Ga naar inhoud

2019 BMW G2x 3 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Beetje lastig antwoord, Phil, want Rabbit stelde twee tegengestelde vragen en jij gaf maar één antwoord. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/17/2017 at 10:38 PM, Rabbit said:

Komen er eigenlijk 6pitter diesels ? Of gaan het allemaal 4 cilinder dieselblokken zijn, zoals bij de C-klasse?

Koopt geen kat

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Porker said:

Kom jij ooit in Duitsland?

Nee. Waarom zou ik. Die komen om de zoveel jaar vanzelf wel naar ons toe.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maxime S said:

Maar je zou dat toch ook voor de Benz kunnen zeggen? 

 

Benz is toch al langer meer op benzine gefocused voor de snellere modellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Porker:

Benz is toch al langer meer op benzine gefocused voor de snellere modellen?

Mja ok maar een klassieke 6 cilinder diesel is nu toch ook niet zo snel? 
Een concurrent voor de 330d of A4 3.0 TDI lijkt me wel zijn bestaansredenen te hebben...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Maxime S:

Mja ok maar een klassieke 6 cilinder diesel is nu toch ook niet zo snel? 
Een concurrent voor de 330d of A4 3.0 TDI lijkt me wel zijn bestaansredenen te hebben...?

Blijkbaar toch niet. Ik heb het ook altijd vreemd gevonden.

Ik denk dat een V6 diesel in dat segment echt wel zal uitsterven, misschien sneller dan we denken. (Tenzij de nieuwe WLTP cyclus de verbruikscijfers van alle nieuwe auto's zodanig in de hoogte duwt dat er terug meer vraag komt naar een V6 diesel omdat al die 6-pack benzines die nu onnatuurlijk laag uitstoten (op papier) dan weer 'onbetaalbaar' zouden worden.)

In Frankrijk (waar ze vroeger zot waren van 6-cilinder diesels in Duitse karren genre A4/'3/C) is het al eventjes gedaan met die goesting, door de taxen. In België gaat het ook snel minderen (hier is het nu nog doenbaar omdat b.v. een 330d op papier superweinig verbruikt en dus fiscaal gezien nog betaalbaar blijft). Het enige land waar ze dat echt nog 'vlot' verkopen lijkt me Duitsland te zijn. Heb nu geen idee van hun voertuigbelastingssysteem (en de evolutie ervan) maar moest er écht een markt voor zijn waaraan te verdienen valt, zou Benz dat toch wel maken, lijkt me? Temeer nu het nog een V6 was/is, die past zeker in de C-klasse; vanaf nu worden het opnieuw R6'en en 't is nog maar de vraag of dié nog passen.

Het feit dat constructeurs ook bepaalde normen moeten halen (gemiddelde uitstoot van hun volledige verkochte vloot) zal er ook wel mee te maken hebben. Benz heeft b.v. daarom ook de V6 diesel uit de huidige generatie V-klasse/Vito/Viano weggehouden, nochtans verkocht dat in de vorige generatie behoorlijk goed en was/is daar veel vraag naar. ('t Zou wel kunnen dat die terugkeert met de facelift in 2018.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, gTa said:

In Frankrijk (waar ze vroeger zot waren van 6-cilinder diesels in Duitse karren genre A4/'3/C) is het al eventjes gedaan met die goesting, door de taxen.

Dat, en de combinatie van 1) het gebrek aan ongelimiteerde Autobahn en 2) rijbewijs met punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, gTa said:

(hier is het nu nog doenbaar omdat b.v. een 330d op papier superweinig verbruikt en dus fiscaal gezien nog betaalbaar blijft)

Een 330d verbruikt niet alleen op papier superweinig, relatief tov het prestatiepotentieel.

De realiteit is dat een 320d in België al bijna exotisch is, jammer genoeg. Een 330e zie je volgens mij zelfs meer, om vanzelfsprekende redenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Phil:

Een 330d verbruikt niet alleen op papier superweinig, relatief tov het prestatiepotentieel.

De realiteit is dat een 320d in België al bijna exotisch is, jammer genoeg. Een 330e zie je volgens mij zelfs meer, op vanzelfsprekende redenen.

Ja, klopt, ik wou niet beweren dat een 330d een gulzigaard is (dat is enkel maar zo in handen van Swede, bij hem verbruiken diesels steevast de helft meer dan bij al de rest :D ). Is effectief ook zuinig. Idem bij de '5, ik dacht zelfs dat daar de 530d en de 525d dezelfde uitstootcijfers laten optekenen. Om maar te zeggen: kleinere motor is niet altijd zuiniger (of omgekeerd).

Ik vrees dat het snel uit zal zijn voor de 330e, hier. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Phil:

Dat, en de combinatie van 1) het gebrek aan ongelimiteerde Autobahn en 2) rijbewijs met punten.

Zal zeker ook meespelen, dat laatste.

Dat eerste minder, want vroeger hadden ze dat ook niet maar waren de sixpack diesels daar echt dik gezaaid (325tds, A4 2.5 TDI, C 320 CDI, C 30 CDI AMG, 330d, enz.). Of bedoel je (samen met rijbewijs met punten) dat er vroeger veel minder streng gecontroleerd werd, itt nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid