Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

En de nieuwe alpine troeft de oude af!

Straf toch hoe alles wat eerder gemaakt is maar zo-zo is en hoe ge beter altijd wat wacht met kopen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Le Capri Mauve zei:

En de nieuwe alpine troeft de oude af!

Straf toch hoe alles wat eerder gemaakt is maar zo-zo is en hoe ge beter altijd wat wacht met kopen...

Dat is toch niet de conclusie die je kan trekken uit de reviews?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, BWS zei:

Dat is toch niet de conclusie die je kan trekken uit de reviews?!

Inderdaad niet, want helemaal op het einde komt er een los zinnetje dat erop wijst dat de oorspronkelijke Alpine ook goed is. Wel, denk dat los zinnetje dan eens weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het anders zeggen, dat los zinnetje erbij op het einde is er gekomen als tegengewicht omdat ze bij de edit zelf dachten 'zeg, nu doen we precies of de eerste A110 is maar heel gewoon'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, The Swede said:

Waar kan een mens met dat ding es rijden? 

Ding regelmatig in FR zien rijden. Prachtig 😍

Zaventem of Antwerpen. En dat kan zeer snel.

Ik heb maandag een formulier ingevuld op de website en woensdag om 13h zat ik achter het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Zaventem of Antwerpen. En dat kan zeer snel.

Ik heb maandag een formulier ingevuld op de website en woensdag om 13h zat ik achter het stuur.

Ja maar HOE REED HET?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wel eens benieuwd wat je ervan vond. Ik vond het geheel niet coherent, de verschillende onderdelen niet op elkaar afgestemd. Boter noch vis.

Met 252pk heb je meer dan genoeg, de auto maakt wel meters. Maar aan de andere kant vind ik de motor te luidruchtig het interieur inkomen. Die piping naar de cabine toe had voor mij niet gehoeven. Ik houd de ontwikkelingen in het oog. Al vrees ik dat ze met de S variant niet de juiste mods hebben gedaan. 4cm lager dacht ik en minder veerweg. Dat was juist één van de sterke punten. De anti-rollbars die 100% stijver zijn geworden vind ik wel een goede zaak, want de laterale rol was er wel wat over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, ir_fuel said:

I've said it before and I'll say it again:

de auto die goed genoeg is voor u moet nog uitgevonden worden :lol: 

Daar gaat het hem niet over. Ik wil jouw mening wel eens horen. Wat ik ervan vind maakt niet uit. Iedereen heeft zijn eigen wensen aan een wagen en die van mij zijn meestal anders dan van iemand anders. Dat weet ik ondertussen ook wel 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Om effe on topic te blijven bij de laatste posts hier:

Dat doet er niet toe. Ik wilde enkel checken wat de buren er van vonden.

En ?

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ook wel eens benieuwd wat je ervan vond. Ik vond het geheel niet coherent, de verschillende onderdelen niet op elkaar afgestemd. Boter noch vis.
Met 252pk heb je meer dan genoeg, de auto maakt wel meters. Maar aan de andere kant vind ik de motor te luidruchtig het interieur inkomen. Die piping naar de cabine toe had voor mij niet gehoeven. Ik houd de ontwikkelingen in het oog. Al vrees ik dat ze met de S variant niet de juiste mods hebben gedaan. 4cm lager dacht ik en minder veerweg. Dat was juist één van de sterke punten. De anti-rollbars die 100% stijver zijn geworden vind ik wel een goede zaak, want de laterale rol was er wel wat over.


De originele vond ik ook veel te luid klinken in de cabine. Mijn oren deden er letterlijk van pijn na een uurtje.

De laterale roll was inderdaad niet leuk..

Iemand al met de S gereden ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele is heerlijk in z'n flow bij rijden tot 7 a 8/10th, wat voor erg veel mensen reeds meer dan genoeg zal zijn... zeker op de openbare weg! Ga je harder dan is de rol en zwenken van de kas mss wat te aanwezig, en verlies je wat precisie. Dat doet een S teniet, terwijl het comfort op niveau blijft. Die precisie in besturing en onderstel bij stevig doorrijden is plots gewoon top voor baan én occasioneel circuitgebruik. Het extra aanzwellen qua vermogen hogerop is ook merkbaar en maakt het meer dan voldoende.

Als je hem standaard reeds te luid vond zal een S helemaal erover zijn. :) Bij volgas hamert die nog duidelijk harder, zeker in de laatste 1500rpm. Ik vind het heerlijk opzwepend en een zeer geslaagde sound voor een 4-pitter...

Bij gelijke uitrusting is er bovendien maar een 4k verschil tussen een pure en een S, dus de keuze was rap gemaakt ;) Zeker omdat er enkele opties zijn die een must zijn op een pure.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof nooit dat de S geschikter is voor toch wat rally-achtigere 'alpine' situaties die het model inspireren. Slechter wegdek, bolle wegen, variabele grip waarbij precisie van sturen toch niet zo hoog kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Ik geloof nooit dat de S geschikter is voor toch wat rally-achtigere 'alpine' situaties die het model inspireren. Slechter wegdek, bolle wegen, variabele grip waarbij precisie van sturen toch niet zo hoog kan zijn.

Waar is dat ooit beweerd geweest? Dat is ook Alpine hun visie niet voor de S trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Avantus zei:

Waar is dat ooit beweerd geweest? Dat is ook Alpine hun visie niet voor de S trouwens.

Ik wil vermijden dat mensen dat afleiden uit uw post, aangezien ge de standaard en de S vergelijkt op het terrein van de S. Het comfort blijft daar dan ook op niveau omdat ge het daar niet nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Gisteren kunnen testrijden. 

Eerst en vooral moet ik het dealership personeel feliciteren met hun enthousiasme en kennis.

Ding rijdt echt wel leuk en is redelijk speciaal zonder extreem of “onleefbaar” te zijn. 

Prijs is wel gepeperd. 70k is niet niks. Kan je al een Porsche Cayman voor hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid