Ga naar inhoud

2003 Opel Speedster (optisch een opknappertje)


DuDe

Aanbevolen berichten

Met gemengde gevoelens bied ik mijn Opel Speedster te koop aan. De wagen is van 2003 en is in 2010 gekocht in Duitsland. Ik heb deze gekocht van de 2de eigenaar om hem om te knappen. Bij aankoop heb ik laten controleren of er geen ongevalschade was (vnl aan het chassis) en dit was niet het geval. Motorisch gezien is de wagen in een uitstekende toestand. De speedster heeft net iets meer dan 140 000km op de teller maar in 2014 is er gereviseerd motorblok geïnstalleerd en ineens dan de koppeling vervangen. Ook zijn er dat jaar vooraan nieuwe lichtblokken geplaatst (+/- 1700 euro per blok). Zijn laatste onderhoud dateert van mei 2016 (remblokken & drop links vooraan vervangen) en de laatste keuring van juni 2016.

Enkel optisch is de wagen in mindere staat. Er zijn veel krasjes in de lak en de speedster heeft (zoals vele andere speedsters) last van osmose. Voornamelijk op de deuren maar hier en daar ook op andere plaatsen. De grootste doorn in het oog is de bestuurdersdeur. De vorige eigenaar heeft deze per ongeluk tegen een muur opengedaan waardoor een stuk glasvezel afgebrokkeld is. Met het herspuiten van de deuren zouden de ergste kwaaltjes wel weg zijn maar om hem echt terug in mooie staat te krijgen, zou hij best volledig herspoten worden. Tenzij je er het circuit mee op wil natuurlijk. Ook zit er een scheurtje in het zitvlak van de bestuurderszetel. 

Van ongeveer alle onderhoud, onderdelen en herstellingen (van mij en de 2 vorige eigenaars) zijn er facturen verzameld in een map. De factuur van de lichtblokken kan ik spijtig genoeg niet meer terug vinden maar dit zie je zo ook. Oude blokken worden dof waardoor ze niet meer door de keuring geraken.

Qua opties kunnen we vrij kort zijn:

- Hardtop
- Team Dynamics velgen
- Radio
- Eibach veren

 

2015-06-20 20.00.02.jpg

2015-06-20 20.47.05.jpg

Speedster 1.jpg

Speedster 2.jpg

Speedster 3.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:o

Berekening
 De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 283,85 EUR
 De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 571,96 EUR
 
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Polygoon:

:o

Berekening
 De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 283,85 EUR
 De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 571,96 EUR
 

Koplampenbelasting is wel heel hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spijtig dat je hem al wegdoet. ik had hem indertijd ook zien staan en was toen serieus aan het twijfelen.

zijn trouwens ook de foto's van toen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei gl3nn:

Kom Polygoon, doen. Verder weg van uw G kunt ge moeilijk in één keer :lolz: 

Als ik ne zot vind die 10k voor de G geeft meteen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met de verkoop.
Ge gaat er wel spijt van hebben. :D 

 

 

2 uur geleden zei PJH:

Heeft deze de 'niet doodvallen' mods al?

 

2 uur geleden zei DuDe:

Daarvoor staat ie nu in de garage.. 

PJH bedoelt het 2.4-manifold denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3400 euro voor een setje Opel koplampen omdat ze wat dof waren? [emoji3]

Waarom is dat zo duur? [emoji85][emoji43]

Zou het er niet voor over hebben maar ik ben ook heel gierig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, quadrifoglio said:

Succes met de verkoop.
Ge gaat er wel spijt van hebben. :D 

 

 

 

PJH bedoelt het 2.4-manifold denk ik :)

 

1 hour ago, PJH said:

idd

Ik ga em langs 1 kant zeker missen, moest ie weg zijn. Maar het feit dat ik hem zo weinig gebruik is ook spijtig en ik heb wel een leuk idee als vervanger. Maar dan moet deze eerst wel buiten. 

Ik heb nooit het gevoel gehad dat deze doodvalt naar de toerenbegrenzer. De rechte pijp ipv de katalysator kan daar misschien wel voor iets mee tussen zitten. Ofwel omdat ik gewoon niet beter weet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Timo said:


Waarom is dat zo duur? emoji85.pngemoji43.png

Zou het er niet voor over hebben maar ik ben ook heel gierig.

Goh als ze niet meer door de keuring komen, heb je natuurlijk niet veel keuze maar het is idd enorm veel geld voor een setje koplampen. En er is dan ook echt niks speciaal aan. Gewoon omdat ze niet gemakkelijk te vinden zijn.

4 hours ago, tuscani said:

spijtig dat je hem al wegdoet. ik had hem indertijd ook zien staan en was toen serieus aan het twijfelen.

zijn trouwens ook de foto's van toen :D

De eerste posts wel. De 2de niet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ir_fuel said:

wtf is osmose?

 

Puur theoretisch is osmose een vloeistofstroom van de laagste concentratie naar de hoogste concentratie waarbij beide vloeistoffen gescheiden worden door een poreuze wand. Dit natuurkundige proces gaat net zolang door totdat er een evenwicht bereikt is in beide concentraten.

Osmose is een natuurkundig proces dat zich onder andere voor kan doen in het polyesterlaminaat van boten, zeiljachten en motorjachten. Osmose ontstaat als er vocht in het laminaat dringt waarbij dit vocht zich vervolgens vermengt met de in het polyesterlaminaat aanwezige chemische bestanddelen en er een vloeistofstroming op gang komt.


 Als het polyesterlaminaat achter de gelcoat strikt homogeen en dus vrij van luchtbellen zou zijn, zou het ingedrongen vocht niet verder komen dan de gelcoat. Helaas is dit niet zo. De productie van een polyester romp kent zo zijn problemen. Bij de productie van een polyester romp wordt zoveel mogelijk geprobeerd om de eerste lagen verzadigde glasvezel zonder luchtbellen te laten aansluiten op de eerder aangebrachte gelcoat. Dit lukt echter slechts ten dele. Hierdoor ontstaan er direct achter de gelcoat kleine, met lucht gevulde, ruimten. Vocht dat door de poreuze gelcoat is binnengedrongen komt in deze met lucht gevulde ruimten terecht. Het vocht vermengt zich met de chemische bestanddelen die in de uitgeharde polyesterhars zijn achtergebleven; er ontstaat een concentraat.

 

Doordat het osmoseproces blijft doorgaan wordt er in de ruimten achter de gelcoat/lak druk opgebouwd. Uiteindelijk zal de druk de weg van de minste weerstand kiezen waardoor de gelcoat/lak ter plaatse bol komt te staan en uiteindelijk kan barsten.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TL;DR:

de lak bubbelt wat en barst open. Lijkt op roest maar zonder de bruine verkleuring

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, PJH said:

TL;DR:

de lak bubbelt wat en barst open. Lijkt op roest maar zonder de bruine verkleuring

 

TNX! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei PJH:

TL;DR:

de lak bubbelt wat en barst open. Lijkt op roest maar zonder de bruine verkleuring

Meer dan de lak. De polyester barst en verliest sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid