Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Polygoon zei:

@dragonfly is geen mod :) 

Klopt maar idd Tesla topic dus BMWMB heeft ook een punt 🙂 

Anyway, liever M140i dan Model 3 hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, DDke zei:

Mijn 3 serie heeft een versnellingsbak, ook bij elektrisch rijden.
Meer zelfs, de electro motor zit in IN de versnellingsbak.

Moet serieus wat koppel aankunnen, niet zo simpel om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, tuscani zei:

waarom sneller?

is dat hier een speelplaats, waar je je broek moet afsteken om te zien wie de langste heeft?

Mijne laadkabel is dikker en m'n touchscreen groter. 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
40 minuten geleden, Marvin zei:

Model 3 nog altijd geen doorslaand succes in Zermany: verkoop blijft dalen (via Matthias Schmidt, een autoanalist

Sja, hoe krijg je mensen zover om een EV te kopen als ze zelf niet overtuigd zijn, of niet staan te springen voor verandering, of... Onbekend is onbemind? Misschien gaan ze toch eens reclame moeten maken voor 't grote publiek warm te maken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, BMWMB said:

Dit zijn de verkoopscijfers worldwide.

Screen-Shot-2019-05-27-at-8.42.47-PM.png

Bron? Dan bedoel ik niet Cleantechnica maar waar zij het gehaald hebben? Gewoon om meer inzicht te krijgen.

Plus, ik zei ook wel expliciet in Duitsland natuurlijk! :) Vraag mij af hoe het nu verder gaat in Europa. Er was toch veel anticipatie als we de hype mogen geloven, en leveringen zijn pas eerder dit jaar begonnen. 

Ben ook curieus wat in diezelfde periode de verkoop van andere C-segmenters was in Duitsland. Dat moet ik ook nog even zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, BMWMB zei:

Dit zijn de verkoopscijfers worldwide.

 

Van alle modellen samen, toch? (dit is het topic van de 3)

En de grafiek geeft (mogelijk) een verkeerd (minstens vertekend) beeld.  Het gaat immers over het 'gemiddeld aantal orders per dag', waarbij voor het vierde kwartaal de cijfers van 1 april tot 21 mei worden genomen (dus van ongeveer een half kwartaal). 😉

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
4 uren geleden, The_Night_King zei:

 

Dus een M3 is leuker, Tesla Model 3 is saai en emotieloos maar hij wil er toch één kopen?

Sounds legit :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Chris heeft al een heel leuk autopark, dus ik begrijp dat hij zo’n Tesla er heel graag bij wil hebben, want zoals ‘m aangeeft is het de eerste deftige EV, en EV’s worden de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/6/2019 om 09:01, dragonfly zei:

Dus een M3 is leuker, Tesla Model 3 is saai en emotieloos maar hij wil er toch één kopen?

Sounds legit :lolz: 

Zal wel voor naast z'n C63 Estate zijn zeker? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in het dorp rijdt zo een Model 3 rond, ik vind dat alleen al qua uitzicht (en als ik door het venstertje kijk) emotieloosheid uitstralen.

Alles wat een "klassiek" autogepassioneerde niet wil.

Ik zeg klassiek want waarschijnlijk ontstaat er een nieuwe soort passie publiek dat geheel anders naar autorijden gaat kijken. 

Over 1 ding zijn we het misschien eens: autorijden wordt op deze manier geen "kunde" meer. Integendeel alles wat daar voor staat is de menselijk factor zoveel als kan uitschakelen.

Voor mij kan ik daar geen passie in vinden, vandaar de term "klassiek". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autorijden is al jaren geen kunde meer. Kijk maar eens rond u op de baan. Zolang we van A naar B geraken en niet geflitst worden is het voldoende. Al de rest, who cares.

Of wat is er nog kunde aan mensen die op road trip gaan en hun auto(maat) alles zelf laten doen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Autorijden is al jaren geen kunde meer. Kijk maar eens rond u op de baan. Zolang we van A naar B geraken en niet geflitst worden is het voldoende. Al de rest, who cares.

Of wat is er nog kunde aan mensen die op road trip gaan en hun auto(maat) alles zelf laten doen?

Absoluut akkoord, die evolutie is trouwens niet EV only. Als ik kijk naar de huidige GT3...... bij de manuele kan je nog wat schakelen, maar qua rijgedrag is het fungehalte niet stijgend...... imo he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, dit gezegd zijnde, voor al die mensen die gewoon van A naar B willen geraken is zo een auto een goeie keuze. Net zoals 95% van wat er van de band rolt. Of zijn al die Berlingo en Dacia rijders zo bezig met autorijden? Niemand bij Tesla heeft ooit beweerd dat ze pure driver's cars maken.

Zou er wel eens mee willen rijden. Rijdt het schijnt toch een pak leuker dan een Model S.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Autorijden is al jaren geen kunde meer. Kijk maar eens rond u op de baan. Zolang we van A naar B geraken en niet geflitst worden is het voldoende. Al de rest, who cares.

Of wat is er nog kunde aan mensen die op road trip gaan en hun auto(maat) alles zelf laten doen?

't Is erger dan dat. Ge kunt niet beter worden in iets zonder wat te spelen en de gemiddelde weggebruiker kan steeds minder goed rijden, de intolerantie voor spelen wordt steeds groter, en als iemand die zijn auto wel beheerst gewoon wat sportief rijdt lijkt het ongelooflijk onverantwoord voor de onkundige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spelen moet je doen op een circuit, maar niet op de openbare weg. Dit weekend de Ardennenrit gedaan, en een aantal keren ook eens wat sportiever en speelser gereden met de GT3, en toch een paar keren moeten opletten met andere weggebruikers. Spelen op de openbare weg blijft onverantwoord en gevaarlijk.

Rijplezier voor mij is soms ook gewoon rustig flaneren, zoals ik dikwijls doe met de 964 cabrio. Dat is voor mij meer genieten van autorijden, dan rijden op het scherp van de snee. Net daarom geniet ik ook zoveel van m’n ‘emotieloze’ Tesla. Ben ik daarom geen echte autoliefhebber?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt van je definitie van "spelen" af. Ik rijd toch graag vlot op bochtige wegen, en ik heb nog nooit problemen met andere weggebruikers gehad of gevaarlijke situaties. Je moet wel de nodige marge in bouwen (een blinde bocht induiken zo snel je kan en dan halverwege ineens een groepje fietsers voor je zien is not done)

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, BMWMB zei:

Spelen moet je doen op een circuit, maar niet op de openbare weg. Dit weekend de Ardennenrit gedaan, en een aantal keren ook eens wat sportiever en speelser gereden met de GT3, en toch een paar keren moeten opletten met andere weggebruikers. Spelen op de openbare weg blijft onverantwoord en gevaarlijk.

Rijplezier voor mij is soms ook gewoon rustig flaneren, zoals ik dikwijls doe met de 964 cabrio. Dat is voor mij meer genieten van autorijden, dan rijden op het scherp van de snee. Net daarom geniet ik ook zoveel van m’n ‘emotieloze’ Tesla. Ben ik daarom geen echte autoliefhebber?

 

Hoe flaneer je met een tesla? Met de 964 begrijp ik dat. Het geluid van de motor, knap interieur, dak eraf. Maar al die zaken heb je toch niet bij de tesla. 

Een tesla moet het voor mij precies meer hebben van stoplicht sprinten om van te genieten? ( waar hij verdomd goed in is) maar genieten als flaneren of zo? Dat zie  ik me precies niet doen  in een tesla ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid