Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, dragonfly zei:

Klopt, vorige week sheet gezien van een groot IT bedrijf.

Klant in België betaalt 100 EURO/uur en het werk wordt in Indië uitgevoerd door juniors die aan $8/uur werken.

Neemt niet weg dat de loonkost (lees belastingen) hier echt veel te hoog is 🙈

Zelfs kleinere accountancy-kantoren beginnen reeds werk uit te besteden aan lageloonlanden. Zelf erelonen factureren aan €75 of €100 per uur, om dan alle voorbereiding & het inputwerk in Suriname te laten uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja uiteindelijk worden wij zo de lage loonlanden omdat het hier leeg loopt. Want alles wat vanop afstand en digitaal kan hoeft niet meer in de dure landen te gebeuren. er is tenslotte overal internet. En alles van fabricage gebeurt ook waar het goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

ja uiteindelijk worden wij zo de lage loonlanden omdat het hier leeg loopt. Want alles wat vanop afstand en digitaal kan hoeft niet meer in de dure landen te gebeuren. er is tenslotte overal internet. En alles van fabricage gebeurt ook waar het goedkoper is.

Wel, er is onlangs een goeie grafiek gemaakt: [edit: had eerst verkeerde link gepost]https://ourworldindata.org/consumption-based-co2

belgie zit bij de top van de landen die alles elders laten maken, inclusief hun CO2productie. China is ondertussen zo welvarend dat export nog maar 10% van het gdp is.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Wel, er is onlangs een goeie grafiek gemaakt: [edit: had eerst verkeerde link gepost]https://ourworldindata.org/consumption-based-co2

belgie zit bij de top van de landen die alles elders laten maken, inclusief hun CO2productie. China is ondertussen zo welvarend dat export nog maar 10% van het gdp is.

ja voila. en dat zijn dingen die de groene niet in de media brengen ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ja voila. en dat zijn dingen die de groene niet in de media brengen ze.

EXACT !

En dan is de eindconclusie dat die mannen maar 1 ding kennen: de WERKENDE Belg laten bloeden. 

Waarom toch die zelfkastijding? Welja dat is makkelijk om mensen te onderdrukken en pure demagogie. Aan demagogie herken je de extremen............. Groen is echt wel een extreem linkse partij dus. 

De Ideologie is de reden dat mensen op hen stemmen, alleen wordt deze herleid tot een demagogie (Ideologisch zou men het veel breder moeten zien, wat opzettelijk niet gebeurd).

De reflexen wanneer je hen daarop wijst zijn steevast een demagogisch gezwets. Het is niet voor niets dat Groen ook de trekker is voor de schadevergoedingen wegens ons "koloniaal" verleden. Dat is allemaal net dezelfde reflex: alles is de fout van de Belg, en de werkende Belg zal er voor opdraaien. Give your money. 

En ongelooflijk hoeveel mensen daar nog in mee gaan. Mensen met dikwijls een vrij hoog IQ die zich ook nog eens intellectuele heersers voelen (tegenspraak wordt niet geduld). 

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

EXACT !

En dan is de eindconclusie dat die mannen maar 1 ding kennen: de WERKENDE Belg laten bloeden. 

Waarom toch die zelfkastijding? Welja dat is makkelijk om mensen te onderdrukken en pure demagogie. Aan demagogie herken je de extremen............. Groen is echt wel een extreem linkse partij dus. 

De Ideologie is de reden dat mensen op hen stemmen, alleen wordt deze herleid tot een demagogie (Ideologisch zou men het veel breder moeten zien, wat opzettelijk niet gebeurd).

De reflexen wanneer je hen daarop wijst zijn steevast een demagogisch gezwets. Het is niet voor niets dat Groen ook de trekker is voor de schadevergoedingen wegens ons "koloniaal" verleden. Dat is allemaal net dezelfde reflex: alles is de fout van de Belg, en de werkende Belg zal er voor opdraaien. Give your money. 

En ongelooflijk hoeveel mensen daar nog in mee gaan. Mensen met dikwijls een vrij hoog IQ die zich ook nog eens intellectuele heersers voelen (tegenspraak wordt niet geduld). 

 

 

Je bent er je toch van bewust dat onze minister van Energie en Klimaat van de N-VA is é? Zij bepaalt het beleid in Vlaanderen. En moest je haar laten doen zou je nog veel harder bloeden... Dat is geen gewone tante ze :o (wij vallen rechtstreeks onder haar). Zij wou eerder voor de doelstellingen van Europa gaan, 55% CO2 reductie tegen 2030 ipv 35% zoals het door de regering is gestemd. Het klimaatbeleid gaat voor haar niet vergenoeg, zij wil meer.  
Links (Vooruit) is trouwens de partij die het meest tegen haar aanpak stemt, voor wat jij hier maar steeds in hoofdletter blijft zetten, het treft de arme werkende mens. CD&V heeft zoals steeds niet echt een mening (doen die eigenlijk nog mee met iets?). En blauw, die willen nog harder aan de klimaatkar trekken dan gelijk wie, gezien daar een enorme jobcreatie in zit. 66.000 laadpalen ipv 33.000 = dubbel zoveel werk in die sector. De verplichte renovatieplicht = jobs in den bouw (die sector moet tegen 2050, en liefst tegen 2030 x3 gaan). Het Vlaams Energie en Klimaatpact is ook integraal opgesteld door de Blauwen en daarna wat afgezwakt door de N-VA achterban en zo gestemd. 

En de groenen, die hebben eigenlijk niet zoveel in te brengen. De strategie van de kernuitstap mogen ze nu van Duitsland kopiëren. Maar voor de rest zitten die te verdeeld tussen de impact op de armen, jouw stokpaardje en de typische linkse bezorgdheid, en wat ze willen voor het klimaat.

Zo stemden zowel Groen als Vooruit tegen het Energiedelen, iets wat de uitrol van hernieuwbare energie net zou moeten versnellen. 

Er zit een SOS in jou, zo blijkt :D 
 

aangepast door Tjeu
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt ik ben voor de best mogelijke sociale welvaart, en wanneer ik rond me kijk dan is een kapitalistisch systeem hiervoor de beste methode.

Noem me gerust een sociaal liberaal, dekt de lading. 

Wat we hier rond een Sos verstaan, nee daar pas ik voor. 

Dat klimaatplan is ronduit degoutant, is idd Vlaams niveau, ik ben dan ook geen Nva-er. Ik ben eigenlijk NIETS, ik walg van de waarheid die 1 partij in pacht tracht te hebben. De particratie welke vandaag  meer dan ooit overheerst vind ik zum kotzen. 

De uitstap uit de kernenergie is, ondanks dat je dat tegensprak, een Groene ideologie en hun voorwaarde om in een regering te stappen. De keuze om gas te stoken en onze energie afhankelijk te maken van andere landen waaronder niet in het minst Rusland is ook een Groene keuze. Het wegkijken van het internationale plan is dat ook. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Ja klopt ik ben voor de best mogelijke sociale welvaart, en wanneer ik rond me kijk dan is een kapitalistisch systeem hiervoor de beste methode.

Noem me gerust een sociaal liberaal, dekt de lading. 

Wat we hier rond een Sos verstaan, nee daar pas ik voor. 

Dat klimaatplan is ronduit degoutant, is idd Vlaams niveau, ik ben dan ook geen Nva-er. Ik ben eigenlijk NIETS, ik walg van de waarheid die 1 partij in pacht tracht te hebben. De particratie welke vandaag  meer dan ooit overheerst vind ik zum kotzen. 

De uitstap uit de kernenergie is, ondanks dat je dat tegensprak, een Groene ideologie en hun voorwaarde om in een regering te stappen. De keuze om gas te stoken en onze energie afhankelijk te maken van andere landen waaronder niet in het minst Rusland is ook een Groene keuze. Het wegkijken van het internationale plan is dat ook. 

 

Zeker dat je Klimaatplan bedoelt? Want je hebt ook het Energieplan, Energiedecreet, Energiepact en Klimaatplan. :D 

En dan nog zal ik er wel eentje vergeten :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Dikke EV gevonden: https://nl.dacia.be/dacia-gamma/spring-electric/technische-fiche.html

 

45pk, 0-100 in 19,1 sec... mss toch nog liever een Cambio C3 dan :o

20j-25j geleden waren dat redelijk normale waarden ze 😉
De Renault 25 waar ik nog mee leren rijden heb had toen ook maar 64pk en deed er 18,3s over
De Renault Espace van mijn ma (2-liter nafte) met 105pk (deed er 12,1s over) was toen TE GEVAARLIJK voor zo'n jong gastje om daarmee te rijden.

En toen kwam mijn pa thuis met een Alfa 166 3.0 V6 met 226pk (deed er 7,8s over) en dat was toen voor de meeste mensen een sportwagen he 😎
Crap ... getting old 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste VW en Audi diesels 1.9 tdi (met rode i) die 115pk hadden. Dat was toen ik begon te werken een "bommetje" in de diesel markt. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minutes ago, WoKe said:

20j-25j geleden waren dat redelijk normale waarden ze 😉

VOORUITGANG.

Ah nee, sorry, daar doen we in dit topic niet meer aan mee :D 

 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ir_fuel zei:

VOORUITGANG.

Ah nee, sorry, daar doen we in dit topic niet meer aan mee :D 

 

Sjance ... mag het niet gedroomd hebben om terug in een Golf 4 SDI (Slow Diesel Injection) te moeten rijden 🙂
Invoegen met zo'n ketel is u elke keer afvragen "haal ik het of haal ik het niet" 🙈
Gang was alles met zo'n spel, aan 160 ff aan uw rem komen en ge zat pas 3 afritten verder terug aan 160 ...

Gelukkig zaten die dingen wel vol met opties die het allemaal dragelijker maakten.
Decentrale vergrendeling, clima-by-window, manuele raamopening, sing-it-yourself audiosysteem en 14-inch ballonbanden 🤣

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die eerste VW en Audi diesels 1.9 tdi (met rode i) die 115pk hadden. Dat was toen ik begon te werken een "bommetje" in de diesel markt. 

Haha, dat is zo bizar dat dat toen één van de rappere wagens waren die er rondreden, zeker wanneer ze gechipt waren. Waren die dingen werkelijk zo snel, ... of lag het gewoon aan het feit dat we overal gas planché reden? 😅 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Die eerste VW en Audi diesels 1.9 tdi (met rode i) die 115pk hadden. Dat was toen ik begon te werken een "bommetje" in de diesel markt. 

Die eerste hadden maar 110pk (Golfkes) en als ik mij niet vergis het jaar erna de Passat met 115pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Logic said:

Haha, dat is zo bizar dat dat toen één van de rappere wagens waren die er rondreden, zeker wanneer ze gechipt waren. Waren die dingen werkelijk zo snel, ... of lag het gewoon aan het feit dat we overal gas planché reden? 😅 

nee, die TDI met pompverstuivers was het schoolvoorbeeld van "duw in de rug" en "niemand thuis" onder een bepaald toerental

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Logic zei:

Haha, dat is zo bizar dat dat toen één van de rappere wagens waren die er rondreden, zeker wanneer ze gechipt waren. Waren die dingen werkelijk zo snel, ... of lag het gewoon aan het feit dat we overal gas planché reden? 😅 

Al de rest was trager, en we reden toen gewoon overal pedal to the metal 🙃

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

nee, die TDI met pompverstuivers was het schoolvoorbeeld van "duw in de rug" en "niemand thuis" onder een bepaald toerental

En torque-steer voor dood 🙊

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik reed toen wel rapper naar St Tropez dan vandaag  en nog een pak sneller dan in de toekomst !

Vooruitgang, you have to love it :D

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, @WoKe is dat gewoon.

Die gaat ook met de jaren trager en trager naar circuit :D 

Helemaal in 't begin was dat op de moto, dan was dat met een klein remorqueske achter de auto, dan was dat met een camionette, en daarna met ne camion.

Volgende stap zal te voet zijn :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Maar ik reed toen wel rapper naar St Tropez dan vandaag  en nog een pak sneller dan in de toekomst !

Vooruitgang, you have to love it :D

 

 

Klopt. Nog niet zo lang geleden op 9u30 naar St Tropez/Ste Maxime gereden. Weinig stoppen en meer dan 130 op gps op de peage routes. heerlijk. En op de kop toe 0.0 planning voor de rit, maar 1 ding. GPS instellen naar eindadres en vertrekken.

 

Als je dan reisverslagen leest van een EV dude...die praat of meerdere dagen met zijn Polestar en plannen voor 1000 🤣

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?29,6016219

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid