Ga naar inhoud

Renault Megane RS


jvc

Aanbevolen berichten

Hot new Renaultsport Megane officially teased

In celebration of achieving one million likes on Facebook, Renault has teased the latest addition to the Renaultsport family - the new Megane RS. The hot hatchback will go toe-to-toe with the Ford Focus ST and Volkswagen Golf GTI, but an anticipated power output of around 300bhp means it should be able to rival the powerful Honda Civic Type R and SEAT Leon Cupra 300

 

The teaser video doesn't show much, simply exhibiting the car's lighting signature glowing through a cover. The standard Megane's integrated daytime running lights make an appearance, but there also appear to be a trio of extra chequer-patterned LEDs in the foglight position - aping those seen on the Renaultsport Clio R.S 1.6.

 

Elsewhere there's not much to see, with the car's cover totally hiding any extra bodykit, large wheels or racy additions to the Megane. The teaser image does bear the legend 'Coming soon 2017' though, which confirms that the car will make its debut later this year - possibly at the Frankfurt Motor Show in September.

Megane RS teaser
 

The outgoing Renaultsport Megane offered 271bhp from its 2.0-litre engine. We're expecting a power boost to shoot this up to over 300bhp. We'd also expect this to come from another 2.0-litre, inline-four turbocharged engine - though a report from French publication Auto Moto suggests the new Renaultsport Megane could use the turbocharged 1.8-litre unit from the recently revealed Alpine A110. In that car it produces 249bhp and 236lb ft of torque, and is linked exclusively to a seven-speed dual-clutch transmission.

The new Renaultsport Megane will only be available with five doors, and the latest Megane's platform means it will be wider and lower than the outgoing model. Clever tech like four-wheel steering (already seen on the current flagship Megane GT) could improve agility, but would add weight.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik vergelijk met de clio tov de vorige generaties maakt de hudige mij helemaal niet hebberig.

Is het door de 5 deuren, de automaat, ... ik weet het ni.

K ben dus echt benieuwd naar de megane of die wel kan overtuigen, maar aangezien renault sport toch echt een reputatie heeft hoog te houden vermoed ik (en hoop ik) van wel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, het wordt moeilijk om beter te doen dan de vorige. Maar ik heb goede hoop, ik wacht tot hij effectief uit is om te oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal moeilyk worden om de vorige te overtroeven... Vooral dan qua looks, want die nieuwe spreekt me totaal niet meer aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwoah, de vorige was idd vooral speciaal, maar de nieuwe Mégane is au fond toch geen lelijke auto? (zoals b.v. een Civic dat wel is)  Dat een sportversie van een "banale" 5-deurs hatchback behoorlijk lekker kan zijn bewijst de laatste Focus RS toch mooi, bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2017 om 22:20 zei gTa:

Bwoah, de vorige was idd vooral speciaal, maar de nieuwe Mégane is au fond toch geen lelijke auto? (zoals b.v. een Civic dat wel is)  Dat een sportversie van een "banale" 5-deurs hatchback behoorlijk lekker kan zijn bewijst de laatste Focus RS toch mooi, bijvoorbeeld.

say whut? Als er 1 hot hatch is waar ik wel graag mee zou rijden, maar niet in gezien wil worden is het wel een focus rs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-4-2017 om 22:20 zei gTa:

Bwoah, de vorige was idd vooral speciaal, maar de nieuwe Mégane is au fond toch geen lelijke auto? (zoals b.v. een Civic dat wel is)  Dat een sportversie van een "banale" 5-deurs hatchback behoorlijk lekker kan zijn bewijst de laatste Focus RS toch mooi, bijvoorbeeld.

Vind ik wel... Teveel lichten :blink:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mooi kleurtje ook, uitlaat mocht van mij terug wat klassieker (ronde pijpjes) maar dat zou waarschijnlijk vloeken met het moderne exterieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-5-2017 om 22:05 zei toere:

En ik zie weer geen foto's emoji17.png

 

Op 5-5-2017 om 22:25 zei HIM-250:


Idem..

Taptalk zeker? Ik zie ze perfect, en inderdaad: dat wordt een dik ding :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Polygoon:

Tapatalk is altijd zever :D 

Maar via smartphone best handig :-).
(als het goed werkt tenminste :-) )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
3 uur geleden zei Denniske:

Komt ook manueel :inlove:

Goed nieuws maar voor de rest niet veel wijzer geworden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid