Ga naar inhoud

Alpine A110


Ice_Ken

Aanbevolen berichten

Ik vind het nog wel een cool bakje, een rijdersauto zonder te overdrijven in het purisme waarmee je hem te veel compromitteert voor het grootste deel van zijn gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-3-2017 om 22:30 zei ir_fuel:

Fail

 

Koop je beter een Elise voor dat geld.

Voor dat geld kan je twee GT86s kopen, voor het geval dat je er ene prakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

Dat is duidelijk inlaatgeluid. Hoogstwaarschijnlijk een beetje versterkt met wat piping. Je hoort ook de turbo af en toe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei William Blake:

Dat is duidelijk inlaatgeluid. Hoogstwaarschijnlijk een beetje versterkt met wat piping. Je hoort ook de turbo af en toe.

 

Microfoon hangt niet in de cockpit denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Lotuzzz:

Microfoon hangt niet in de cockpit denk ik...

Kan ook inderdaad, je hoort de motor duidelijk aanzuigen. Heerlijk geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Veel komt er nog niet door qua nieuws. In het vorige filmke valt op hoe progressief dat ding kan driften. Eerste engelse review van rijgedrag. Dat wordt een interessante auto.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

De CUP versie. Beetje raar sturend. Ge verwacht dat de souplesse van de straatversie behouden wordt en dan zo'n hard ding. Het onstabiel sturen ligt misschien niet alleen aan de auto maar ook aan de piloot die een beetje aan't aftasten is.

En knopskes! I hou niet van knopskes.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo kan je natuurlijk 20 kg lager gewicht quoten...

Ergerlijk klein wel; idem A45-familie, als je daarmee doorpeert is de tank leeg na 300-350 km.

Gelukkig op 5 min weer vol :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

300Nm koppel in dat onderste filmke. Da's dubbel van de mijne, voor minder gewicht. Naftenbak en verbruik op papier is vergelijkbaar.

Op 3/8/2017 om 09:44, CharlesV zei:

Ik begrijp echt niet dat ze geen handbak in dit ding gestoken hebben?

Hebben ze niets geleerd sinds de laatste Clio RS? Of uit de Alfa 4C?
Als ze kijken naar de MX-5 ND en hoe die de hemel werd ingeprijsd als auto van het jaar, mede door zijn handbak, hoe kunnen ze hier dan paddles instoppen?

Ik versta zo'n dingen echt niet. IMO zijn het toch echt de liefhebbers die dit zouden kopen, want Jan met de pet weet waarschijnlijk niet wat een Alpine is. En diezelfde liefhebbers zouden toch veel liever een manual hebben?

Misschien hebben ze uit die Clio en de 4C geleerd hoe het niet moet, eerder dan of het wel moet? De paddles lijken hier wel ok te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

 

Misschien hebben ze uit die Clio en de 4C geleerd hoe het niet moet, eerder dan of het wel moet? De paddles lijken hier wel ok te werken.

Vooral uit de verkoopcijfers. Manueel verkoopt, zeker in het duurdere segment, gewoon veel minder goed. Liefhebbers of niet, maakt niet uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Damn lijkt me leuk speelgoed. Een ding is al zeker: de motor komt ook in de megane RS, en klinkt wat mij betreft pakken beter dan menig 2 liter van de concurrentie.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.abhd.nl/video/alpine-a110/

Lang geleden dat ik het nog zo warm kreeg van een nieuwe wagen, het totaalpakket is echt heerlijk. Esthetisch enorm goed geslaagd, volgens de rijtesten enorm plezierig om mee te rijden maar toch ook niet snoeihard, echt hoe ik het zou wellen. En blijkbaar ook nog een aangenaam blok, het enige wat nog ontbreekt is de manuele boite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid