Ga naar inhoud

Dakar


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Vroeger was ik zo in de ban van Dakar. Ik moest dagelijks de verslagen op TV zien en volgde het online op de voet. En tegenwoordig weet ik amper nog wie aan de start staat met wat.

Maar die vintage categorie vind ik anders wel de max! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Maxime S zei:

Vroeger was ik zo in de ban van Dakar. Ik moest dagelijks de verslagen op TV zien en volgde het online op de voet. En tegenwoordig weet ik amper nog wie aan de start staat met wat.

Maar die vintage categorie vind ik anders wel de max! 

Dat is bij mij ook zo. De interesse is compleet vergaan sinds men naar Zuid Amerika is getrokken.

De Dakar van nu mag dan wel terug in Afrika zijn, het is niet meer zoals vroeger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Maxime S said:

Vroeger was ik zo in de ban van Dakar. Ik moest dagelijks de verslagen op TV zien en volgde het online op de voet. En tegenwoordig weet ik amper nog wie aan de start staat met wat.

Maar die vintage categorie vind ik anders wel de max! 

Ik heb zelfs al gehoord dat ze niet meer van Parijs naar Dakar rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog dat ik echt fan was van de Mitsubishi's. 

Eerst had je nog die klassieke Pajero's met oa Yutta Kleinschmidt, J-P Fontenay en Hiroshi Masuoka die altijd in gevecht waren met de buggy's van Schlesser (waar ik helemaal geen fan van was) 
AUTO-MOTO-RALLYE-DAKAR-MASUOKA-FONTENAY : Photo d'actualité

 

En dan later die (geschifte) Pajero evo's die vooral met Stéphane Peterhansel en Luc Alphand furora maakten. Zalige kisten waren dat! 

As 12 vitórias Mitsubishi no “Dakar” - Desporto - Aquela Máquina

Mitsubishi pajero 1080P, 2K, 4K, 5K HD wallpapers free download | Wallpaper  Flare

 

Wat een geweldig ding :inlove: 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig! Inderdaad een mooie livery. Past perfect in die tijd! 
Ziet er een knap schaalmodel uit. Van welke fabrikant?
Is eentje van Solido.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was van Jacky Ickx & Claude Brasseur in hun Texaco-Mercedes G, en later in de Rothmans-Porsches.  Toen kwamen de jaren van Peugeot.  Daarvan had ik een aantal schaalmodellen (Pioneer (405) & Camel-livrei (205)) in 1/18.   

Je las toen in de krant pas daags nadien, of zelfs nog later wat er precies was gebeurd, later zat er al eens iets in het late journaal, en dan kwam Eurosport.  

Nu volg ik het ook allemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog dat ik echt fan was van de Mitsubishi's. 
Eerst had je nog die klassieke Pajero's met oa Yutta Kleinschmidt, J-P Fontenay en Hiroshi Masuoka die altijd in gevecht waren met de buggy's van Schlesser (waar ik helemaal geen fan van was) 
le-pilote-franais-jeanpierre-fontenay-au-volant-de-son-mitsubishi-ne-picture-id1155832390?s=2048x2048&key=ea9ea13583abf679124a885aa2ffb0e265c1da5e0e5e26e9be0c290c681f6511
 
En dan later die (geschifte) Pajero evo's die vooral met Stéphane Peterhansel en Luc Alphand furora maakten. Zalige kisten waren dat! 
img_944x629%242016_12_30_10_40_12_23954.jpg&key=2df349c4e0c1c308231c8d54425736ca383109b4dba4e8def94494894d32d120
2007-dakar-evolution-mitsubishi-wallpaper-preview.jpg&key=b158e29595ffd0eb34a77ee8a52a54b8535ecabd3cead9c3eb6fc33451cc22ec
 
Wat een geweldig ding :inlove: 
 

Vroeger had je nog de live uitzendingen op de franse zender van de Dakar waar je ze nog live zag finishen en daarna nog hele show erachter

Vroeger had je nog de dagelijkse Dakar update op VTM, wel heel Koen Wauters gericht maar toen had je nog iets tenminste.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Stancke zei:


Vroeger had je nog de live uitzendingen op de franse zender van de Dakar waar je ze nog live zag finishen en daarna nog hele show erachter

Vroeger had je nog de dagelijkse Dakar update op VTM, wel heel Koen Wauters gericht maar toen had je nog iets tenminste.

Zend men nu niks meer uit op France 2, 3 of 4 mss?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Lefty said:

Iemand dat gelezen van die speedlimit? 😪

 

https://www.motorsport.com/dakar/news/toyota-speed-limit-mini-xraid/4934308/

 

 

BoP 

 

Ook wel ironisch trouwens dat ze daar met een RWD sneller zijn dan een 4WD.

Langs de andere kant kan je je ook afvragen wat het idee is achter een buggy te laten racen tegen zo een pickup in dezelfde klasse. Is sowieso een ander concept van auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Joske zei:

Waar is de tijd dat zelfs trucks sneller waren dan auto's. 😍

 

De Daf Turbo Twin X1 en X2, die hadden +-1200pk en klokte af op 220km/u. Die X1 heeft toen de 405 T16 van Ari Vatanen ingehaald.

De X2 is van een duin gesprongen tegen een goeie 200km/u, was jammer genoeg met een dodelijk afloop.

 

 

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid