Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

17 uur geleden zei wooter:

35k werd altijd aangekondigd als basisprijs. En wat zou er emotieloos aan zijn?

 

Serieus, zelfs het interieur van een Japanner uit de jaren 90 zag er beter uit dan dit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de prijzen van de US in dollars vergelijk met de prijzen hier in Euro, dan mag je 10% bijtellen bij die dollarprijzen.

Als ik dan ga rekenen, dan kom ik op 56,5k dollar = 62k euro. 

Nog steeds duur, waar wel minder duur in verhouding dan wat de model S is vandaag, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Serieus, zelfs het interieur van een Japanner uit de jaren 90 zag er beter uit dan dit.

Ik zou graag willen dat Japanners met zo een interieur komen. Ik heb er nog geen gezien...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Als ik de prijzen van de US in dollars vergelijk met de prijzen hier in Euro, dan mag je 10% bijtellen bij die dollarprijzen.
Als ik dan ga rekenen, dan kom ik op 56,5k dollar = 62k euro. 
Nog steeds duur, waar wel minder duur in verhouding dan wat de model S is vandaag, imo.

Prijzen in de VS zijn in lijn met de 3-reeks daar (en die is daar even duur tot goedkoper tov hier). Geen idee wat dat hier gaat geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Geezer:

Als je dat op de zaak koopt is het misschien wel echt een batje.

Als de fiscale regels zijn zoals ze vandaag zijn, dan is deze Model 3 idd een batje. Geen BIV, geen rijtax, 120% fiscaal aftrekbaar, en een VAA van bruto nog geen 2k euro.  

1 uur geleden zei wooter:


Prijzen in de VS zijn in lijn met de 3-reeks daar (en die is daar even duur tot goedkoper tov hier). Geen idee wat dat hier gaat geven.

Kan kloppen. De Model S zou ook in lijn moeten zijn met de BMW 5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei wooter:
 
Ik neem aan dat deze test ook het chassis meenemeent, waardoor de Tesla het voordeel heeft met meer volume/stevigheid door de batterijen. Wat als de impact gebeurd net boven het chassis?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, BMWMB said:

Als de fiscale regels zijn zoals ze vandaag zijn, dan is deze Model 3 idd een batje. Geen BIV, geen rijtax, 120% fiscaal aftrekbaar, en een VAA van bruto nog geen 2k euro.  

Kan kloppen. De Model S zou ook in lijn moeten zijn met de BMW 5.

Niet iedereen is zelfstandige. Het gros van de bevolking is gewone loontrekkende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei The Swede:

Het gros van de bevolking is gewone loontrekkende.

Dat is dom van hen he.

Als zelfstandige heb je het veel beter, kan je alles in kosten steken...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer op de opmerking van Geezer dat dit een batje is als je het op de firma kan kopen.

Een loontrekkende die het budget heeft van een BMW 3 kan nu toch een mooie elektrische auto kopen, die een waardig alternatief is voor een BMW 3. Dat was voordien nog niet het geval, dus verwacht ik toch dat 'loontrekkenden' zo'n Tesla 3 zullen kopen.

 

Blijft geen BIV, geen rijtax, en geen verbruikskost als je gebruik maakt van snelladers of zonnepanelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Krikkie:

Vraag me af wat ze gaan uitvinden als 50% van de bevolking binnen 15 a 20j elektrisch rijdt. 

Permanente Tracking en tol betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet em niet..

Lelijke kar, net zoals z'n grotere broer en model X,gelijkt op een champignon.

 

:)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei BWS:

Permanente Tracking en tol betalen

Zit er dik in, zou me nu goed uitkomen, ik rijd nu maar 10k prive per jaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei BMWMB:

Ik reageer op de opmerking van Geezer dat dit een batje is als je het op de firma kan kopen.

Een loontrekkende die het budget heeft van een BMW 3 kan nu toch een mooie elektrische auto kopen, die een waardig alternatief is voor een BMW 3. Dat was voordien nog niet het geval, dus verwacht ik toch dat 'loontrekkenden' zo'n Tesla 3 zullen kopen.

 

Blijft geen BIV, geen rijtax, en geen verbruikskost als je gebruik maakt van snelladers of zonnepanelen.

Het gratis gebruik van de snelladers is vrij beperkt he.

"Elk jaar ontvangen eigenaren 400 kWh gratis Supercharger-tegoed. Dit is genoeg om ongeveer 1.600 km te rijden. Dit tegoed geeft u de mogelijkheid om de lange afstanden af te leggen die de meeste eigenaren rijden. Roadtrips zijn dus geheel gratis. Klanten die meer verbruiken dan het jaarlijkse tegoed, betalen een kleine toeslag voor het gebruik van Superchargers, wat slechts een fractie is van de kosten voor benzine."

Link naar reactie
Delen op andere sites

35k werd altijd aangekondigd als basisprijs. En wat zou er emotieloos aan zijn?


Straks overigens de officiële voorstelling van het productiemodel en 30 eerste leveringen. Vermoedelijke range zou een 310 km zijn, en met incentives zou de wagen in Californie een 25000 USD moeten kosten. Als auto met prijsklasse in het 3-reeks segment met autopilot en toegang tot de superchargers kan dit niet anders dan potten breken.


Mijn verwarring ontstond naar aanleiding van deze post.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1600km is idd weinig, het idee van Tesla is dat die 1600km voorzien wordt voor tijdens vakanties met de wagen. Doorheen het jaar moet je thuis maar laden. @wooter kan je wat meer info geven over dat voordelig tarief? Blijft nogal vaag...

 

Niet te vergeten dat thuisladen (als je geen zonnepanelen hebt) ook wel wat kost. Oké, 't is geen tarief zoals diesel/benzine, maar gratis is 't ook verre van. Zoiets is moeilijk te becijferen, aangezien het volledig afhankelijk is welk energietarief je hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Kartfreak said:

Niet te vergeten dat thuisladen (als je geen zonnepanelen hebt) ook wel wat kost. Oké, 't is geen tarief zoals diesel/benzine, maar gratis is 't ook verre van. Zoiets is moeilijk te becijferen, aangezien het volledig afhankelijk is welk energietarief je hebt.

Dacht rond de 3 euro / 100km. Tenzij je natuurlijk kan tanken op zonnepanelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid