Ga naar inhoud

Oldtimer (mercedes 350 SE '80) gezocht voor filmopnamen DE INFILTRANT


jelleclaeys

Aanbevolen berichten

Misschien even het onderscheid maken tussen onkostenvergoeding en salaris ;)

Er bestaan nog steeds mensen die het gewoon eens tof vinden om op een filmset rond te hangen, te vertellen dat zij / hun auto(s) in die film / serie meespelen, hun idolen van kortbij te zien ..... of misschien wel in de hoop zelf ontdekt te worden.

Om ze daarin te motiveren betalen de filmhuizen (etc.) een onkostenvergoeding. Vanmorgen op de radio kwam zelfs ter sprake dat Jan Verheijen bv. niks betaald aan de figuranten (gezien hij bv. 700 nodig heeft in de nieuwe Kampioenenfilm of zo) maar een tombola organiseert waar ze bv. kaartjes voor de premiere kunnen winnen.

Als je er vanuit gaat dat hier aan ieders salariseisen voldaan wordt zit je volgens mij fout.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, The Swede said:

Alleen heb ik klanten die twee keer zoveel betalen voor mijn tijd. Dus ik verkies daar mijn uren aan te spenderen. 
 

 

VW in BH vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kreeg je eten geserveerd? geen koud gehad van al dat wachten en stil zitten?

Sandwichen en wat drinken. [emoji38] 's Avonds werd het idd wel koud.

 

 

The Swede heeft wel een punt. Die serie-/filmmakers verwachten dat iedereen staat te springen voor een habbekrats. Akkoord, het is hier geen Hollywood op vlak van budgetten, maar toch. Zeker bij bekende regisseurs zou je toch een correctere vergoeding verwachten.

 

Nu, ik deed dat niet voor het geld maar voor de ervaring en om m'n auto's vereeuwigd zien te worden op het witte doek. Aangezien een hele hoop filmmateriaal niet gebruikt werd, sta ik er nu wel wat sceptischer tegenover als ik dergelijke 'verkoopspraatjes' lees van mensen die figuranten zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 voor een dag vind ik nog OK. 25 om op te draven met een auto echt wel te weinig. 

57 minutes ago, abtler said:

Misschien even het onderscheid maken tussen onkostenvergoeding en salaris ;)

Er bestaan nog steeds mensen die het gewoon eens tof vinden om op een filmset rond te hangen, te vertellen dat zij / hun auto(s) in die film / serie meespelen, hun idolen van kortbij te zien ..... of misschien wel in de hoop zelf ontdekt te worden.

Om ze daarin te motiveren betalen de filmhuizen (etc.) een onkostenvergoeding. Vanmorgen op de radio kwam zelfs ter sprake dat Jan Verheijen bv. niks betaald aan de figuranten (gezien hij bv. 700 nodig heeft in de nieuwe Kampioenenfilm of zo) maar een tombola organiseert waar ze bv. kaartjes voor de premiere kunnen winnen.

Als je er vanuit gaat dat hier aan ieders salariseisen voldaan wordt zit je volgens mij fout.

 

welja, je bent vrijwilliger en krijgt eigenlijk een onkostenvergoeding. voor studio-opnames met publiek krijg je 15-25 euro. dat dekt de kosten net, moet je enkel voor je plezier doen. genoeg vrijwilligers krijgen helemaal niets. zonder hen geen films, series, voetbal, festival, jeugdbeweging.... ook geen F1 of nurburgring, want de marshals worden meestal niet betaald. 

1 hour ago, The Swede said:

Niemand deed neerbuigend.

nee? ik ga ze nog eens quoten dan. 

13 hours ago, Krikkie said:

50€ :lol:

 

3 hours ago, Waky said:

wel 50 in't zwart he! Kan je na de opnames per direct naar de snoepwinkel. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, abtler said:

Misschien even het onderscheid maken tussen onkostenvergoeding en salaris ;)

Er bestaan nog steeds mensen die het gewoon eens tof vinden om op een filmset rond te hangen, te vertellen dat zij / hun auto(s) in die film / serie meespelen, hun idolen van kortbij te zien ..... of misschien wel in de hoop zelf ontdekt te worden.

Om ze daarin te motiveren betalen de filmhuizen (etc.) een onkostenvergoeding. Vanmorgen op de radio kwam zelfs ter sprake dat Jan Verheijen bv. niks betaald aan de figuranten (gezien hij bv. 700 nodig heeft in de nieuwe Kampioenenfilm of zo) maar een tombola organiseert waar ze bv. kaartjes voor de premiere kunnen winnen.

Als je er vanuit gaat dat hier aan ieders salariseisen voldaan wordt zit je volgens mij fout.

 

Helemaal mee akkoord. Als "salaris" mag je het niet bekijken want dan is het te laag vaak.

Maar ik kom terug dan op de afweging die Matthias maakte:  Wanneer het gaat om 1 of 2 dagen es te gaan, dan valt dat allemaal mee en dan doe je dat voor de leute. In dit geval moest hij echter 16 dagen of zoiets vrijmaken, als ik me goed herinner. En dan plots komt de vergelijking met salaris boven.

 

Dan is er ook de aard van de vraag. Kandidaat figuranten om een paar dagen op te dagen? Daarvoor zie ik genoeg mogelijke kandidaten die het wel leuk vinden zich in de film te zien en een kaartje voor de premiere willen. 
Verwachten dat je een redelijk zeldzame oldtimer kan ter beschikking krijgen voor een aanzienlijk aantal dagen... da's minder voor de hand liggend en dan riskeer je wel te gaan moeten betalen.  

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid