Ga naar inhoud

Bugatti Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...

erg dik, ff de prijs gezocht:

Price

£125,000 in UK

Was in 2008, dus pak 200k euro's.

Te begrijpen, maar blijft duur.

In de video zelf hebben ze het over 250k $ en meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PurSang replica's kosten 1/10 van het origineel, paar jaar geleden toch nog. Zijn ook de enigste die in licentie mogen reproduceren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

en voor zo ver ik weet heeft die nog een snelheidsrecord gereden op de e40 langs de kust, die toen pas aangelegd was.

E40 Jabbeke?

Dat was de XK120

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

biga.jpg

HOLIDAYS IN BELGIUM 1961-1975
The archives of Belgian importer Jean De Dobbeleer record the purchase of the car from G.Garino in 1961. We have found two snap shots, in the De Dobbeleer photo archives, of the Bugatti 57C when it was imported from France, now in a dark livery. The registration plate 2496 DX 75 is clearly visible. The same year, the car was sold to Georges MARQUET- DELINA in Brussels, owner of a chain of hotels both in Brussels (Les Grands Hôtels Belges SA) and in Madrid (Hôtel Ritz and Palace Hôtel). It appears that he bought 28 Bugatti motor cars from J de Dobbeleer at the start of the 1960s. The cars were kept in different spots around the Belgian capital. A downturn in fortune later that decade forced him to part with his collection and some of the cars were sold by Christie's in March 1973.
Around 1975, the Ventoux 57C 57308, was acquired by an enthusiast from the East of France, Jean Serre de Montbéliard. He owned several cars that had come from the Marquet collection, and so 57308C was garaged alongside a Type 57 Atalante and a Type 35T. It appeared that the 57C hadn't been driven during its stay in Belgium.
In 1975, Serre gave the Ventoux to the workshop in Molsheim run by Lucien Wurmser to be restored.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat googlen leert dat Georges Marquet schijnbaar ook nog wat in de pap had te brokken bij Minerva, de 250 GTO #4757GT van Count Volpi (en na Marquet ook nog van Swaters en Kroymans) in eigendom heeft gehad, en hij een raceteam had dat met een gele 250 LM bleek te rijden.

 

Fijn bazeke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid