar kosten toe, dan een project van 15k.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/3/2020 om 22:47, Avantus zei:

Als je niet zelf kan sleutelen zal een 600SL je een pak lichter kunnen maken in de portemonnee. 

Een 500SL heeft daar ook potentieel toe, maar is beter te doen. 

Sowieso zijn vele stukken zeldzaam en en duur, en heb je toch redelijk wat typische r129 kwaaltjes waar ze allemaal aan de beurt voor komen. Uiteraard zal 25-30k leggen voor een top R129 de veiligere keuze zijn naar kosten toe, dan een project van 15k.

De 600 heeft eigenlijk ook weinig meerwaarde tov de 500. Beperkt extra Pk voor 4cyl. meer , verbruik veel hoger, onderhoudskost veel hoger als je het werk moet laten doen en zou toch iets minder betrouwbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/2/2020 at 10:47 PM, Avantus said:

Als je niet zelf kan sleutelen zal een 600SL je een pak lichter kunnen maken in de portemonnee. 

Een 500SL heeft daar ook potentieel toe, maar is beter te doen. 

Sowieso zijn vele stukken zeldzaam en en duur, en heb je toch redelijk wat typische r129 kwaaltjes waar ze allemaal aan de beurt voor komen. Uiteraard zal 25-30k leggen voor een top R129 de veiligere keuze zijn naar kosten toe, dan een project van 15k.

Helemaal gelijk. Ik heb destijds voor den onzen 4200 Euro betaald. Maar om hem helemaal top te krijgen, heb ik er meer dan 14000 euro ingestoken.

In een recente S klasse, kan ik wel de meerwaarde van een 600 begrijpen. Vooral met die kleine V8'en zoals in de huidige S560, valt de grotere cilinderinhoud wel op. 

Bij deze oudere wagens, is een 500SL zeker een goei keuze. Beer van een motor. Alleen een wel erg oude versnellingsbak naar huidige normen. Vandaar dat ik de 5-traps in de 300SL-24 wel aangenaam vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Op 2/7/2020 om 14:07, flupke73 zei:

op sommige modellen kan je nu 'vrij' een kleur kiezen :)

https://www.motor1.com/news/431811/mercedes-offers-competitor-paint-jobs/

Dat kan al heel lang.

Maar nu hebben ze een aantal historische kleuren onder 't mom van designo in het standaardkleurenpallet gestoken.

Maar afwijken kan altijd, ook qua interieur (kleur leder, stiksels, etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik de W222 nu al een klassieker vind. Modern maar nog steeds met een rustig en stijlvol interieur. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

mercedes-benz-s63-cabriolet-designo-manufaktur-deep-green.jpg&key=0ce6e680f4a301b4575965c7c5ca2c3dd70e3785edf7daafa0a6b5ec1db52b28
mercedes-benz-s63-cabriolet-designo-manufaktur-deep-green.jpg&key=18e5eaa953bf11ab03caa1c43797776413e089f239ed8ef524d5174d7f55784e
Beste S-Klasse ever, qua rijden, qua design. Perfecte mix van moderne tech en klassieke luxe.

Precies of Alpina zich van merk vergist heeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand of de LED-strips in de voorlichten van een C kunnen bijgeregeld kunnen worden?

Er is eentje dat precies wat minder fel beginnen schijnen is. En dat stoort me nu natuurlijk wel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid