Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden, Germinal zei:

Eerlijk zijn BMWMB.. die 24.5 kWh is enkel van de aandrijflijn.. tel daar gerust 20-40wh aan allerhande ( airco, boordcomputer, verwarming/koeling batterij ) extra verbruik bij, afhankelijk van het seizoen.

Ik vermoed dat Hyundai , VW, Audi , Jaguar die verbruiken wel meetelt in de OBD, kan iemand dit verifiëren ?

24,5 + 0,04 = afgerond nog steeds 24,5 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist, maar dat zal bij die Golf hetzelfde verhaal zijn... Het was maar om een vergelijkingspunt te geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Germinal zei:

 

Eerlijk zijn BMWMB.. die 24.5 kWh is enkel van de aandrijflijn.. tel daar gerust 20-40wh aan allerhande ( airco, boordcomputer, verwarming/koeling batterij ) extra verbruik bij, afhankelijk van het seizoen.

 

Ik vermoed dat Hyundai , VW, Audi , Jaguar die verbruiken wel meetelt in de OBD, kan iemand dit verifiëren ?

ik denk van wel, want bij mij blijft dat soms stijgen (het elektrische verbruik) als ik stil sta voor de lichten

Link naar reactie
Delen op andere sites

24,5 + 0,04 = afgerond nog steeds 24,5 [emoji848]

 

Euhm.. 245 Wh/km + 40wh/km = 285wh/km dat is winter.. zomer zal het in de buurt van 10wh zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 5 weken later...
  • 1 maand later...

Een tijdje terug met een Model S gereden. Misschien een rare vraag maar... je moet daar eigenlijk amper mee remmen doordat die zo fel regeneratief remt wanneer je gas loslaat. Maar gaan je stoplichten dan ook aan eigenlijk?[emoji3] want dat remt echt wel fel af [emoji3]

 

 

Edit: antwoord al gevonden; ja dus [emoji3]

81c8aba460d3a47ab5cb17c037a3c352.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, korneeldebruyn said:

Een tijdje terug met een Model S gereden. Misschien een rare vraag maar... je moet daar eigenlijk amper mee remmen doordat die zo fel regeneratief remt wanneer je gas loslaat. Maar gaan je stoplichten dan ook aan eigenlijk?emoji3.png want dat remt echt wel fel af emoji3.png

 

 

Edit: antwoord al gevonden; ja dus emoji3.png

 

Gaat het lampje in je frigo ook echt uit als je de deur dichtdoet?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, jvc zei:

Indrukwekkend maar verschrikkelijk om aan te horen :shock:

Is dit dan zoveel beter...?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij de VW is het echt een zeer scherpe toon. Doet me een beetje denken aan de boor van mijn tandarts.

 

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, BMWMB zei:

Is dit dan zoveel beter...?

 

Ja voor mij wel :)

Toon is toch iets anders en je hebt nog het geluid van de verbrandingsmotor erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, iceblue said:

 

Hoe hard trekt dat op zeg ....

Je ziet ook goed het verminderen van de batterij. Op 't einde van de ronde haalt hij nog met veel moeite 250 in een sterke afdaling. Ervoor was dat nog 270.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, BMWMB zei:

Is dit dan zoveel beter...?

 

Gaan we nu rechte tandwielen vergelijken met ne elektromotor? 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid