Ga naar inhoud

Tesla Model 3


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Ge zult wschl ene kunnen kopen voor 45K in België, compleet kaal, maarja, range anxiety enzo dus toch maar die dikkere batterij, en dan nog wat opties. Denk dat je moet rekenen op 65K voor een goed uitgeruste. Lijkt me ook logisch. 15K onder de goedkoopste kale Model S. Dat is vrij correct qua segmentering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Geezer:

Als je dat op de zaak koopt is het misschien wel echt een batje.

En net bij de particulieren zijn er meer die het perfecte verplaatsingspatroon hebben om elektrisch te rijden. 

22 minuten geleden zei ir_fuel:

Dacht rond de 3 euro / 100km. Tenzij je natuurlijk kan tanken op zonnepanelen.

Zonnepanelen zijn ook niet gratis. Dus 'gratis' tanken aan zonnepanelen, zoals velen het aanschouwen, is niet echt een juiste uitdrukking. Bovendien wil je, zoals Wooter, thuis een 'stevig' laadvermogen, waardoor je een zware elektriciteitsaansluiting nodig hebt, waarvoor je binnenkort opnieuw extra belastingen voor mag neertellen. En die kost kan, in tegenstelling tot de thuis getankte stroom, nog niet verhalen op de werkgever. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei ir_fuel:

Begint een BMW5 aan 81K? :o

Een BMW M5 niet nee die begint nog wat duurder ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei BMWMB:


Dat bedoel ik net. De Tesla S is veel te duur.

idd, een bmw 5-hybride kost een pak minder in aankoop EN VAA

nog altijd de verstandiger keuze dan een S

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Tjeu said:

En net bij de particulieren zijn er meer die het perfecte verplaatsingspatroon hebben om elektrisch te rijden. 

Zonnepanelen zijn ook niet gratis. Dus 'gratis' tanken aan zonnepanelen, zoals velen het aanschouwen, is niet echt een juiste uitdrukking. Bovendien wil je, zoals Wooter, thuis een 'stevig' laadvermogen, waardoor je een zware elektriciteitsaansluiting nodig hebt, waarvoor je binnenkort opnieuw extra belastingen voor mag neertellen. En die kost kan, in tegenstelling tot de thuis getankte stroom, nog niet verhalen op de werkgever. 

Ik heb nergens het woord "gratis" gebruikt dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei ir_fuel:

Ik heb nergens het woord "gratis" gebruikt dacht ik?

Vind jij dat je onder de noemer 'zoals velen het aanschouwen' valt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei flupke73:

idd, een bmw 5-hybride kost een pak minder in aankoop EN VAA

nog altijd de verstandiger keuze dan een S

Ja en nee. Ik zou nooit kiezen voor een hybride. De wagen wordt nog ingewikkelder en zwaarder door met een verbrandingsmotor, elektromotor en een accu te gaan werken. Er kan veel te veel aan kapot gaan. Daarom zou ik nooit voor een hybride gaan. Ofwel volledig elektrisch ofwel benzine/gas. De elektrische wagen is nu nog over het algemeen duur maar wordt volgens mij in de toekomst gewoon goedkoper dan eender welke benzine/diesel of hybride wagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei iceblue:

Ja en nee. Ik zou nooit kiezen voor een hybride. De wagen wordt nog ingewikkelder en zwaarder door met een verbrandingsmotor, elektromotor en een accu te gaan werken. Er kan veel te veel aan kapot gaan. Daarom zou ik nooit voor een hybride gaan. Ofwel volledig elektrisch ofwel benzine/gas. De elektrische wagen is nu nog over het algemeen duur maar wordt volgens mij in de toekomst gewoon goedkoper dan eender welke benzine/diesel of hybride wagen. 

Opgegeven gewicht Model S is 2.100kg, 530e is 1.800 kg. 

:D 

Qua betrouwbaarheid scoren de (niet Duitse) Hybrides trouwens erg goed. Met de Prius op kop. Je moet maar eens 'betrouwbaarheid Prius' in google in geven. Is een en al lofzang. Of een (veel duurdere) Duits het even goed doet is natuurlijk een ander verhaal. Het spreekt wel dat van een Duitse hybride verwacht wordt dat die minder betrouwbaar is en evenzeer wordt dit, ondanks het prijskaartje, sneller geaccepteerd. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
5 hours ago, Tjeu said:

En net bij de particulieren zijn er meer die het perfecte verplaatsingspatroon hebben om elektrisch te rijden. 

Zonnepanelen zijn ook niet gratis. Dus 'gratis' tanken aan zonnepanelen, zoals velen het aanschouwen, is niet echt een juiste uitdrukking. Bovendien wil je, zoals Wooter, thuis een 'stevig' laadvermogen, waardoor je een zware elektriciteitsaansluiting nodig hebt, waarvoor je binnenkort opnieuw extra belastingen voor mag neertellen. En die kost kan, in tegenstelling tot de thuis getankte stroom, nog niet verhalen op de werkgever. 

Thuis hoef je niet een stevig laadvermogen. Als je 10 uur kan laden heb je genoeg aan driefase 13A. Ik weet niet hoeveel vermogen recente huizen krijgen maar wij zitten met een aansluiting van 20A en gaan dat dus wel verhogen naar 40A. Dan kan ik nog probleemloos 25A laden aan driefase en dat is 85km per uur range erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Hybride is achterhaald... Je wint nauwelijks aan verbruik, de range volledig elektrisch is maar pover... Ja, de Model S is duur, maar dat is ook omdat je nog de kostprijs van de batterijen aan het tellen bent, en als je vermogen + functionaliteit + ruimte bekijkt zit de Model S eigenlijk in het segment van de 7-reeks, S-klasse en A8. Dat klinkt ongelofelijk omwille van "afwerking" maar zeker qua technologie zit de Tesla voorop, en qua afwerking is er sinds een jaar zeker pariteit. Of je zou de RGB leds van de S-klasse missen in je Model S...

Denk er ook aan dat de autosteer functionaliteit van de S-klasse of 7-reeks bijvoorbeeld niet verbeterd wordt... Als je een autonoom rijdende 7-reeks wil, ga je een nieuwe 7-reeks moeten kopen. Als je een autonoom rijdende model S wilt, koop je een tweedehands Model S niet ouder dan december 2016 en wacht je op de software update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

En je hoort al die lullo's die met een recente Model S, X of 3 hebben gereden zeggen dat ze geen andere auto met gewone verbrandingsmotor willen, maar dat gevoel is echt wel zo... De concurrentie zal wel goed rijden en zo, maar sinds de ardennenrit heb ik niet meer met de M2 gereden en vind dat helemaal niet erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij vertelden ze dat het bestellen wordt in 2018 en begin 2019 waarschijnlijk ontvangen.

Reservatiedatum hier was 21/09/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wooter:

En je hoort al die lullo's die met een recente Model S, X of 3 hebben gereden zeggen dat ze geen andere auto met gewone verbrandingsmotor willen, maar dat gevoel is echt wel zo... De concurrentie zal wel goed rijden en zo, maar sinds de ardennenrit heb ik niet meer met de M2 gereden en vind dat helemaal niet erg.

dumb-are-you-serious-58465efc0779d448096

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid