Ga naar inhoud

Je droomwagen verkopen voor veel geld maar misschien geen opvolger vinden


Soul

Aanbevolen berichten

Stel :

Je hebt je droomwagen (X) al enkele jaren, je bent er voor gaan werken, je hebt veel boterhammen met choco gegeten, je hebt er wat voor opgeofferd, maar je hebt hem. En je bent er dolgelukkig mee.

Maar :

Ineens gaat de waarde van die wagen fors omhoog. Aankoop, kosten,... je zou het er niet gewoon uithalen, maar d'er zou nog zowat 50 % bovenop komen. Bij verkoop krijg je veel centjes in de handen. Dat zou dus meteen maken dat je je dromen kan verleggen en dat je een categorie hoger kan gaan shoppen.

Alleen :

Je weet niet of je je droomwagen in die hogere categorie (Y) kan vinden (bijvoorbeeld om het een zeldzame uitvoering is of omdat er alleen maar wrakken van te vinden zijn,...)...

En de kans dat je ooit je recente droomwagen (X) kan terug kopen is zo goed als nihil...

Vraag :

Doe je de gok en verkoop je, het risico lopende dat je nooit nog een X of een Y kan kopen ? Maar met de kans je droomwagen te vervangen door je ultieme droomwagen.

Of hou je je huidige X ? En blijft Y een onvervulde droom ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat je hogere droomwagen ook niet stijgen in prijs dan?

ik zou de huidige niet verkopen, tenzij je erop uitgekeken bent en toch eens iets anders wil. je huidige verkopen omdat je een categorie hoger 'kan' gaan shoppen, zou ik ook niet doen. tenzij je het geld op de bankrekening hebt staan (zodat je direct de hogere categorie kan aanschaffen als die zich voordoet, en dan je huidige verkopen).

ik heb mijn oudere altijd kunnen verkopen nadat ik de nieuwere al had gekocht. groot voordeel als je altijd binnen budget shopt

aangepast door fcapri
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met % kan je niks kopen.

Als het om een auto gaat van 2500 EUR en je kan die voor 5000 verkopen, dan zou ik 'm houden als je er zo aan gehecht bent.

Als het gaat om een kar van 100k, en je kan die verkopen voor 200, dan zou ik er sowieso voor gaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet te checken wat de prognoses voor de chocoprijs zijn teneinde onaangename verrassingen te vermijden.

Categorie hoger zal ook duurder zijn qua kosten.. 

Niet doen. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het van een droomauto meestal niet zo dat het zoeken en jagen leuker is dan het effectief bezitten?
The chase is better than the catch, of zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op naar de volgende zou ik zeggen. Als je met een auto gereden hebt, en dat was leuk, en je kan verkopen met winst dan zeg ik doen. En kijk dan uit naar iets anders. Duurdere auto is niet gelijk aan leukere auto.  En met een verse zak euro's kan je buiten auto's nog verschillende leuke dingen doen (reizen, fietsen, moto's... whatever floats your boat)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het moeilijk om me in te leven in de vraag, omdat ze zo abstract is.

M'n antwoord zal vermoedelijk verschillen van geval tot geval.
Sommige auto's of moto's zou ik nooit meer weg doen.
Andere zou ik met plezier inruilen voor iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het over een carrera GT? :D

Ik ben vooral blij dat ik mijn E46 M3 al 3 jaar kan rijden aan 10k km/jaar en eigenlijk dat hok weer aan dezelfde verkoper zou kunnen slijten en mijn taks/verzekering/onderhoud gedekt is door de artificiële waardestijging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nooit boterhammen met choco eten om een auto(of iets anders materialistisch)  te kopen, dus nee.

Boterhammen met Nutella kunnen soms wel ZEERRRRR lekker zijn hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen auto houden die in waarde stijgt want dan denk ik dat ik er minder zou mee rijden om de waardestijging te behouden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de Evo tegenwoordig voor meer verkopen dan enkele jaren terug en de waarde gaat nog omhoog. Maar daar is een reden voor: het is een fenomenaal ding om mee te rijden. Dus waarom verkopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. en binnen 2jaar heb je er spijt van en staan ze nog een pak duurder waardoor ze buiten uw budget komen (al veel spijt gehad dat ik mijn cadillac deville ooit verkocht. zo eentje ga ik nooit meer bezitten).

dan had ik één leuke oldtimer gehad ipv een garage vol rotte fords

aangepast door fcapri
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de waarde van de auto zo hoog begint te worden dat ik er nauwelijks mee durf buiten komen of de kans groot is dat hij zijn hoogtepunt bereikt heeft en nu minder en minder waard gaat worden zou ik hem verkopen. Anders behouden en rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang ik leef gaat mijn Camaro '68 rs convertible niet weg, heb deze zelf in de jaren '90   (van '92 tot '95 ) tot de laatste bout gedemonteerd en terug opgebouwd.

Is nu nog altijd in nieuwstaat.

Daar zou ik nooit afscheid van kunnen nemen .

En dat meen ik.

aangepast door jan 1964
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei fcapri:

idd. en binnen 2jaar heb je er spijt van en staan ze nog een pak duurder waardoor ze buiten uw budget komen (al veel spijt gehad dat ik mijn cadillac deville ooit verkocht. zo eentje ga ik nooit meer bezitten).

Idd, als ik zie wat de waarde de dag van vandaag is van een Delta Evo.... :blink:

Waarom deed ik die 12j terug weg vraag ik me dan af :(:oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid