Ga naar inhoud

2019 BMW G2x 3 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, gTa said:

Of bedoel je (samen met rijbewijs met punten) dat er vroeger veel minder streng gecontroleerd werd, itt nu?

Strenger gecontroleerd weet ik niet, maar vroeger was het gewoon aftikken ("snelheidstaks") en als je het nu een paar keer te bont maakt mag je gewoon niet meer rijden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Phil:

Strenger gecontroleerd weet ik niet, maar vroeger was het gewoon aftikken ("snelheidstaks") en als je het nu een paar keer te bont maakt mag je gewoon niet meer rijden...

Ja, ok, is ook wat ik bedoel. Er was ook veel minder controle, hé. Op zwarte zaterdagen wel eens ambush, maar voor de rest... naast de aangekondigde flitspalen zga niks. Sinds een paar jaren grondig veranderd. Allez, geen paar, meer dan dat, en was evolutie. 

Is nu nog snelheidstax voor btlers tenzij ge 50+ teveel doet... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Is nu nog snelheidstax voor btlers tenzij ge 50+ teveel doet... 

Zeker van?

Dus als je 5 keer op 2 maand gepakt wordt aan 179 km/u gecorrigeerd (ik zeg maar wat) krijg je geen punten op 't RBW?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Phil:

Zeker van?

Dus als je 5 keer op 2 maand gepakt wordt aan 179 km/u gecorrigeerd (ik zeg maar wat) krijg je geen punten op 't RBW?

Voor buitenlanders hé, sorry onduidelijke afkorting. 

Tot 40 teveel is cheap. Van 40 tot 50 is al duur en ze kunnen rbw inhouden. Meer dan 50 is superduur en vod afgeven verplicht, zelfs mogelijkheid tot confisquatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Btlers" las ik als betalers. :D

Maar, 't gaat hier toch niet over buitenlanders? Fransen rijden minder met dikke bakken mede omwille van de punten op het rijbewijs, dus vanaf welke snelheid krijgen ze punten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Phil said:

Een 330d verbruikt niet alleen op papier superweinig, relatief tov het prestatiepotentieel.

De realiteit is dat een 320d in België al bijna exotisch is, jammer genoeg. Een 330e zie je volgens mij zelfs meer, om vanzelfsprekende redenen.

Wat een tijden waren dat. Als je geen 320d of 330d E46 had was je een loser.

Ik weet nog dat die ene Brugge fan op het andere forum met zijn blauwe 318d zich altijd heel slecht voelde omdat het maar een 318d was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Phil:

"Btlers" las ik als betalers. :D

Maar, 't gaat hier toch niet over buitenlanders? Fransen rijden minder met dikke bakken mede omwille van de punten op het rijbewijs, dus vanaf welke snelheid krijgen ze punten?

Nee idd, Fransen moeten op hun tellen passen en dat zie je aan hun rijstijl.

Ik voegde gewoon toe: voor ons (buitenlanders) is het daar nog altijd iet of wat doenbaar om heel den tijd 175 op teller te rijden, da's minder dan 40 te veel op autoroute dus als ge al gesnapt wordt is 't 90 of 135 euro dacht ik (zoiets).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24 oktober 2017 om 11:22 zei Maxime S:

Mja ok maar een klassieke 6 cilinder diesel is nu toch ook niet zo snel? 
Een concurrent voor de 330d of A4 3.0 TDI lijkt me wel zijn bestaansredenen te hebben...?

Letterlijk op 4j tijd nog maar 2-3 keer iemand die vroeg naar een potente diesel in de C-klasse...

Voor de meesten is een 220d/250d meer dan genoeg...  Maar bij pakweg een V is de vraag énorm naar een 6-pitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei William Blake:

Letterlijk op 4j tijd nog maar 2-3 keer iemand die vroeg naar een potente diesel in de C-klasse...

Voor de meesten is een 220d/250d meer dan genoeg...  Maar bij pakweg een V is de vraag énorm naar een 6-pitter.

Daar sta ik echt van te kijken (van die C klasse dan).

In mijn tijd bij BMW heb ik toch redelijk wat 330d's verkocht. Geen 100, maar elk jaar toch een paar. 
Kan je in de GLC dan ook geen 6 cilinder diesel hebben? 

En wat die V-klasse betreft: één keer met een V6 gereden en ik vond dat énorm geestig! Dat sleurde geweldig goed :D 
Komt daar geen V6 meer in? 
edit: waarschijnlijk niet gezien het een 6 in lijn wordt en dat waarschijnlijk niet meer past in zo'n V...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er al veel veranderd, Maxime... Bij ons stuk of 2-3 330d's dit jaar ofzo, kan ze alvast op 1 hand tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor mijn volgende toch ook naar een 6 cilinder diesel gaan in een kleinere koets, vandaar de geinteresseerdheid.

Maar alles hangt natuurlijk af van de tijdsgeest tegen dan ... :roll: Als elektrisch moet, dan moet t maar.

Hoe zit dat dan met de verkoop van 35i/40i varianten? verkoopt dat beter dan zware diesels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Stancke:

Dan is er al veel veranderd, Maxime... Bij ons stuk of 2-3 330d's dit jaar ofzo, kan ze alvast op 1 hand tellen.

Amai... :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Maxime S:

Daar sta ik echt van te kijken (van die C klasse dan).

In mijn tijd bij BMW heb ik toch redelijk wat 330d's verkocht. Geen 100, maar elk jaar toch een paar. 
Kan je in de GLC dan ook geen 6 cilinder diesel hebben? 

En wat die V-klasse betreft: één keer met een V6 gereden en ik vond dat énorm geestig! Dat sleurde geweldig goed :D 
Komt daar geen V6 meer in? 
edit: waarschijnlijk niet gezien het een 6 in lijn wordt en dat waarschijnlijk niet meer past in zo'n V...? 

Jawel, in de GLC kan je de V6 diesel krijgen. Dus 't is overduidelijk een bewuste keuze van Benz om die niet in de gewone C aan te bieden.
Dat kan toch niet anders dan met take rate te maken hebben?

In V/Viano/Vito zou de V6 terugkeren, ja. (Maar nog niks officieel bevestigd.) Ik denk dat de V6 nog zal blijven gemaakt worden, in de Sprinter zit die ook.
Het is nu nog maar in de S-klasse dat de R6 terugkeert, dus niet zeker of dat ook snel doorstroomt naar de Nutzfahrzeuge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Maxime S:

Amai... :unsure:

Jouw tijd bij BMW ligt nog net in de jaren dat de Fransen nog erg graag 330d's en 335d's kochten. Gezien de locatie van Monserez Aalbeke ... ik vermoed dat van jouw verkochte 330d's er wel wat naar F vertrokken zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei gTa:

Jouw tijd bij BMW ligt nog net in de jaren dat de Fransen nog erg graag 330d's en 335d's kochten. Gezien de locatie van Monserez Aalbeke ... ik vermoed dat van jouw verkochte 330d's er wel wat naar F vertrokken zijn?

Vaak maar zeker niet allemaal! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Stancke:

Dan is er al veel veranderd, Maxime... Bij ons stuk of 2-3 330d's dit jaar ofzo, kan ze alvast op 1 hand tellen.

Hoe zit dat bij de '5, eigenlijk? Zijn dat ook "allemaal" 520d'tjes? Als ik me niet vergis hebben 525d en 530d een quasi identiek verbruik ... betekent dat dat de 530d (relatief) meer succes heeft, dan?

Ook wel interesse naar @Phil en @Tommie hun ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Maxime S:

Vaak maar zeker niet allemaal! 

There you have it. Dat, plus de veranderende fiscaliteit voor bedrijfswagens/salariswagens (nu, veel salaris-330d zullen er wel niet zijn denk ik :D ) en de afnemende verkoop van diesel ten voordele van benzine, algemeen.

In uwen tijd verkocht jij dan waarschijnlijk (gelijk Stancke nu 330d's) maar 2 of 3 kleinere benzinekes '3 (de echt sportievere zespitters even buiten beschouwing gelaten)? En in de '1 waarschijnlijk ook bijna geen enkele. Terwijl er nu naar 't schijnt echt wel veel 116i en 118i en 120i en 320i en 328i en 330e en zo worden verkocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, gTa said:

Hoe zit dat bij de '5, eigenlijk? Zijn dat ook "allemaal" 520d'tjes? Als ik me niet vergis hebben 525d en 530d een quasi identiek verbruik ... betekent dat dat de 530d (relatief) meer succes heeft, dan?

Ook wel interesse naar @Phil en @Tommie hun ervaringen.

520d en 530e.

De rest is verwaarloosbaar.

Is ook wel wat regiogebonden.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei gTa:

There you have it. Dat, plus de veranderende fiscaliteit voor bedrijfswagens/salariswagens (nu, veel salaris-330d zullen er wel niet zijn denk ik :D ) en de afnemende verkoop van diesel ten voordele van benzine, algemeen.

In uwen tijd verkocht jij dan waarschijnlijk (gelijk Stancke nu 330d's) maar 2 of 3 kleinere benzinekes '3 (de echt sportievere zespitters even buiten beschouwing gelaten)? En in de '1 waarschijnlijk ook bijna geen enkele. Terwijl er nu naar 't schijnt echt wel veel 116i en 118i en 120i en 320i en 328i en 330e en zo worden verkocht...

Vergeet ook de hogere vermogens niet. Een 2017 F30 320d is dan misschien "maar" een 2 liter maar heeft met zijn 190pk meer vermogen dan een 2003 E46 330d 184pk.
Als je dan in acht neemt dat je gezien de verkeersdrukte en de toegenomen snelheidscontroles lang niet meer zo goed kan doorrijden als 14 jaar geleden dan snap ik waarom veel mensen genoegen nemen met een 320d (en zelfs velen met een 318d). Wij bekijken dat ook sowieso anders dan de doorsnee automobilist uiteraard.
En de "tunebaarheid" van motoren speelt ook een grote rol. Als je vermogen wou moest je vroeger een sportversie kopen met bijhorende kosten, daar zat niets anders op. Nu hoeft dat al lang niet meer. Zoonlief rijdt met een modale 114i 102pk voor de ouders, de staat (taksen) en de verzekering maar met een 220pk sterke "gechipte" BMW voor de vrienden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tunebaarheid is afgenomen (wordt technisch meer en meer verhinderd, men zit al terug bij de boxjes omdat men niet meer in de software kan, veelal), verzekeringsmaatschappijen zijn veel strenger geworden, controles erop effectiever. De gouden tijden van de chiptuner zijn achter de rug, denk ik. (Adapt en survive, uiteraard.) Er was immers een tijd dat het dead easy was, not any more.

In de tijd van Maxime (= niet zo heel lang geleden) had een 320d ook al 184pk dus het verschil met vandaag (190pk) is zeer klein.

Dat de wegen steeds drukker worden is evident, heeft er uiteraard mee te maken. Nog veel méér echter de strengere snelheidscontroles, hogere boetes, enz. En ook de wijzigende mentaliteit: vroeger ging Kangootje opzij en liet begaan, nu wordt de medeweggebruiker steeds ambetanter/assertiever/arroganter (tot zelfs semi-flik spelen toe) ten aanzien van "ongeoorloofd" rijgedrag (o.m. snelheid). Stevig doorrijden wordt gewoon zo moeilijk dat meer en meer mensen zich gaan afvragen waar al dat vermogen nog "nut" heeft.

Maar ik wijt het toch vooral aan de fiscale omkadering. Bedrijgswagens, VAA, focus op co², ontmoediging van diesel, sterke daling in vloot-co² bij leasefirma's en gebruikers, enz. Da's volgens mij dé grootste reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid