Ga naar inhoud

Indy 500


dragonfly

Aanbevolen berichten

Citaat

What is the format of IndyCar qualifying?

Saturday's qualifying session will see all 33 cars submit two consecutive timed laps, the aggregate of which is considered their qualifying time.

The fastest nine cars on Saturday go into the "Fast Nine Shootout" on Sunday, while the next 24 cars go into Group 1.

On Sunday, Group 1 qualifying determines positions 10-33 while the top nine cars do the same in a session directly afterwards. The positions are then set for the May 28 race.

Unlike Formula One or any other IndyCar race, championship points can also be earned in Indy 500 qualifying with the pole-sitter taking 42 points.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indy is magisch gewoon. De grootste race in de Usa. En Alonso komt daar neuzen als rookie en rijdt tijden in de buurt vd top. Ongelofelijk.

Nigel Mansell in 1993 was ook heel sterk en had de Indy500 ei zo na gewonnen.

Wat mij het meest intrigeert is dat het ronderecord van 1996 denk ik nog steeds niet verbroken is. Arie Luyendyck zette die chrono. We zijn meer dan 20j na datum!!! Natuurlijk zijn de autos geevolueerd maar de weersomstandigheden om een Indycar aan 236mph gemiddeld rond te toeren hebben de techniek tot nog toe in hun macht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check hoe scheef die auto van Alonso staat als 'ie op 't vlak staat (in die funny pic), zo zot :-)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd naar de prestaties van Alonso, al zegt de race zelf me weinig eigenlijk. Oval racen is mijn ding niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar wat je rookie noemt natuurlijk [emoji4] 


Ik begrijp uw opmerking, maar toch is ze verkeerd geplaatst. Klopt dat Alonso al een ferm palmares heeft. Maar een rookie is iedere nieuwkomer op de baan daar. Voor Alonso is ovalracen ook compleet nieuw. Er zitten andere rookies tussen die in Indylights (opstapklasse) reeds jaren oval ervaring hebben... doe het maar na. Zegt genoeg over het aanpassingsvermogen van deze kerel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid