Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

Vorig jaar onderweg naar mijn ski bestemming kwam ik een prototype tegen op een vrachtwagen, nu is hij eindelijk voorgesteld.

Specs zover we weten:

-1.8 liter turbo benzine 250pk/320nm
-7 versnelling dubbele koppeling automaat
-1080kg, alu constructie -> 231pk/ton
-compacte afmetingen: 4,1m lengte, 1,88m breed
-gewichtsverhouding: v/a 44/56
-4 zuiger brembo's vooraan 320mm schijven, achteraan onbekend, elektronische handrem
-Banden v/a : 205/40 18 / 235/40 18" Michelin Pilot sport 4
-Geen LSD, wel E-diff
-3 rijmodussen: normaal, sport, track
-elektrische stuurbekrachtiging
-dubbele draagarmen, voor en achter
-fixed rate dempers, geen dynamische demping dus

Prestaties:
0-100km/u: 4,5s
top snelheid: 250km/u (begrensd)

Prijs: €58500

2018-Alpine-A110-2.jpg

2018-Alpine-A110-1.jpg

Alpine-A110-3.jpg

A110-3.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt toch wennen, eerste reactie: rare lijnen...... maar goed heb dat soms nog met wagens die ik achteraf wel mooi ga vinden. Eerste reactie is zeker geen waauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij had het net iets meer kunnen bekoren moest er een optie zijn voor een manuele versnellingsbak en net iets meer vermogen om het prestatieverlies te compenseren. Maar wat niet is kan nog komen, ze zullen ongetwijfeld wel eens met een evolutie komen.

Maar dan nog, moest ik morgen alles moeten verkopen en 1tje in de plaats kiezen...ja dan komt dit vrij hoog op het verlanglijstje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe kar. Ik ben fan van het uiterlijk! Motorisch gezien ben ik een beetje teleurgesteld en ik vind hem ook behoorlijk prijzig eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de configurator van Porsche begint de basis Cayman aan 54k.

Alfa Romeo 4C begint aan 52k.

Edit: Lotus elise (s) is ook een 4cil middenmotor en zal ook rond die prijs zijn, denk ik?

aangepast door fuxhound
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat ze't merk nieuw leven inblazen, en zeker met zoiets :)

Manuele versnellingsbak zou in zoiets wel erg veel mensen bekoren, me dunkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet meteen mijn ding. :oops: Vind 'm nogal trieste lijnen hebben, van opzij gezien.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Ice_Ken said:

-7 versnelling dubbele koppeling automaat
-Geen LSD, wel E-diff
-elektrische stuurbekrachtiging

Prijs: €58500

Fail

 

Koop je beter een Elise voor dat geld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Fail

 

Koop je beter een Elise voor dat geld.

Ook waar, wel benieuwd naar de reviews van dit ding. Ik vind hem wel mooier dan de nieuwe generatie elise.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb jij gezopen?

Ik zoek morgen de juiste foto's ter vergelijking. Als je die foto's in het klein ziet als thumbnail zie je het makkelijker.

Ik heb het ook over vormen he, niet 1 op 1 kopie. Heupen lijken schuin op die van een scirocco, achterkant lijkt op die foto op een 991 (zwart rooster, heupen, ...) en de zijkant het voorste deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei tuscani:

Deze zal volgens mij dan ook gekocht worden door liefhebbers van het merk, en vooral Fransen. 

Maar als 'ie even goed is (quod non) als de 4C bijvoorbeeld, dan kan zelfs dát tegenvallen, vrees ik...

Gaat dat aan hoog tempo geproduceerd worden of is dit iets dat ge bestelt en waar ge dan 14 maand op moet wachten omdat ze in Dieppe (of waar ze dat spel ook in elkaar kleven) ne vakbondsdeeleegee (of ne marketierelier!) hebben die vindt dat 4 auto's per werkdag méér dan voldoende is? :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer dikke kar, looks zijn verbluffend. Interieur ziet er ook fantastisch uit, wel jammer van het stevige prijskaartje.

4 uur geleden zei Ice_Ken:

wat koop je nog voor dat geld? Een cayman allezins niet

 

370Z bijvoorbeeld. Is al wel verouderd, maar heeft wel een atmosferische motor en 100pk meer, en kost 20.000 euro minder. En volgens mij heb je in de Z meer authentiek rijplezier dan in deze Alpine.

aangepast door Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet dat ze geen handbak in dit ding gestoken hebben?

Hebben ze niets geleerd sinds de laatste Clio RS? Of uit de Alfa 4C?
Als ze kijken naar de MX-5 ND en hoe die de hemel werd ingeprijsd als auto van het jaar, mede door zijn handbak, hoe kunnen ze hier dan paddles instoppen?

Ik versta zo'n dingen echt niet. IMO zijn het toch echt de liefhebbers die dit zouden kopen, want Jan met de pet weet waarschijnlijk niet wat een Alpine is. En diezelfde liefhebbers zouden toch veel liever een manual hebben?

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid