Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, Ambi zei:

Wou het ook net komen posten. 500E, heerlijk. Wel grappig hoe het in het artikel voor de leek wordt verbloemd als 'lijkt op de 300D' :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Gixxer zei:

Kan iemand van de kenners hier eens de echte en de nep posten.

Echte en nep wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Gixxer zei:

Die sec waarover je bezig was.

 

Ah? Gewoon de W126 coupé.

Afbeeldingsresultaat voor w126 coupé

Omdat de SEC z'n mistlichten in de bumper heeft (standaard), heeft-ie dus smalle lichtblokken. En daardoor dus een breder radiatorrooster.

Dat laatste wilden wel wat Benz-eigenaren van gewone Benzen (die de mistlichten in de gewone lichtblokken hebben zitten ipv in de bumper) ook wel.

Dus moest er een andere motorkap komen met een breder rooster dat over de mistlichten ging.

Afbeeldingsresultaat voor w124 sec hood

Is dus altijd lelijk geweest, imo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Gixxer zei:

Thanks

Dat ze het dan ook op de 190 deden is er helemaal over.

Toen was dat de normaalste zaak en werd er veel meer aangepast aan een auto zoals bodykits, velgen,... 

Lorinser, AMG (wat nog niet bij mb hoorde) ,... 

Maar dat weet jij beter denk ik 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Welke oldie niet? :D 

 

 

Allez jong :inlove: 

Afbeeldingsresultaat voor 380sec

 

 

Dat is ook wel! Ben paar jaar geleden ook naar een paar 500 sec's gaan kijken, maar die roest 😢 altijd aan de achterruit, wielkasten,... Dan ben je 5000€ verder als dat gemaakt is en veel komen van NL en hebben op gas gelopen of zijn ex USA auto's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen was dat de normaalste zaak en werd er veel meer aangepast aan een auto zoals bodykits, velgen,... 
Lorinser, AMG (wat nog niet bij mb hoorde) ,... 
Maar dat weet jij beter denk ik [emoji16]


:D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie collectie. Verschiet van die R107. Een W140 zou iets voor zanger Kristoff zijn. Zou mooi bij de rest passen. Of een W126, dat past nog beter bij de rest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ugeken zei:

FL met putdeksels!

Ja, zo is hij 't elegantst. Wat een auto. :inlove:

Ik heb ooit nog in een Matchbox catalogus (ze drukten dat toen nog op papier...) een "500 SEC AMG" gevonden, en ik wou die. Heel 't land afgespeurd om die te vinden. ('t Is nu niet dat nieuwe Matchboxkes collector's items zijn/waren, dat is/was speelgoed dus ge doet dat in bulk in zonder model te kiezen.)

image.jpeg.89f9e73016d888ff4c13d845c02f636d.jpeg

Uiteindelijk gevonden! Ik was 't gelukkigste kind ter wereld, die dag. :D

Edit: boooy, in 't dozeke nog :inlove: 

Afbeeldingsresultaat voor Matchbox 500 sec

Dus letterlijk tientallen speelgoedwinkels voor afgelopen, tot ik die gevonden had.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan MB - kenners. 

Weet iemand of je de touchpad een in C-klasse kan uitschakelen? Ik vind dat ding geen meerwaarde heeft, gezien je er geen letters kan op schrijven? Het is zelfs zeer vervelend, want telkens je hapert doet dat iets wat het niet moet doen (bvb liedje doorspoelen...)

Is de weergave van bandenspanning een optie? Vind dat nergens terug. 

En wat moet je exact doen om een schuifdak en ramen te sluiten met de sleutel? bij BMW moet je lang duren op de sleutel om het te sluiten. Bij MB vind ik het niet? Het is me nochtans al gelukt, maar niet altijd...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluiten ramen en dak: idem, maar je moet redelijk dicht bij bestuurdersdeur staan, en de batterij in je sleutel moet nog in goeie doen zijn

Bandenspanning: zit in het menu’tje tussen de klokken, onder Service, dacht ik. Kan ook via de app afgelezen worden.

Touchpad: je kan daar wel degelijk letters opschrijven. Nu, wreed handig is dat ding niet. Mijn vorige had het niet, en dan was het onderstaande ongelooflijk enervant:
Liedje doorspoelen, of zender veranderen doe je met de onderkant van de touchpad: even op dat gedeelte klikken, en je krijgt in elk menu op het middenschetm onderaan een audio-scherm te zien.
Zonder touchpad moet je effectief op ‘media’ of ‘radio’ staan omdat te doen. Staat het display op ‘telefoon’ of ‘navigatie’ dan kun je dat dus niet.

Om adressen in de navi op te geven gebruik ik eigenlijk altijd de spraakbediening.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/8/2019 om 12:40, ex-Mooseman zei:

Sluiten ramen en dak: idem, maar je moet redelijk dicht bij bestuurdersdeur staan, en de batterij in je sleutel moet nog in goeie doen zijn

Bandenspanning: zit in het menu’tje tussen de klokken, onder Service, dacht ik. Kan ook via de app afgelezen worden.

Touchpad: je kan daar wel degelijk letters opschrijven. Nu, wreed handig is dat ding niet. Mijn vorige had het niet, en dan was het onderstaande ongelooflijk enervant:
Liedje doorspoelen, of zender veranderen doe je met de onderkant van de touchpad: even op dat gedeelte klikken, en je krijgt in elk menu op het middenschetm onderaan een audio-scherm te zien.
Zonder touchpad moet je effectief op ‘media’ of ‘radio’ staan omdat te doen. Staat het display op ‘telefoon’ of ‘navigatie’ dan kun je dat dus niet.

Om adressen in de navi op te geven gebruik ik eigenlijk altijd de spraakbediening.

rood: dan snap ik het nut er niet van. Ik stond vorige week aan de kassa van de winkel toen het begon te regenen.
Het schuifdak en de vensters stonden open en sluiten ging dus langs geen kanten. Bij BMW kan je dat van op gelijk welke afstand en dat is ook logisch lijkt me?

Bandenspanning gevonden, thanks.

Touchpad vind ik onhandig vinden. Juist omdat het precies als 'handsteun' dient om de scrollen met de controller. Als je je hand er op legt, begint dat dus dingen te doen die ik niet wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja seg, ik heb dat ook niet gemaakt hé :D

Je hebt op beide punten gelijk. Ik heb in de laatste 10 jaar geen enkele auto gehad waar je zo dichtbij moet staan om de ramen toe te doen met de sleutel.
De laatste was de Fiësta, en die had geen afstandsbediening.

Touchpad had ik op mijn eerste net omwille van die reden niet genomen, maar dan had je dat andere issue weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid