Ga naar inhoud

Vergeten speciallekes door de jaren heen


Timo

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, ex-Mooseman said:


Toen hadden ze daar weinig oog voor

het duurde anders wel tot er DPF's waren om die uitlaat recht te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, Monterey Jack said:

Lamborghini LM 002

Lambo-LM002-2.jpg

Een oom van mij had er zoeen. Niet normaal dat ding, hoorde je van 500m ver aankomen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oom van mij had er zoeen. Niet normaal dat ding, hoorde je van 500m ver aankomen...


Wablief!!! Dat is echt ultra raar!!! Ik was zo fan dat ding toen ik klein was. Heb je daar geen anekdotes meer van? [emoji16][emoji41]

Was eigenlijk een Hummer avant la lettre...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ultra raar? Ultra zeldzaam bedoel je? :lol:

Jawel. Als ik me niet vergis (ik was nog een snotjong toen), moest je daar een vrachtwagen rijbewijs voor hebben. Ding was dus niet ingeschreven. Was ook een kar die geen weg nodig had. Ding ging 200 of zo, of dat nu op de macadam was of in het mulle zand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, DDke said:

Een oom van mij had er zoeen. Niet normaal dat ding, hoorde je van 500m ver aankomen...

Dikke zuipende V12 vooraan :inlove: Blok van de Countach als ik mij niet vergis. Zijn een dikke 300 van gemaakt, enkele in België. Vorig jaar ergens eentje tegengekomen op de snelweg, had al eens eentje gezien op een beurs ook. Maffe dingen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mich:








Peugeot 405 Mi-16
998005b113e11d9c2ebcac85bc4ddce9.jpg

Citroen Cx gti turbo2
d1bb8c0942a13943200eb667dda6e73d.jpg


 

De CX GTI heeft mijn grootvader ook nog gehad, mijn pa heeft hem achteraf overgekocht. Een van de beste auto's die hij ooit heeft gehad.

Daarna heeft hij getwijfeld tussen de BX GTI 16V en de 405 MI16, maar dat werd dus een E30 320I zoals ik schreef op de vorige pagina. Die BX GTI en 405 MI16 zouden ook hetzelfde motorblok hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de lm002 hebben zowel de v12 carbu als de injectie motoren van de countach en zelfs eerst diablos gelegen. Enkel de mercedes g63 6x6 amg kan een lm002 matchen kwa coolheidsfactor! (Niet overstijgen)

Lm001 bagheera en panther prototypes zijn trouwens ook leuk :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



Of de overtreffende trap hiervan de 405 Mi-16 x4
En de 405 T16.


Klopt!! Top [emoji106]
Maar de benaming mi-16 vond ik danig speciaal dat ik het de moeite vond deze es te vernoemen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes W116 450SEL 6.9 was ook lang vergeten al wordt hij beschouwd als de eerste echt go fast sedan.

 

Gebouwd in 1974 als S Klasse met uitgeboorde 6.3 motor van de u welbekende 600 W100 maar ipv 6.3 6.9 liter met droog karter. Reden? Auto te laag en plat en M100 blok ging niet passen. Dus droge oliepan met pomp en reservoir met hydropnematische ophanging, 286pk en de mount everest als koppel aka +- 560 nm.

 

Of zoals 1 van de tesmannen melde... it hanles like a mini [emoji4]

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites




Das ne fase 2 met de 2l blok.
Origineel was het de 1.9 met 160pk.
1.9 is een alu blok en geen cat.

Die beginnen echt veel geld te kosten.
Ne T16 is nog erger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen ergens gelezen te hebben dat zo een T16 rond de 20K gaat, maar daar zijn er dan ook heel weinig van gemaakt in vergelijking met de MI16. Was ook absurd snel in zijn tijd maar echt een rariteit, al zal jij dat beter weten dan ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd absurd snel
.[emoji4]
Kameraad heeft ze een T16 blok in een 306 cabrio (Dimma) en daar heb ik es van Pugfest naar huis mee mogen rijden. :drool:

En als we dan toch bij de Franse auto's zijn is er nog een ultieme sleeper.

le%20gti%20a%20jomanix.jpg

309 fase 1 (met rubber spoiler) 5-portes.
:drool:

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid