Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, stradge zei:

Een E-tron 55 rijdt wel vrij saai vergeleken met Tesla's imo, voelt een beetje als op een premium tram zitten.

Maar je kunt het ook gewoon soepel, stil en geleidelijk noemen natuurlijk.

Of Tesla’s zijn hyperactieve konijnen 😂 en de rest n pak tammer.

Ik begrijp wat je wilt zeggen. Persoonlijk zou me dat niet storen. Zo een etron/eqc ea sprinten nog altijd in 6s nr 100 e.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Rabbit zei:

Of Tesla’s zijn hyperactieve konijnen 😂 en de rest n pak tammer.

Ik begrijp wat je wilt zeggen. Persoonlijk zou me dat niet storen. Zo een etron/eqc ea sprinten nog altijd in 6s nr 100 e.

Klopt, Model X P100D vond ik er zelfs wat over, je hersenen (en darmen) zijn gewoon niet klaar voor de whiplash die volgt terwijl je op een bus zit met een hoop zetelrijen achter je :D

Qua cijfers zijn ze uiteraard allemaal meer dan snel genoeg, maar een E-Tron benadrukt meer de saaie kant van elektrisch rijden (geen geluid, amper gevoel, heel lineair, geen crescendo), maar maakt het wel heel efficiënt en comfortabel, terwijl zo'n Tesla juist de leuke kant van elektrisch rijden benadrukt qua rijden (directheid, lanceren, voelt "geladen"). Maar bon, dat is wat Audi ook wilt en de laatste jaren ook met het normale gamma doet, moet je gewoon voor zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Audi e-tron 55 SUV gereden, en vond het echt een sloom machien tov mijn Tesla, gewoon omdat de gasrespons zo traag is, en het vermogen zich heel geleidelijk opbouwt. Bij mijn Tesla, en ook andere auto's die ik al heb gereden, zoals de BMW i3 en de Porsche Taycan, is de power veel meer 'instant', wat voor mij net het leuke is aan elektrisch rijden. De Performance Tesla's en ook de Taycan turbo (s) zijn idd veel te snel, en dat heb je echt niet nodig. Ik hoop echt dat de e-tron GT pittiger wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Op 2/3/2021 om 22:14, BMWMB zei:

Blijkbaar zijn er ondertussen schermen verkrijgbaar die na te plaatsen zijn achter het stuur.

 

 

Er is blijkbaar al eentje met Apple Car Play. Deze zou toch mijn voorkeur genieten :) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft indrukwekkend wat dit onschuldig uitziend ding kan!

Ik wil hier nu niet de Wooter uithangen ofzo, maar eigenlijk een beetje absurd hoe de nieuwe M3 (BMW dan uiteraard, een Model 3 mag je zo nooit noemen :D) er zo dramatisch uitziet, geforceerd lawaai maakt vergeleken met dit braaf en stil apparaat dat gewoon sneller is in de normale wereld.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is eigenlijk wel op het randje van annoying dat die Porsche niet op alle vlakken de bovenhand heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Logic said:

't Is eigenlijk wel op het randje van annoying dat die Porsche niet op alle vlakken de bovenhand heeft.

Jama op circuit doet een Porsche het veel beter!

 

...

zeer relevant :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Bart said:

 Juist dat interieur van model 3 🥴

Geen overbodige franjes, net zoals onder de motorkap :D

Het blijft een Amerikaan he. Dat kunnen ze niet wegsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Geen overbodige franjes, net zoals onder de motorkap :D

Het blijft een Amerikaan he. Dat kunnen ze niet wegsteken.

Inderdaad , schone van verre , ma verre van schone 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Bart zei:

Inderdaad , schone van verre , ma verre van schone 😄

Ik vind dan dat je het interieur een boostje kunt geven met die carplay kit. Dan oogt het al iets voller 😛 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ipv 1 totaal niet geïntegreerd scherm ga je er 2 steken? :D 

Ik zou dat doen ja, maar goed. 😛  Les gouts et les couleurs ... Because 2 is bettah then 1 😎

Ik zou er nooit aan wennen denk ik zonder iets voor mijn neus.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik vind dan dat je het interieur een boostje kunt geven met die carplay kit. Dan oogt het al iets voller 😛 

 

Als je al moet beginnen met het interieur een boostje te geven om er wat goed uit te zien 🤨.

is het niet eenvoudiger om een andere auto te zoeken dan ? 🤔.   
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Rabbit zei:

Ik zou dat doen ja, maar goed. 😛  Les gouts et les couleurs ... Because 2 is bettah then 1 😎

Ik zou er nooit aan wennen denk ik zonder iets voor mijn neus.

 

Dat dachten er vroeger ook veel. Maar het heeft wagens als de Yaris, Twingo, Espace, Prius, X-Trail, mini en de Model 3 toch nooit van weerhouden om een succes of klassieker (Z8) te worden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Gaat wel echt nog redelijk hard:

Deze heeft dan upgrades qua brakes en allerlei brol..... na een half rondje ist helaas al gedaan met de performance.

Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen binnen dit en 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, PJH zei:

Gaat wel echt nog redelijk hard:

Deze heeft dan upgrades qua brakes en allerlei brol..... na een half rondje ist helaas al gedaan met de performance.

Benieuwd hoe ze dat gaan oplossen binnen dit en 5 jaar.

Is toch al opgelost met de taycan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Als ik google vind ik dit: https://thedriven.io/2020/08/14/porsche-taycan-battery-overheats-on-nurburgring-north-loop/

Ik vind het alvast een interessant gegeven. Uiteindelijk is het een tradeoff die je altijd moet zoeken...voor een personenwagen uiteindelijk allemaal niet erg -> dat mag 200kg meer wegen, op 2 ton voel je dat niet meer zo. Je mag ook 5cm hoger zitten omdat er extra ruimte nodig is voor koeling, op zich ook niet zo erg gezien het zwaartepunt...

Maar dit gaat over een track applicatie en het is dat die me aan het denken zet. Een sportkar moet idealiter: klein, licht & snel zijn. Die sportkar zal gebruikt worden on track of op sportieve dagtochten.

Klein -> packaging zal on point moeten zijn. Veel ruimte voor zotte koelsystemen enz is er niet.
Licht -> een batterij is zwaar, dus om de auto licht te houden zal hij nooit een batterij hebben die het 600km kan uitzingen onder normale omstandigheden. Dat wil ook zeggen dat de range mega gaat dippen on track/road.
Snel -> Acceleratie veroorzaakt stroompieken. Thermisch is dat geen pretje en ook de kabels enz moeten dikker zijn (gewicht)

Lotus wil nu ook een EV track car maken (Evija enz), ik ben eens benieuwd waarmee ze gaan afkomen. Evija zou maar 30km kunnen doen on track voor hij leeg is (2000pk en een kleine batterij...), ik stel me dus zeer de vraag wie dat ooit gaat kopen :s

We gaan, uit engineering perspectief, zeer interessante tijden te gemoed denk ik. Als petrolhead zie ik het echter nog altijd niet goedkomen, maar we'll see.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, PJH said:

ik stel me dus zeer de vraag wie dat ooit gaat kopen :s

Voor die kopers doet dat er niet toe of die 30 of 300km kan doen. Die gaat er toch 0 bollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar ze willen ook een Elise opvolger maken met een batterij in.... die gaat wel moeten kunnen bollen dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat wel interessant worden binnen X jaar.

Ipv een motor te reviseren van een "classic supercar" gaan ze dan het battery pack moeten doen, wegens cellen naar de kloten :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid