Ga naar inhoud

Range Rover Velar


abtler

Aanbevolen berichten

  • 3 jaren later...

Vandaag was onze Velar binnen voor een onderhoud, en kreeg mijn vrouw een Velar P400e hybride mee. Uiteraard heb ik er kort eens mee gereden.

De meesten weten dat ik geen liefhebber ben van hybrides. Ik vind het 'willen en niet kunnen' van Europese fabrikanten die nog zo lang als mogelijk verbrandingsmotoren willen blijven verkopen, en die niet capabel zijn om een deftige EV te bouwen. Ik heb ook nooit begrepen wat het nut is om een electromotor en verbrandingsmotor aan mekaar te koppelen. Iemand die veel korte afstanden doet kan beter een EV kopen, want actieradius is hier geen issue, en iemand die veel lange afstanden doet kan beter een zuinige diesel kopen, want op de snelweg verbruikt zo'n hybride veel meer omdat 'm dat gewicht van die electromotor en batterijen moet meesleuren.

Maar, vandaag dus kort eens met deze hybride Velar gereden, en mijn negatief gedacht even opzij geschoven, en enkel eens gekeken of dat wel plezant rijdt, en dan moet ik zeggen dat ik onder de indruk was. Zo'n P400e rijdt plezanter dan onze D300, want hij is stiller en krachtiger. De combinatie van het elektrische koppel, en de power in hoge toeren van de P300, zijn een aangename combinatie. Ook het geluid van de 4 cilinder is zeker niet slecht. Dus, qua rijden is het zeer aangenaam. Wat moet een BMW 45e dan wel niet zijn...

Ik heb een rit gedaan van ongeveer 35km, en in die tijd heb ik 25% van de batterij verbruikt. Kan je zo'n batterij effectief leeg rijden, waardoor je enkel nog de kracht hebt van de benzinemotor? Laadt de batterij bij tijdens het rijden?  

 

a712c91bd9633e8a13ca777e5af527e0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, BMWMB zei:

 

Ik heb een rit gedaan van ongeveer 35km, en in die tijd heb ik 25% van de batterij verbruikt. Kan je zo'n batterij effectief leeg rijden, waardoor je enkel nog de kracht hebt van de benzinemotor? Laadt de batterij bij tijdens het rijden?  

 

 

Vragen die hier al 20 keer beantwoord geweest zijn. Als je toen nu eens interesse wou tonen in PHEV he... :D 

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Doe het voor mij dan een 21e keer... 😊

Voor zover ik het ken. Heb ervaring met een paar hybrides (bmw en psa vooral)

 Alles kan ja: je kunt de batterij laten bijladen terwijl je rijdt (resulteert logisch in een hoger verbruik) terwijl je rijdt.

Je kunt bvb ook instellen dat de wagen altijd minstens een bepaald percentage batterij moet over hebben. Zodoende gaat hij dus bijladen als ie eronder zakt enz... zodoende heb je dus altijd bvb 20% om dan full electric in de stadskern te rijden of een no emission zone ofzoiets

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid