Ga naar inhoud

Bugatti Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Vanwaar deze compleet gerelateerde opmerking Vicious?

Om op je vraag te antwoorden... Neen niet echt en ik hoop dat Opel nooit een premium merk zal worden, ze zijn al duur genoeg.

Ik was maar aan het zeveren Andy;)

Zelf ook niet echt tegen replica's. Maar dan wel op voorwaarde dat ze echt correct zijn, en niet half-half.

Anderzijds vind ik het ook bijzonder jammer als bijvoorbeeld een T57 wordt opgeofferd om een Atlantique te maken, net zoals een 250 GTE wordt opgeofferd voor een 250 GTO te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had de foto gevonden via The Chicane Blog, die de foto's zelf van onderstaande link hadden.

http://zonkeyboot.blogspot.com/2011/05/man-who-stole-soul-of-300-slr.html

Deze nog via een andere site gevonden, maar voor de rest weet ik er niks van.;)

Thumb resize.

Er is ook nog een bi-color replica, opgebouwd uit stukken van andere of zoiets, onlangs nog een artikel over gelezen samen met de design-chef van Bugatti..

Er is ook nog een echte waarvan niemand juist weet waar die uithangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officially Official: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Another special edition Veyron is on the way, this time based on the Grand Sport, using the same 1183bhp upgraded engine found in the 268mph Super Sport. Due to be unveiled at the Geneva motor show next month, the latest special edition Veyron is called the Grand Sport Vitesse, and will be the most powerful production roadster ever.

Bugatti claims that it was the 'rapid success' of the Super Sport that convinced them to create a Grand Sport with the added performance. The torque figure has been confirmed - 1106 lb ft, which puts it at the same level as the world record-holding Super Sport. This is achieved by fitting four upgraded turbochargers and bigger intercoolers. The chassis has also been upgraded to handle the extra power.

“The rapid success of the Super Sport convinced us to increase the performance of the Bugatti roadster. Once again our engineers worked hard to demonstrate that Bugatti is able to constantly redefine the boundaries of what is technically feasible,” commented Bugatti President Wolfgang Dürheimer.

“We gave our all to transfer the achievements of the Super Sport over to the Grand Sport, thereby turning open-top driving itself into an extraordinary experience at high speed," he added.

Bron TS

94657d1329918786-officially-official-bugatti-veyron-grand-sport-vitesse-1.jpg

2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk door vanwaar er een Pur Sang editie is van de Veyron :fp:

Als ik ooit genoeg geld moest hebben ga ik maar eens naar Argentinie voor een Atlantic...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Even op inhaken: Jean is niet dood. Ten minste, de laatste keer dat ik daar was (26 februari, toen zijn Bugatti T57 Ventoux 71 jaar werd) nog niet. En afgelopen Interclassics heb ik dan ook geholpen de T37, T44 en T57 naar Maastricht te brengen.

Zijn broer Benoit, die eigenlijk alle Bugatti's had geerft is in 2006 overleden. Maar Guillaume (zijn vader) is al reeds in 1983 overleden.

Eigenlijk zou Jean helemaal geen Bugatti's krijgen van zijn vader. Toen echter de erfenis werd opgedeeld hebben zijn broer en zus besloten dat hij toch één Bugatti mocht uitzoeken. Dat werd de T57. De T37 en T44 zijn nu van de zoons van Benoit. De jongste daarvan word deze zomer 18, wat betekend dat de auto's nu ook verkocht mogen worden. Waarschijnlijk gaat dat ook gebeuren, want deze jongens hebben niks met oude auto's.

In het testament stond dus dat Jean geen Bugatti kreeg. Daar stond wel tegenover dat Benoit zijn broer onderdak moest geven, ofwel in huis moest nemen!

Maar nu komt het apartste: Guilliaume wilde gecremeerd worden. Echter niet zoals elk normaal mens, maar met de kist in de Bugatti T37 en dan de fik erin! Dit is uiteraard niet doorgegaan, alleen al omdat het niet mag, maar ook omdat de broers het niet wilde.

Je zou zeggen de Jean de gekste van de familie is, maar als je dit hoort ga je toch twijfelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid